Skip to main content

Toegangsgegevens internet

Voor de installatie van mijn modem via DSL (Fritzbox 7590 AX) heb ik de toegangsgegevens voor het internet nodig.

Gebruikersnaam en wachtwoord

In de gebruikersinterface van de Fritzbox gaat de installatie niet verder als deze velden leeg blijven.

In het forum heb ik ook gelezen dat ik deze gegevens van mijn internetaanbieder via brief heb ontvangen.

Mijn oorspronkelijke aanbieder was Planet.nl en in de loop van de jaren waren er verschillende migraties tot mijn huidige internetaanbieder KPN.

Maar in mijn administratie kan ik deze toegangsgegevens niet meer terugvinden.

Mijn vraag:

Bij wie (KPN?) en op welke manier (via MijnKPN kom ik niet verder) kan ik deze toegangsgegevens opvragen?

Of kan ik deze gegevens op mijn PC ergens opzoeken?

Of moet ik het netwerk van de KPN BOX 12 eerst volledig via regedit verwijderen en daarna de Fritzbox resetten?

PS:

Huidige modem: KPN BOX 12 –  functioneert volledig.

De Fritzbox wordt in het tuisnetwerk (WLAN en LAN) herkent, maar ik kan geen internetverbinding maken.

Op verschillende websites worden hints gegeven voor het aansluiten van de Fritzbox bij KPN (ook bij KPN zelf en onder https://nl.avm.de/ ), maar het begint altijd met de toegangsgegevens voor het internet.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Frank.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Volgens mij zitten er gewoon standaard profieltjes bij een Fritzbox voor de juiste set-up?
Doe even een zoekactie hier op het forum, en je komt wellicht aan een meer uitgebreide beschrijving.


De 7590AX word officieel nog niet geleverd in Nederlands dus het standaard profiel voor KPN staat hier ook nog niet in.

Maargoed je PC of regedit of de box12 hebben hier niks mee te maken..

Je zal hem dus volledig zelf handmatig moeten instellen ipv met standaard profielen

Betreffende de PPP gegevens.

Naam:Niet leeg

WW: Niet leeg

Dat zegt zoveel als van dat deze gegevens van alles mogen zijn ( geen authenticatie of verificatie) zolang deze velden maar niet leeg zijn.

Als je het naam: KPN / ww: Internet maakt is dat prima.


Bedankt voor het antwoord.

“Je zal hem dus volledig zelf handmatig moeten instellen ipv met standaard profielen.”

Ik zou dus wachten totdat de 7590AX officieel wordt geleverd in Nederland i.v.m. het standaard profiel voor KPN.

Frank


Bedankt voor het antwoord.

“Je zal hem dus volledig zelf handmatig moeten instellen ipv met standaard profielen.”

Ik zou dus wachten totdat de 7590AX officieel wordt geleverd in Nederland i.v.m. het standaard profiel voor KPN.

Frank

Dat kan alleen dan je je deze wel eerst moeten updaten naar nieuwe IOS alvorens deze erin komt.


Huidige modem: KPN BOX 12 –  functioneert volledig.

De Fritzbox wordt in het tuisnetwerk (WLAN en LAN) herkent, maar ik kan geen internetverbinding maken.

Als u de frisse box achter de KPN Box heeft hangen, dan heeft u helemaal geen toegangsgegevens of KPN profiel nodig. Standaard instellingen horen gewoon te werken.


Als u de frisse box achter de KPN Box heeft hangen, dan heeft u helemaal geen toegangsgegevens of KPN profiel nodig. Standaard instellingen horen gewoon te werken.

Bij een FB moet je toch echt iets instellen voordat deze werkt namelijk PPP gegevens


Wat is er aan de basiswerking van een Fritzbox router anders dan welke andere router dan ook??
Op de WAN-poort automatisch IP-adres verkrijgen op basis van DHCP, en het zou moeten werken. Dat is doorgaans de gebruikelijke weg bij een dubbele NAT set-up. (Router achter een andere router).


Wat is er aan de basiswerking van een Fritzbox router anders dan welke andere router dan ook??
Op de WAN-poort automatisch IP-adres verkrijgen op basis van DHCP, en het zou moeten werken. Dat is doorgaans de gebruikelijke weg bij een dubbele NAT set-up. (Router achter een andere router).

De wens is de FB ipv de box12 te gebruiken ofwel geen dubbel NAT lijkt me ook overbodig met vrije modem keuze..

Dus dan moet de FB toch echt PPP gaan opzetten.

De FB zelf heeft een DSL poort dus kan als lijn teminator gebruikt worden, Tuurlijk kan je met dubbel NAT hem achter de Box12 neer plompen, Maar gezien deze gewoon direct op DSL kan waarom zou je ?  Als de FB direct op DSL staat heb je er ook het meeste profijt van anders zit je alsnog achter een dichtgetimmerde Box12 te werken..

