Skip to main content

Ik wil binnenkort van de telefoonlijn (kpn-xs4all) over van VDSL naar glas 1gb sync. Onlangs is er dus een glasvezel naar binnen aangebracht. Ik ga gebruik maken van de super WiFi apparaten. Ik heb gelezen dat als je optimaal gebruik wilt maken van super WiFi dat dit alleen met de experiabox kan en niet met fritzbox.

Vraag 1: Welke experiabox kan ik verwachten? Ik ben overigens in de ogen van KPN een nieuwe klant.

Vraag 2: Kan ik een static routing table in de experiabox instellen voor mijn vpn router?

Mijn settings nu in de fritzbox:

DHCP Server
192.168.0. 10-100]

Static routingtabel
192.168.0.1 / 255.255.255.0 / 192.168.1.1

 

 

 

Ga eerst even op de site van kpnnetwerk.nl kijken of de verbinding al klaar is. Soms duurt het maanden voor de aansluitingen opgeleverd worden. In huis betekent niet dat het meteen werkt.  De andere kant moet ook aangesloten worden. 


Ga eerst even op de site van kpnnetwerk.nl kijken of de verbinding al klaar is. Soms duurt het maanden voor de aansluitingen opgeleverd worden. In huis betekent niet dat het meteen werkt.  De andere kant moet ook aangesloten worden. 

Zojuist weer gecontroleerd: Hoera! Op jouw adres is KPN Glasvezel beschikbaar. Dat is supersnel en superstabiel internet. Met down- en uploadsnelheden tot 1 Gbit/s.

 

 

 


Kijk dat is mooi!! Als je zelf overstapt naar kpn dan ben je nieuwe klant. Of dat ook zo is als je gemigreerd wordt betwijfel ik. Bij Telfort was dat niet zo. De super wifi's werken met ieder modem maar niet samen met ieder modem. Maw bij de Fritzbox moet de wifi van het modem uit.  Hou er wel rekening mee dat de SuperWiFi's nooit 1gb snelheid gaan geven. De hoogste snelheid heb je als je iedere SuperWiFi met een kabel verbindt met het modem.


Bij navraag bij kpn kreeg ik vorige week te horen dat ik behandeld wordt als nieuwe klant en profiteer van de korting en dat ik ook geen aansluitkosten betaal. Ik heb besloten bij kpn aan te geven voor een fritzbox glasrouter te gaan omdat in de kpnbox V10 geen static routing table te configureren is. En dat is voor mij cruciaal. Tenzij in de kpnbox V12 iets is gewijzigd. Dit kan ik in de handeling online in ieder geval niet ontdekken. Ik begrijp dat de superwifi apparaten bedraad een optimaal resultaat geven. Onbedraad zijn het repeaters waarbij er een aanzienlijk percentage verlies optreed. De techniek is bij mij bekend. 


Vraag 2: Nee.


Hoi @AlbertSmitVEB, welkom op het KPN Forum!

Ik zie dat jouw vragen al beantwoord zijn. Voor de meelezers even een samenvatting:

De super wifi's werken met ieder modem maar niet samen met ieder modem. Maw bij de Fritzbox moet de wifi van het modem uit.  Hou er wel rekening mee dat de SuperWiFi's nooit 1gb snelheid gaan geven. De hoogste snelheid heb je als je iedere SuperWiFi met een kabel verbindt met het modem.

Vraag 2: Nee.

Ik heb besloten bij kpn aan te geven voor een fritzbox glasrouter te gaan omdat in de kpnbox V10 geen static routing table te configureren is. En dat is voor mij cruciaal. Tenzij in de kpnbox V12 iets is gewijzigd. Dit kan ik in de handeling online in ieder geval niet ontdekken. Ik begrijp dat de superwifi apparaten bedraad een optimaal resultaat geven. Onbedraad zijn het repeaters waarbij er een aanzienlijk percentage verlies optreed. De techniek is bij mij bekend. 


Nu alle vragen zijn beantwoord is nu ook meer duidelijkheid over het pakket. Ik heb dus samen met de medewerker van kpn het hussel abonnement met de fritzbox 7590 afgesloten. Dus zonder korting en zonder aansluitkosten omdat ik een bestaande klant ben. Alleen zie ik in de bevestigingsmail: 

Nieuwe apparatuur
U ontvangt de volgende apparatuur: TV ontvanger, TV ontvanger maar geen fritzbox 7590 terwijl ik deze wel heb besteld!

 

In de andere mail staat: 

Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

- Opnemen Pakket
- Extra tv-ontvanger
- Interactieve TV met 1 tv-ontvanger
- FRITZ!Box inclusief KPN Service Plus

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- FRITZ!Box

 

 

In de pdf staat vervolgens: 

Overzicht kosten Thuis
Abonnement
Hussel Internet 1 Gbit/s
Dit abonnement heeft een minimumduur van 1 maand vanaf 5 mei 2017.
Extra's
Opnemen Pakket
Extra tv-ontvanger
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) KPN Service Plus
FRITZ!Box inclusief KPN Service Plus
Korting zolang je abonnement loopt
Totaal per maand
Actiekorting

Ik heb dus geen vraag maar een verzoek aan kpn. Ook graag de beloofde fritzbox 7590 leveren. Graag voor 20 juni anders kan de monteur niet zoveel die dag. 
 

 


Ik vermoed dat je geen nieuwe FRITZ!Box gaat krijgen. Je hebt namelijk al een FRITZ!box in gebruik. Deze kun je blijven gebruiken.


Ik vermoed dat je geen nieuwe FRITZ!Box gaat krijgen. Je hebt namelijk al een FRITZ!box in gebruik. Deze kun je blijven gebruiken.

Dit heb ik vandaag met kpn gecorrigeerd. Wel hiervoor een ruim een uur aan de telefoon gezeten en zeer vriendelijk geholpen. Ik heb gevraagd naar de nieuwe router fritzbox7590 en die is onderweg. De fritzbox7581 gaat retour zodra de nieuwe binnen is. De wlan waarden van de 7590 zijn gewoonweg beter. Voor de rest zal de router ongetwijfeld  hetzelfde zijn. 

WLAN
AC AC
2,4 + 5 GHz 2,4 + 5 GHz
1.300 + 450 MBit/s 1.733 + 800 MBit/s

Oh, wat fijn om te lezen dat je toch een nieuw modem krijgt.