Skip to main content

Welk type aansluiting zit er voor de telefoon op KPN box 12 modem? Is dat RJ11? Ik moet namelijk 3 Dallas Basic toestellen aansluiten, op het modem zitten al 2 aansluitingen, ik heb dus nog een telefoonkabel splitter nodig. Daarnaast moet ik 3 lengtes kabel aanschaffen, dan is het wel belangrijk wat voor type connector er aan moet zitten. Is RJ11 de standaard aansluitconnector?

Ja @Ton Moolenaar 

De telefoonaansluiting op de KPN Box 12 is inderdaad tweemaal RJ11.


Dank je wel RBxx voor je snel en duidelijk antwoord, fijn, daar kan ik wat mee!


Als u 1 telefoonnummer heeft, dan kunt u volgens mij ook maar 1 poort op de KPN Box gebruiken. De 2de poort is voor een 2de nummer. Wat € 2,50 extra kost per maand. Misschien kunt u de 2de poort configureren dat die ook werkt bij 1 nummer, maar ik betwijfel het...


Maar ja. Je telefoon nummer kan slechts op één van die poortjes. De tweede phone poort is voor een tweede nummer bedoeld. 

Een draadloze dect set met één basis en tot vier handsets kan gewoon op die poort (1).

Er worden 2 draad telefoons gegarandeerd. Drie kan problemen geven met de beltoon van alle 3. Ook de totale kabel lengte heeft invloed. 

Waarom niet gewoon een dect setje met probleemloos tot 4 telefoons (= handsets).


Hoi Nick en Peter, dat ene telefoonnummer kan je nu ook op beide Phone poorten tegelijk zetten.
 

Deze optie is toegevoegd in software versie SGEJ10000448. Je kunt nu zelf aangeven wat je met welk nummer wilt doen.


Wederom dank RBxx maar hoe kom ik in dat scherm van Voice Settings?

 


Op het hoofdscherm zie je rechts een telefoonhoorn met daarbij Voice Ports. Klik daarop. 

 


Dank Ruud, ik neem aan dat ik eerst naar de site van SAGEMCOM moet gaan en vervolgens bij instellingen het type modem moet aangeven of herkent hij dat vanzelf?


Dank Ruud, ik neem aan dat ik eerst naar de site van SAGEMCOM moet gaan ...

Hierheen: http://mijnmodem.kpn


Hallo @Ton Moolenaar, hoe je inlogt in de webinterface wordt uitgelegd in dit Kennisbank artikel

Daar vind je ook verwijzingen naar verschillende andere instellingen.


Dank je wel Ruud, inmiddels alle telefoonkabels aangeschaft dus het feest kan beginnen. Nogmaals heel hartelijk dank!


Graag gedaan Ton en succes. Als er nog vragen zijn helpen we je verder.


Wilde nog even vermelden dat alles werkt! Bedankt Ruud. Moet alleen nog even uitproberen hoe ik een gesprek doorverbind (waarschijnlijk met de R-toets.).


Hallo @PeterG  @Nick83  en @RBxx , als slechthorende heb ik telefoontpoort 2 ingericht voor uitsluitend inkomend verkeer, zo heb ik daar de extra bel en speciale voorzieningen voor slechthorenden op aangesloten en op poort 1 een Dect basis met 4 handsets en werkt perfect

 


@Ton Moolenaar 
Doorverbinden gaat niet. De Box 12 is geen telefooncentrale. Het signaal is aanwezig op beide poorten. Je pakt “de hoorn” van het andere toestel op en vervolgt het gesprek.

@JanD 
Ja , zo maak je handig gebruik van de mogelijkheden.


En zo kan ook stiekem iemand anders in huis meeluisteren zonder dat je het merkt 😉


Hallo @RBxx en @Ton Moolenaar bij een dect set met meedere handsets is het wel degelijk mogelijk om gesprekken door te verbinden en het meeluisteren ophet andere toestel kan alleen als je dat binnen dect ook aangevinkt hebt, anders niet @Nick83 


@JanD Topicstarter heeft 3x Dallas Basic, daar is mijn antwoord op gebaseerd. Dan gaat dat niet.

 


Wilde nog even vermelden dat alles werkt! Bedankt Ruud. Moet alleen nog even uitproberen hoe ik een gesprek doorverbind (waarschijnlijk met de R-toets.).

Gesprekken doorverbinden van poort 1 naar 2 v.v. is niet mogelijk. Ze hebben beiden namelijk dezelfde SIP en telefoonnummer. Er is geen intern nummer op.

Gesprek overnemen tussen de beide toestellen op de splitter kan wel: hoorn opnemen van het andere toestel, daarna hoorn neerleggen van het andere toestel.

Dus bv toestel A op poort 1 en B en C op poort 2. 

Van A naar B/C v.v. zou je moeten uitproberen. Van B naar C v.v. kan wel.


@JanD Topicstarter heeft 3x Dallas Basic, daar is mijn antwoord op gebaseerd. Dan gaat dat niet.

 

Inderdaad, @RBxx , dat had ik niet zo gauw door, dan zou dat inderdaad achter een centrale moeten.


Een huiscentrale voor analoge telefoons is bij mijn weten niet meer nieuw te koop. Bv een Homevox 1-4 ( 1 telefoonnummer tot 4 toestellen). Dit zou wel geschikter zijn i.c.m. 3 vaste draad telefoons.

Het is tegenwoordig allemaal DECT. De standaard dect's zijn 1 basis (tevens huiscentrale met doorverbinden) en kunnen tot 4 handsets aangemeld hebben.

Het losse basisstation (wat dus geen aparte oplader is) kan tot 6 handsets.


Hallo @Ton Moolenaar telefooncentrales zijn gewoon te koop voor jouw soort telefoons, voor weinig, gewoon even googelen. @PeterG  en @RBxx