Skip to main content

Zucht….Na het debacle in november 2021 waarbij de update alles in huis ontregelde..dachten ze bij KPN goh laten we nét voor de olympische winterspelen deze weliswaar iets aangepaste update nogmaals pushen…

 

Yeah wéér mislukt :tired_face: wéér vele klanten gedupeerd :champagne_glass: gisteravond éérst 35 minuten in de wacht voor klantenservice...3 minuten contact...helaas tóch tweedelijns...20 minuten in de wacht...3 minuten pogingen..Helaas wederom kunnen wij u niet helpen……want we weten zélf ook niet waar onze fouten zitten:shrug:

Wat is het probleem? Want hier draait het prima hoor. 


Probleem is precies hetzelfde als op 23 november 2021 jl. 

Mijn Asus routers die achter de experia box hangen geven beperkt wifi door;

camera's en thermostaat werken, maar met laptop ,telefoon, internet radio's ,printer etc krijg ik via wifi van de asus géén internet.

Ook uitzetten van wifi experia box heeft geen zin


Probleem is precies hetzelfde als op 23 november 2021 jl. 

Mijn Asus routers die achter de experia box hangen geven beperkt wifi door;

camera's en thermostaat werken, maar met laptop ,telefoon, internet radio's ,printer etc krijg ik via wifi van de asus géén internet.

Ook uitzetten van wifi experia box heeft geen zin

Heeft u op een bekabeld aangesloten pc of laptop wel internet? Aangesloten op de KPN Box uiteraard. 

Wat doen de TV-ontvangers? Die zijn rechtstreeks bekabeld op de KPN Box aangesloten? 

U heeft het over Experiabox? U heeft toch een zwarte KPN Box? 


Ja klopt alles werkt via de zwarte experiabox…

De update veroorzaakt storingen op de achterliggende apparatuur.

De tv- ontvangers zijn rechtstreeks aangesloten op deze box


Hoi @EpeSolar, je geeft aan niet blij te zijn met de update. De boel stoort en dan met name de Asus achter de Box 12. 

Je geeft aan dat die wifi doorgeeft, en de Box 12 ook? Gebruik je op beide wifi? Want helpt het als je de wifi van de Asus gebruikt en dus die op de Box 12 uitzet?


Bart_Z Het maakt helaas géén verschil welke WIFi aan staat.

Alle varianten al geprobeerd…

De Mash update van de 12 veroorzaakt één of ander conflict.

Hij zet hebben we ontdekt één netwerkpoort om,en ziet die als 5GHZ wifi.

Hierdoor worden alle verbindingen die er zijn vertraagd naar b wifi snelheden.

 

Als de monteur morgen komt hoop ik dat ie een experiabox 10 bij zich heeft want de drama's ná update van de 12 zijn helaas legio..Én niet alléén bij mij


De Mash update van de 12 veroorzaakt één of ander conflict.

Hij zet hebben we ontdekt één netwerkpoort om,en ziet die als 5GHZ wifi.

 

Die snap ik niet helemaal? Wat bedoel je met et een netwerkpoort om? Hoe zie je dat? Heb je daar screenshots van?

 

En ik ben heel benieuwd wat de monteur morgen kan. 


Staan de routers op accesspoint mode ingesteld? 

Hij zet hebben we ontdekt één netwerkpoort om,en ziet die als 5GHZ wifi.

Ziet u dit in de Experiabox? U ziet apparaten die vie WiFi verbonden zijn onder LAN staan? Dat is heel normaal als deze apparaten verbonden zijn via een extern accesspoint.

Zend elke router een ander SSID uit?


Nick83 Hij ziet een ethernetaansluiting als 5GHZ draadloos dat zou niet moeten kunnen.

 

De router van kpn heeft eigen SSID en de asus router heeft eigen SSID


Nick83 Hij ziet een ethernetaansluiting als 5GHZ draadloos dat zou niet moeten kunnen.

Hoe ziet u dat? Kunt u eens een schermafdruk plaatsen? 

En hoe zit het met de accesspoint mode? 


Probleem is precies hetzelfde als op 23 november 2021 jl. 

Mijn Asus routers die achter de experia box hangen geven beperkt wifi door;

camera's en thermostaat werken, maar met laptop ,telefoon, internet radio's ,printer etc krijg ik via wifi van de asus géén internet.

Ook uitzetten van wifi experia box heeft geen zin

Ik zou eerder denken dat het aan je Asus set-up ligt, of heb je die mogelijk in Access Point mode ingesteld en ben je om die reden afhankelijk van het wel en wee van dat Box 12  LAN netwerk ?

Indien de laatste optie (in Access Point mode), overweeg één Asus router (je praat in meervoud),
in "router” mode te zetten, en maak een DMZ vanuit de Box 12 naar dan je "hoofd" Asus router.
Vandaar regel je alles zelf voor je eigen LAN, afgescheiden van die Box 12.
(Wifi van Box 12 schakel je uit).

Ben ervan overtuigt, dat dat veel stabieler werkt.


 

@Babylonia De Asus routers waren al actief in "router”mode en zijn samen mijn Mesh netwerk.

Alles functioneerde prima tót de zoveelste push update waardoor er niet eerder aanwezige conflicten zijn ontstaan welke dus écht niet aan mijn routers liggen.

 

Ondertussen ben ik weer de “gelukkige “ gebruiker van de wifi 10 box waarna Zónder enige aanpassingen alle achterliggende apparatuur incluis mijn Asus weer gewoon zoals het zou moeten functioneren.

 

Maar bedankt voor het meedenken..hopelijk worden de problemen met de software aanpassingen van de v12 spoedig erkent & opgelost


Wat een rotzooi dan die V12.

Nou ja, je kunt in ieder geval vooruit met een V10.

(Hoewel ikzelf nooit problemen heb gehad met een dubbele NAT router set-up achter die van een provider - omdat een set-up daarvan op zichzelf volledig los staat van de provider router).


Bijzonder, ik had deze nog niet eerder gehoord. Maar ik zal de feedback meenemen. Bedankt. 

In ieder geval is het voor jou door de monteur opgelost. 

Mocht er nog weer iets zijn, dan hoor ik dat graag.