Skip to main content
Antwoord

UDP poort 1194 wil niet open op de KPN Box 14

• August 20, 2025
  • 1 reactie
  • 44 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een V14 box en wil een OpenVPN server gaan gebruiken in mijn netwerk thuis om op afstand hier bij te kunnen. Een andere Router is niet echt een optie gezien ik de 4gb verbinding heb. Dacht dat de Fritzbox van kpn dit nog niet kan. 

Weet een hoop van netwerkinfra maar ik kom hier niet uit. Denk modem specifiek dingetje. Als ik UDP poort 1194 forward aanmaak blijft deze gesloten. Ook als ik TCP/UDP forward doe. Als ik een al in de lijst aanwezige portforwards gebruik bv poort 443 of 80 dan openen deze wel. Het lijkt een beetje erop dat ik iets vergeet in te stellen oid als ik zelf een forward aanmaak. DMZ ook geprobeerd maar dan blijft alles gewoon gesloten. Dus een reset uitgevoerd vh modem en alles opnieuw ingesteld hopende dat dit mij verder zou brengen. Dit helpt mij echter niet verder want probleem blijft. 

En ook ergens denk ik dat dit probleem veel kleiner is dan ik denk momenteel :-) 

Wel is dit erg vervelend aan het worden. Voor testdoeleinden heb ik een setup staan met hyperV. Die ik gebruik om applicaties die ik ontwikkel te testen in een virtuele testomgeving. Dat werkt super als ik thuiswerk alleen niet als ik vanuit een andere locatie werkzaam heb. Werk nu met Google Remote maar vindt dat niet echt een goeie en veilige werkbare oplossing. En hoop dat ik dus mijn eigen OpenVPN server werkend kan krijgen. 

Het is toch niet zo dat de poort 1194 udp standaard geblokeerd wordt oid?

Hieronder de V14 modem met FW versies die ik heb.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Superklepper en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt. 

Ik heb wat rondgekeken hier en kwam dit topic tegen met een aantal handige tips: 

Wel een ander modem en een wat ouder topic, maar wellicht is het met de tips daar voor jou ook opgelost. 

Ook hebben we uitleg over Port Forward instellen in het algemeen. 

Lukt het daar wel mee? Ik hoor het graag!

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Hi ​@Superklepper en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt. 

Ik heb wat rondgekeken hier en kwam dit topic tegen met een aantal handige tips: 

Wel een ander modem en een wat ouder topic, maar wellicht is het met de tips daar voor jou ook opgelost. 

Ook hebben we uitleg over Port Forward instellen in het algemeen. 

Lukt het daar wel mee? Ik hoor het graag!