Skip to main content

mijn eigen ASUS router aangesloten op een interne ethernet poort van de Experia box 12 werkt niet meer na de update van 09-10-2023, hij wordt wel herkend in de web interface als Device-2 maar krijgt geen IP-Adres toegewezen door de Experia-Box 12. Ook kan ik geen IP adres reserveren omdat device-2 niet weergegeven wordt in de devices om een adres te kunnen reserveren..

Voor de update werkte alles perfect en nu werkt het complete interne netwerk inclusief eigen wifi stations welke met een andere ip-range moet werken en een ander subnet heeft niet meer.

Hoe kan ik dit probleem oplossen

Hallo @Mnalxz 

 

Staat de ASUS WAN poort ingesteld op DHCP en de ASUS ook al eens herstart?

Als dat goed staat ingesteld en een herstart van de ASUS niet helpt zou je nog kunnen proberen of het volgende helpt.
Eerst de ASUS uitzetten, dan de Box 12 resetten en wachten tot die weer volledig is opgestart, daarna de ASUS weer aanzetten.
Krijgt de ASUS daarna wel weer een IP adres?

 


Hallo, ik heb het probleem kunnen oplossen(voordat ik deze reactie gezien had) Het probleem lag in het op een statisch adres ingesteld staan van mijn ASUS. Op de website stat dat alle instellingen hetzelfde zouden blijven, dit is echter niet het geval !!!

Mijn ASUS stond ingesteld op statisch addess 192.168.2.1, maar deze werd na de update tioegewezen aan mijn TV ontvanger !!!, Dus het wijzigen van het statische address naa 192.168.2.10 was voor mij de oplossing, tevens ivm mijn webserver ook de DMZ hiervoor moeten wijzigen…

Het lijk er nu op dat het probleem is opgelost, bedankt in elk geval voor de Reactie..

 

m.vr.gr. Mnalxz..


Hallo @Mnalxz 

 

Je hebt het probleem daarmee niet opgelost maar verschoven, de volgende keer kan je weer hetzelfde probleem krijgen.

De juiste manier is om de ASUS via DHCP zijn IP adres bij de Box 12 te laten ophalen en in de Box 12 dat IP adres via DHCP binding vast te zetten.