Skip to main content

Wij hebben een Experia V10A router.
Dit is de slechtste router die we ooit gehad hebben van KPN.

Al vanaf het begin hebben we problemen dat de router regelmatig uit valt.
Op dit moment wordt het zelf nog erger, enkele keren op een avond uitvallen is geen uitzondering meer.

Als ie het doet is de snelheid wel oke.
Het probleem is het uitvallen waardoor we geen verbinding meer hebben met de apparatuur die Wifi nodig heeft.
Het is overigens wel dat de router zelf opnieuw opstart.

Kan KPN geen goede router leveren, we betalen overigens wel voor een goede.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Ja die heb ik ook.


Maar die houden het niet tegen dat de router gewoon uitvalt.

Voorheen zonder die versterkers viel de router ook uit.


Uitval van het modem wordt 9 van de 10x veroorzaakt door iets in het netwerk achter het modem.  Kan je iets meer daarover vertellen? Heb je de bekabeling gecontroleerd? Een kapot connector kan al dit soort problemen geven.


@Pedro Peijs welkom op ons Forum. 

Internet dat steeds uitvalt is knap irritant. Ik wil graag eens meekijken naar jouw verbinding en mag ik dan ook meekijken naar jouw netwerk? Zou je daarvoor jouw profiel van gegevens willen voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik eens mee. Want heb je het modem al eens herstart of gereset


Kunnen de intelligente energie meters daar invloed op hebben?


Nee, zou niet moeten kunnen, tenzij ze zich met DHCP bemoeien, maar dat verwacht ik niet. 


Toch start de experiabox regel matig op ( blauw knipperend lampje) zoekt verbinding?


Dat heeft dan vast een andere oorzaak. Wat heb je al geprobeerd? Heb je het modem al van het stroom gehad? Of zelfs gereset? Valt de tv ook weg?


Alles gedaan, tv start inderdaad telkens opnieuw op na enige tijd


Nu alleen nog de tv-ontvanger die opnieuw opstart? Of ook nog het modem?