Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi: lampje voor Wifi blijft op het modem branden

  • 27 August 2024
  • 8 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik heb een super wifi punt aangesloten op de modem. Het lampje brandt groen, maar volgens de gebruikshandleiding moet het lampje bij wireless op de modem uitgaan. Maar dat is niet het geval. Volgens de handleiding moet ik nu wireless handmatig uitzetten, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen? 

Je hebt dan waarschijnlijk een V10 @Janvdmeer 

Zie de middelste tekening op de afbeelding, daar zie je 3 knoppen, de middelste knop houd je zolang ingedrukt totdat het wifilampje uitgaat of inloggen in de modem en binnen het menu wifi uitvinken:

 


Dat is afhankelijk van welke firmware u heeft. Met de nieuwste firmware hoeft dat niet meer en werkt de Experiabox v10 gewoon samen met de SuperWiFi. 

Er zijn nog niet veel klanten die de nieuwste firmware hebben en de uitrol gaat tergend langzaam. Maar misschien bent u de gelukkige 😉


Je hebt dan waarschijnlijk een V10 @Janvdmeer 

Zie de middelste tekening op de afbeelding, daar zie je 3 knoppen, de middelste knop houd je zolang ingedrukt totdat het wifilampje uitgaat of inloggen in de modem en binnen het menu wifi uitvinken:

 

Hoe lang ik ook druk, ik krijg het lampje niet uit. 


Dat is afhankelijk van welke firmware u heeft. Met de nieuwste firmware hoeft dat niet meer en werkt de Experiabox v10 gewoon samen met de SuperWiFi. 

Er zijn nog niet veel klanten die de nieuwste firmware hebben en de uitrol gaat tergend langzaam. Maar misschien bent u de gelukkige 😉

Zou dat het dan zijn? Maar hoe weet ik dat zeker? Gewoon aansluiten en kijken of het verbetert? 


Kijk even welke firmware versie je hebt, je ziet dat al onderaan het inlogscherm staan @Janvdmeer 


Kijk even welke firmware versie je hebt, je ziet dat al onderaan het inlogscherm staan @Janvdmeer 

Kan ik niet vinden, maar ik heb ze beide aangesloten en zo te zien werkt het. Op de badkamer heb ik nu prima wifi, terwijl dat eerder niet zo was. Dus ik laat het hierbij. Bedankt in ieder geval. 


Als u naar http://192.168.2.254 gaat ziet u bij de oude firmware:

Bij de nieuwe firmware ziet de login pagina er totaal anders uit. Lijkt in geen enkel opzicht op dit.


Hi @Janvdmeer, welkom hier. 

Kijk even welke firmware versie je hebt, je ziet dat al onderaan het inlogscherm staan @Janvdmeer 

Kan ik niet vinden, maar ik heb ze beide aangesloten en zo te zien werkt het. Op de badkamer heb ik nu prima wifi, terwijl dat eerder niet zo was. Dus ik laat het hierbij. Bedankt in ieder geval. 

Dit heeft inderdaad te maken met de firmwareversie. Ik vermoed dat dit al de nieuwe is aangezien het nu goed werkt.

Voor andere meelezer: de firmwareversie kun je vinden door in te loggen in de webinterface van de modem.


Reageer