Skip to main content

Iedereen let op het serieuze probleem van mogelijke verbinding met je modem via gast wi-fi en extra wi-fi.

Wi-Fi Alert Security ⚠️

 

Stad Goes, Zeeland provider KPN

Met alle respect maar ik tolereer niet dat ik gevolgd wordt op mijn internet activiteiten.

Er wordt in dit behoorlijk onsamenhangend korte filmpje gesuggereerd dat er illegaal is ingelogd op het KPN modem en dat iemand daar een onbekend wifi password heeft neergezet om zo toegang te hebben tot het thuis netwerk.

De gast en extra wifi functie staan standaard uit in het modem. Kan eenvoudig gecontroleerd worden indien het modem naar factory default gezet wordt. 

De zichtbare wifi paswoorden bij gast en extra wifi zijn door niemand erin gezet. Deze worden door het modem gegenereerd als voorstel paswoord om te gebruiken wanneer de gast of extra wifi functie wordt aangezet. Daarom is het ook geen probleem om een eigen verzonnen paswoord in de plaats hiervan in te voeren als men dit prettiger vindt.

Deze paswoord functie werkt op een enigszins vergelijkbare manier als de wifi naam en paswoord die afgedrukt zijn op de sticker aan de achterzijde van het apparaat. Die zijn in de fabriek gegenereerd toen dit apparaat gefabriceerd werd. 

Er wordt verder ook geen enkel bewijs getoond om de bewering te onderbouwen dat dit van buitenaf erin gekomen is, c.q. dat er apparaten via wifi verbonden zijn die niet op het thuis netwerk aanwezig behoren te zijn.

Het is altijd interessant om te lezen als er iets nieuws wordt aangekaart maar hier valt geen chocola van te maken.