 


De wens is de FB ipv de box12 te gebruiken ofwel geen dubbel NAT lijkt me ook overbodig met vrije modem keuze..

Dus dan moet de FB toch echt PPP gaan opzetten.

Jawel, maar is niet datgene wat je als antwoord geeft op de stelling van @Nick83 die oppert om (voorlopig) dan maar dubbel NAT te gebruiken bij gebrek aan een KPN profiel.

Bij dubbel NAT heb je echt geen PPP aanmelding nodig voor de FB
Niet verschillende set-ups door elkaar halen.

Dat KPN profiel om in te zetten komt echt wel een keer. Dan haal je de Box 12 alsnog weg.


Jawel, maar is niet datgene wat je als antwoord geeft op de stelling van @Nick83 die oppert om (voorlopig) dan maar dubbel NAT te gebruiken bij gebrek aan een KPN profiel.

Bij dubbel NAT heb je echt geen PPP aanmelding nodig voor de FB
Niet verschillende set-ups door elkaar halen.

Uiteraard bij dubbel NAT hoeft er geen PPP opgebouwd te worden dat gebeurt al.

Maar had wat foutief gelezen bij de opmerking van @Nick83 inderdaad.

Desalniettemin je kan de FB prima handmatig configureren gezien die verificatie gegevens slechts ( Niet leeg ) hoeven te zijn... al het andere voldoet.

Heel spannend is het niet, Dus waarom zou je dan al is het tijdelijk voldoening nemen met een dubbel NAT ? 

Uiteraard een overweging die een ieder moet maken voor zichzelf maar technisch is het prima te realiseren ook zonder dat standaard profiel..


Hangt er vanaf of de topic starter ook IPTV afneemt. (Daar is geen mededeling over gedaan).
Dan heb je verdergaande instellingen nodig m.b.t.  IPTV "routed mode".
Vraag me af of de Fritzbox handmatig (zonder die profielen) daarin voorziet?


LaurensZalm

Nick83

Babylonia

Het is gelukt.

Hierbij wil ik jullie informeren, welke stappen ik heb ondernomen.

De bijlagen zijn weliswaar in het Duits (Fritzbox gebruikersinterface), maar ik hoop dat mijn toelichtingen helder zijn.

1  PPPoE

Deze foutmeldingen heb ik ontvangen.

2  Update

Nieuwe update (Beta-versie) geïnstalleerd.

3  Land

Hier stond eerst Duitsland. Gewijzigd in Nederland.

4  KPN

Opvallend hier stond KPN twee keer in.

Ik heb de versie gekozen waar ik geen gebruikersnaam en wachtwoord moest invullen.

5  Annex B

Hier aanpassen van Annex A naar Annex B.

Na deze wijziging had ik toegang tot het internet via LAN en WLAN.

Trouwens IPTV van KPN werkt ook.

LAN kabel bij de KPN TV box verwijderen en opnieuw verbinden en KPN TV box opnieuw starten – klaar.

Bij deze nogmaals mijn dank voor jullie ondersteuning.

Frank

 


4  KPN

Opvallend hier stond KPN twee keer in.
……………
Trouwens IPTV van KPN werkt ook

Dat komt nu juist omdat je na update van de nieuwe firmware het KPN profiel hebt kunnen kiezen.
De functie m.b.t. IPTV is achterliggend geregeld binnen zo'n profiel.

Dus sneller de update en beschikbare functionaliteit voorhanden dan verwacht.
Succes ermee / geniet ervan.  :wink:


LaurensZalm

Nick83

Babylonia

Het is gelukt.

Hierbij wil ik jullie informeren, welke stappen ik heb ondernomen.

De bijlagen zijn weliswaar in het Duits (Fritzbox gebruikersinterface), maar ik hoop dat mijn toelichtingen helder zijn.

1  PPPoE

Deze foutmeldingen heb ik ontvangen.

2  Update

Nieuwe update (Beta-versie) geïnstalleerd.

3  Land

Hier stond eerst Duitsland. Gewijzigd in Nederland.

4  KPN

Opvallend hier stond KPN twee keer in.

Ik heb de versie gekozen waar ik geen gebruikersnaam en wachtwoord moest invullen.

5  Annex B

Hier aanpassen van Annex A naar Annex B.

Na deze wijziging had ik toegang tot het internet via LAN en WLAN.

Trouwens IPTV van KPN werkt ook.

LAN kabel bij de KPN TV box verwijderen en opnieuw verbinden en KPN TV box opnieuw starten – klaar.

Bij deze nogmaals mijn dank voor jullie ondersteuning.

Frank

 

Annex B ?  Dat is op ISDN basis.

Ik zal Annex A pakken anders mis je wat frequentie spectrum gezien deze bij Annex B in gebruik zal zijn voor ISDN maar denk niet dat je ISDN hebt.


Je hebt gelijk – Annex A werkt ook.

Frank