Skip to main content
Antwoord

Superwifi punten doen het niet meer na reset box12

• March 10, 2025
  • 3 reacties
  • 87 keer bekeken

BjornVH
Nieuwkomer

Na de update van het V12 modem viel mijn internet veelvuldig weg. Na contact met KPN mijn modem gereset en alles opnieuw ingesteld. Zo ook mijn 4 super wifi punten. 1 is rechtstreeks aangesloten op het modem en werkt nu ook. De andere 3 zijn aangesloten via de switch en werken niet meer. Lampjes op de wifi punten zijn wel groen, maar zijn niet te vinden in mijn netwerk (middels KPN Thuis). Ik vermoed dan ook dat het aan de switch ligt (hierop ook alle lampjes groen).

Na het reseten van het modem moest ik van de KPN medewerker de wifi punten opnieuw aansluiten door ze alle 4 direct aan te sluiten op de switch. Ik dacht dat het probleem hem er in zat doordat ik er nu een switch tussen geplaatst heb ik zojuist ook een wifipunt reset door hem op de netgear aan te sluiten, maar ook dit zonder resultaat.

Iemand de gouden tip?

Beste antwoord door Dave van Toer

Oh dat wil ik ook nog wel even uitleggen, simpel gezegd als de Super WiFi punten zijn ingesteld dan kun je hen door het huis plaatsen en zoeken ze elkaar. Hebben ze elkaar gevonden dan verbinden ze draadloos met elkaar om zo je netwerk te maken. Meshing betekend niks meer dan meerdere draadloze punten met dezelfde WiFinaam die onderling met elkaar praten en apparaten tussen elkaar roamen (om er 1 naadloos netwerk van te maken). 

Gezien je een Experiabox V12 hebt dient deze ook als zo’n punt, dus in theorie kunnen ze allemaal los verspreid worden. Houdt er wel rekening mee dat als het lampje ipv solide groen uiteindelijk solide oranje blijft branden de Super WiFi nét wat te ver weg staat van een ander punt of je modem. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Even ter overzicht, alles is inmiddels gereset en alle Super WiFi punten zijn eerst met een enkele kabel toegevoegd en opnieuw ingesteld alvorens deze in de switch te hebben gestopt? En vanwaar zitten deze via een switch aangesloten en niet via Mesh zonder kabel in de woning geplaatst? 

Wat ik heb gemerkt is dat als een Super Wifi rechtstreekt met een kabel is verbonden dit vaak prima gaat, maar op een switch lijkt er soms een lus te komen waardoor alles op die switch vast loopt. Dit lijkt te komen omdat een SuperWiFi die (tijdelijk) de router niet ziet ipv via de kabel internet ontvangt, via dezelfde poort begint te zenden. Dit creërt uiteindelijk een teruggaven van netwerkverkeer waar dit niet hoort en in mijn ervaring loopt het dan vast. 

Heb je geprobeerd om na een reset waarin deze één voor één klaar zijn gemaakt ze los elders te plaatsen en te zien of ze het via meshing wel doen?

BjornVH
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

Hetgeen jij omschrijft klopt. Ik heb ze via de switch aangesloten omdat ik dacht dat het bekabeld beter zou werken. Dat heeft het ook voor de update van het modem jarenlang super gedaan. Nu dus niet meer. 

Mesh ken ik niet. Daar zal ik eens even op Googlen en kijken of ik het dan voor elkaar krijg. Bedankt! 

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • March 10, 2025

Oh dat wil ik ook nog wel even uitleggen, simpel gezegd als de Super WiFi punten zijn ingesteld dan kun je hen door het huis plaatsen en zoeken ze elkaar. Hebben ze elkaar gevonden dan verbinden ze draadloos met elkaar om zo je netwerk te maken. Meshing betekend niks meer dan meerdere draadloze punten met dezelfde WiFinaam die onderling met elkaar praten en apparaten tussen elkaar roamen (om er 1 naadloos netwerk van te maken). 

Gezien je een Experiabox V12 hebt dient deze ook als zo’n punt, dus in theorie kunnen ze allemaal los verspreid worden. Houdt er wel rekening mee dat als het lampje ipv solide groen uiteindelijk solide oranje blijft branden de Super WiFi nét wat te ver weg staat van een ander punt of je modem.Â