Skip to main content

Ik heb door de reclame van KPN over de wifimanager een test gedaan, en het advies gekregen om een nieuw modem aan te vragen . Gedaan en geinstalleerd , maar sinds mijn nieuwe modem is de tv en de wifi gaan haperen en ondanks elke avond een reset is het probleem nog steeds niet opgelost . Ook na een gesprek met de klantenservice waar ik slecht te woord ben gestaan is het probleem niet op te lossen.

Het lijkt wel of ze me naar een andere provider willen .

Erg Jammer allemaal.

@RutgerEvert Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je sinds je een nieuw modem hebt last hebt van een haperende verbinding. 

Het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn om elke avond je tv ontvanger of je modem te resetten. 

Maak je ook gebruik van een Wifi versterker? En zo ja, zijn deze na het ontvangen van het nieuwe modem ook opnieuw gekoppeld? 


Mijn tv’s en de ontvangers zijn bekabeld in huis heb ik per verdieping ook versterkers alles is uitgeweest en gekoppeld.


@RutgerEvert Mag ik vragen van welke wifi versterkers je gebruik maakt? 

En wat zie je op de televisie op het moment dat het hapert? En krijg je hier bijvoorbeeld ook een foutmelding bij? 


Foutcode stc-nmb-400 ik gebruik originele kpn maar  WiFi versterkers


@RutgerEvert Bedankt voor je reactie. 

Zijn er ook nog apparaten bekabeld aangesloten en valt deze verbinding dan ook weg? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik een aantal metingen uitvoeren! 


Ik heb 2 tv ‘s bekabeld en beide haperen tegelijk . Met stroom reset van modem doen beide tv ‘ het


@RutgerEvert Helder, en bedankt voor het invullen van je profiel. 

Zit er naast de wifi versterkers ook nog iets anders in het netwerk? Bijvoorbeeld een eigen router of een switch? 


Er zit ook een switch tussen .Het bedrijf dat mijn netwerk heeft aangelegd heeft alles doorgemeten inclusief de switch . Daar zitten geen fouten in . Ook de switch werkt goed . Kunnen jullie mijn oude modem niet terug sturen ?  Daar had ik nooit problemen mee .


@RutgerEvert Is er een mogelijkheid om een tv ontvanger direct op het modem te testen, dus zonder switch?

Om te controleren of de tv dan ook hapert? 


Is al 2 x gedaan met hetzelfde gevolg


@RutgerEvert Helder! 

Ik meet hier de laatste 2 weken al geen wegvallende verbindingen meer. Het lijkt er dus op dat de storingen na het modem ontstaan. 

Ik zag dat er in de tussentijd ook telefonisch contact is geweest met 1 van mijn collega's. Ik zie alleen niet direct of hier iets uit is gekomen. Is hier iets uitgekomen? 


We zijn 14 dagen op vakantie geweest dus het is niet zo vreemd dat we geen herstart hadden


Gisteren haperde de tv wel maar het herstelde zichzelf zonder herstart


We hebben nu de plug en play modem kpn box 12


@RutgerEvert Ook als ik nu meet dan meet ik geen wegvallende verbindingen meer. 

Is de situatie inderdaad verbeterd met het nieuwe modem? 


Door het nieuwe modem hadden we problemen. Maar sinds 5 dagen hebben we niet meer moeten herstarten!!!! Dus we wachten af.