Skip to main content
Antwoord

Tablet met alleen 2.4 GHz verbinden met KPN Experia Box V10

• October 11, 2025
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik wil een tablet kopen met WiFi 6 802.11ax die ondersteunt alleen 2,4 GHz draadloze netwerken. Ik heb bij KPN een Experia Box V10 van 2,4 en 5 GHz die tegelijkertijd bruikbaar zijn. Ik heb vanaf de installatie door KPN monteur zelf nooit WiFi wijzigingen aangebracht. Kan dat tablet met 2,4 Ghz daar op werken of moet er iets anders ingesteld worden, zo ja hoe dan. Ik ben niet digitaal zo slim meer (82 jaar) dus graag antwoord.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Hans Molin ,

Het beste advies is natuurlijk om een tablet te kopen die wel 5 GHz ondersteunt.

Wil je dat niet? Dan moet er iets ingesteld worden in jouw modem. Hieronder staat de instructie:

Heeft jouw modem nog oude firmware? Dan staat de instructie hier: 

Maar goed, begin er beter niet aan. Koop een modern tablet dat ook 5 GHz ondersteunt.

6 reacties

• October 11, 2025

Als de tablet 802.11 ax ondersteund mag dat weinig problemen opleveren deze zal ook compatibel zijn met wifi 4 en 5 dus 802.11 n en ac

Kortom als die tablet het ssid ziet (de wifinetwerknaam) zou deze gewoon moeten kunnen verbinden.

Wat mij verbaasd is dat die tablet wel wifi6 ondersteund maar alleen met 2,4 ghz werkt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 11, 2025

Welke tablet/model wil je kopen? Kies toch liever voor een met 5Ghz ondersteuning, ze zijn niet veel duurder, vanaf 100,€ kan je al kopen en voorkomt de complicaties met 2Ghz.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 12, 2025

Hallo ​@Hans Molin ,

Het beste advies is natuurlijk om een tablet te kopen die wel 5 GHz ondersteunt.

Wil je dat niet? Dan moet er iets ingesteld worden in jouw modem. Hieronder staat de instructie:

Maar goed, begin er beter niet aan. Koop een modern tablet dat ook 5 GHz ondersteunt.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 12, 2025

Nagenoeg alle (nieuwe!) tablets, ook de goedkope, bekende, merken hebben 5Ghz. Waar je wel op moet letten is dat je geen tablet met LTE (en 5G) koopt of daar mee verward. Die hebben nl een mobiel data abonnement nodig en dat hoeft dus thuis niet. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Hans Molin. Welkom op de KPN Community! Ik verwacht net zoals de rest in dit topic dat je niet tegen moeilijkheden zult aanlopen bij het zoeken naar een verbinding op je nieuwe tablet. Dat moet helemaal goed komen. 

Voor de rest staat er nog veel bruikbare informatie en adviezen in dit topic. Neem dat vooral ter harte. En ook ik ben benieuwd naar het exacte model wat je van plan bent om te kopen? Als daar wat over kan vertellen, dan hebben we misschien nog wel meer handige info voor jou :) 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Hallo ​@Hans Molin ,

@Hans Molin 

Heb je nu een tablet gekocht dat ook 5 Ghz ondersteunt?