Skip to main content

Komende dinsdag, 8 maart, stap ik over van xs4all naar KPN. De Fritzbox 7590 wordt dan vervangen door de experiabox v12. Echter vanwege plotselinge prive omstandigheden kan ik dinsdag niets vervangen.

Mijn vraag is kan ik de Fritzbox nog even laten hangen en in de Fritzbox als internetaanbieder KPN kiezen? En moet ik dan nog een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven?

Een van de volgende dagen zal ik de experiabox ophangen en de fritzbox gaat retour xs4all.

 

Ik neem ook aan dat in de xs4all TV kastjes ook tijdelijk nog even kan gebruiken als ik maar inlog met de nieuwe KPN gegevens.

 

Henk

 

Je kunt die FRITZ!Box gewoon blijven gebruiken, die zal zelfs gewoon blijven werken immers XS4ALL en KPN gebruiken exact dezelfde netwerkinstellingen. Alleen voor telefonie moet er iets ingesteld worden waarvoor het KPN profiel gekozen moet worden.

 

Ook de TV kastjes blijven gewoon werken.


Weet je dat van die TV kastjes zeker, je zal eerst het oude abonneenummer er uit moeten krijgen en ik weet niet beter dan dat dat alleen gedaan kan worden door KPN.


Weet je dat van die TV kastjes zeker, je zal eerst het oude abonneenummer er uit moeten krijgen en ik weet niet beter dan dat dat alleen gedaan kan worden door KPN.


Goede opmerking. Ik heb gekeken in mijn xs4all omgeving. Ik kan daar mijn TV ontvangers zien en deze ook afmelden. De helptekst die daarbij hoort is:

Hier ziet u de TV-ontvangers die zijn aangemeld op uw account. Afmelden is alleen van toepassing indien u een vervangend apparaat heeft ontvangen. U meldt dan de ontvanger af die u niet meer gebruikt.

Het lijkt me dan mogelijk dat ik dit gebruik om mijn nieuwe (KPN) abonnenmentsnummer te kunnen invoeren. Kan iemand dat bevestigen?

 

Henk


Ik heb gekeken in mijn xs4all omgeving. Ik kan daar mijn TV ontvangers zien en deze ook afmelden. De helptekst die daarbij hoort is:

Hier ziet u de TV-ontvangers die zijn aangemeld op uw account. Afmelden is alleen van toepassing indien u een vervangend apparaat heeft ontvangen. U meldt dan de ontvanger af die u niet meer gebruikt.

Het lijkt me dan mogelijk dat ik dit gebruik om mijn nieuwe (KPN) abonnenmentsnummer te kunnen invoeren. Kan iemand dat bevestigen?

Dit moet je niet doen, volgens mij verhuist jouw TV abonnement gewoon mee van XS4ALL naar KPN en blijf je gewoon jouw huidige abonnementsnummer houden.


Ik heb gekeken in mijn xs4all omgeving. Ik kan daar mijn TV ontvangers zien en deze ook afmelden. De helptekst die daarbij hoort is:

Hier ziet u de TV-ontvangers die zijn aangemeld op uw account. Afmelden is alleen van toepassing indien u een vervangend apparaat heeft ontvangen. U meldt dan de ontvanger af die u niet meer gebruikt.

Het lijkt me dan mogelijk dat ik dit gebruik om mijn nieuwe (KPN) abonnenmentsnummer te kunnen invoeren. Kan iemand dat bevestigen?

Dit moet je niet doen, volgens mij verhuist jouw TV abonnement gewoon mee van XS4ALL naar KPN en blijf je gewoon jouw huidige abonnementsnummer houden.

Nee, dat is niet zo. Ik heb mijn xs4all abonnement opgezegd en overgestapt naar KPN (dus geen migratie). Ik heb per mail al een nieuw abonnementsnummer en pincode ontvangen.


Zelf opzeggen bij XS4ALL en naar KPN: nieuw nummer

Automatische omzetting naar KPN: nummer blijft hetzelfde

 


Als je overstapt naar het profiel van KPN moet je zelf voordat je het Fritzbox profiel overzet goed opletten dat je eerst de ontvangers handmatig afmeld via Mijn XS4ALL. Je account wordt namelijk direct geblokkeerd bij XS4ALL als je overstapt naar het KPN profiel.  Je kunt daarna geen facturen meer inzien of je ontvangers beheren. 

Als je ontvangers zijn afgemeld kun je met je KPN abonneenummer en pincode de ontvangers weer aanmelden. Houd er wel rekening mee dat je bij KPN niet zelf ontvangers kan afmelden.


Als je overstapt naar het profiel van KPN moet je zelf voordat je het Fritzbox profiel overzet goed opletten dat je eerst de ontvangers handmatig afmeld via Mijn XS4ALL. Je account wordt namelijk direct geblokkeerd bij XS4ALL als je overstapt naar het KPN profiel.  Je kunt daarna geen facturen meer inzien of je ontvangers beheren. 

Als je ontvangers zijn afgemeld kun je met je KPN abonneenummer en pincode de ontvangers weer aanmelden. Houd er wel rekening mee dat je bij KPN niet zelf ontvangers kan afmelden.


Dat is goed nieuws..

Ik heb nog wel een followup vraag. Als ik dan mijn twee oude xs4all tv ontvangers activeer met het KPN abonnementnummer, kan ik daarna nog mijn twee nieuwe KPN tv ontvangers activeren met het KPN abonnementnummer? Of lukt dat niet omdat in mijn abonnement twee ontvangers gespecificeerd zijn?

(uiteraard stuur ik na een paar dagen die oude xs4all ontvangers retour xs4all).


@HenkFU, Dat is een goede vraag, als je ontvangers van kpn hebt gekregen, zal je deze ook kunnen activeren met het KPN abonnementsnummer. Je hebt op je account maximaal het aantal ontvangers waarvoor je betaald, dus bij 2 ontvangers kun je maar 2 ontvangers activeren en geen 4 bijvoorbeeld. 
 

Aangezien je bij KPN namelijk niet zelf ontvangers kan afmelden, zou je ook de huidige ontvangers kunnen aanmelden en de nieuwe retour sturen. Maar het is de vraag of je oude ontvangers van het type 5202 zijn of niet. 
 

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.


@HenkFU, Dat is een goede vraag, als je ontvangers van kpn hebt gekregen, zal je deze ook kunnen activeren met het KPN abonnementsnummer. Je hebt op je account maximaal het aantal ontvangers waarvoor je betaald, dus bij 2 ontvangers kun je maar 2 ontvangers activeren en geen 4 bijvoorbeeld. 
 

Aangezien je bij KPN namelijk niet zelf ontvangers kan afmelden, zou je ook de huidige ontvangers kunnen aanmelden en de nieuwe retour sturen. Maar het is de vraag of je oude ontvangers van het type 5202 zijn of niet. 
 

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.


Tja, helaas pindakaas. Beide TV's hebben een chromecast, we gaan wel casten van de KPN iTV app. We gaan niet meer de oude xs4all ontvangers op het KPN abonnement zetten.

Bedankt voor alle hulp.