Skip to main content

Beste allemaal,

Onlangs ben ik overgestapt naar KPN. Op mijn adres is geen glasvezel beschikbaar. Bij de installatie merk ik op dat ik een type u2-aansluiting heb:
 

Die ziet er - na het openschroeven v/d contactdoos - als volgt uit:


Kan ik hierin een telefoonstekker steken, en met een dsl-kabel koppelen aan de Experia Box V10?

Die stekker en kabel zou ik dan wel los moeten kopen, want na mijn overstap ontving ik enkel een pairbonding y-kabel.

Verder zie ik nog in mijn huis het volgende punt.

Zit ik wellicht hierboven verkeerd, en moet ik bij dit punt zijn?



Ik ben wat voorzichtig met het inschakelen van een monteur wat betreft de kosten (75 euro).

Ik begrijp niet goed wanneer er nu wel of geen kosten bij een installatie in rekening worden gebracht. Mogelijk valt het eenvoudig op te lossen met bijv. het kopen van een stekker?

Alvast dank voor het meedenken!

Beste @JWJOS, welkom! Bij die onderste zie ik twee aderparen, dus ik denk dat je daar inderdaad moet zijn! Er is zeker pairbonding beschikbaar op jouw adres? Voor wat de installatiemonteur doet, zie je hier:

Met uitleg over onze installatiegarantie:

Met onze Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. Als je bij KPN een koper (xDSL) of glasvezelpakket neemt controleren wij eerst of jij op jouw adres alles zelf kan aansluiten. Bij het aansluiten wijst de KPN Thuis app je de weg. Je kan ook altijd hulp vragen aan onze experts die 7 dagen in de week voor je klaar staan.

Lukt het ook met telefonische hulp niet om jouw pakket aan te sluiten? Doordat er bijvoorbeeld een aansluitpunt ontbreekt of omdat er nog afgemonteerd moet worden? In dat geval sturen we een installatiemonteur.

Kom je er dus zelf niet uit, bel dan even met 0800-0402 (Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur). Mijn collega's helpen je graag verder!