Skip to main content

Ik wil binnenkort mijn netwerk gaan veranderen door de Experia V12 te gaan vervangen door een Zyxel VDSL Bridge Modem (VMG4005-B50A) met daar achter een Orbi RBKE963 set. Nu heb ik ooit eens ergens gelezen, dat je dan bepaalde instellingen in de Orbi moet aanpassen om de TV-ontvangers te laten werken. Maar dat bericht kan ik nergens meer terug vinden, dus mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee, en zou die deze instellingen hier willen posten?

De Netgear Orbi is helaas niet geschikt om een Experia/KPN Box te vervangen als er ook TV via KPN gekeken wordt.

Je kunt het forum ook met Google doorzoeken door de zoekopdracht uit te breiden met "site:forum.kpn.com"

Voorbeeld: site:forum.kpn.com orbi igmp


En in de handleiding van de Orbi staat: Disable IGMP Proxying. IGMP proxying allows a computer on the local area network (LAN) to receive the multicast traffic it is interested in from the Internet. If you do not need this feature, select this check box to disable it.

 

En over vlan staat er het volgende

 

Of bedoel je dit niet?


Maar de IGMP proxy server moet naar een ander vlan wijzen en daar zit 'm de crux.

De IGMP Proxy server op de Netgear Orbi kent aan de WAN zijde geen vlans.

Het enige is dat er een vlan bridge oogezet kan worden maar dat resulteert in bridged-IPTV terwijl KPN al jaren routed-IPTV gebruikt.


Ik kan uit eigen ervaring spreken dat de vmg 4005 prima werkt. 
de router daarachter moet eea ondersteunen, zoals tv en ip bellen. 
op dit forum veel info. 
ikzelf heb het me gemakkelijk gemaakt door een Fritz 7530ax en fritz repeaters te gebruiken.  Voordeel daarvan is dat het gegarandeerd werkt (kpn levert dit ook), en kosten zullen zeker competitief zijn met de Orbi. 


Ik kan uit eigen ervaring spreken dat de vmg 4005 prima werkt. 

De Zyxel VMG4005 B50A is inderdaad een prima VDSL modem dat op alle gangbare VDSL aansluitingen van KPN gebruikt kan worden.

Voor een overzicht van routers die succesvol ingezet zijn zie het openingsbericht van

 


@wjb Zou je nog even na mijn vorige posting willen kijken, ik heb er nog een aanvulling bij gezet over vlan, weet niet of je dat had gezien? Of veranderd daar niks mee?


Zie mijn aangepaste reactie op jouw eerdere bericht.


Hum jammer dat zo'n dure set dit niet eens ondersteunt ☹️ 

Even goed bedankt voor de informatie 😉