Skip to main content

Enkele jaren geleden kreeg ik van kpn een experiabox v10. Daarna viel op willekeurige momenten het signaal weg, wifi deed t wel. Monteurs konden het probleem niet achterhalen, een monteur had een v9 in de bus en heeft die geïnstalleerd, probleem opgelost! Nu moest ik van kpn over op een nieuwe V10 en is het probleem weer terug. Op willekeurige momenten valt internet een paar minuten uit en daarna is het weer terug. Zeer irritant

Hoi @Jbos1967, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt inderdaad heel irritant! Heb je deze stappen al eens doorlopen, wat komt daar uit? 

Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat doen de lampjes op de V10 dan? Veranderd daar iets aan?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we mee kunnen denken. Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402. Dat is ook de snelste weg om de verbinding na te laten kijken.


Op het moment dat het signaal uitvalt, branden de lampjes op t modem normaal. Maar zal t nog even goed in de gaten houden. Meestal trek ik de stekker er uit en stop m er weer in, dan werkt alles weer zoals het zou moeten


Het eruit halen van de stekker is natuurlijk niet hoe het hoort te werken. Het bellen wat ik in mijn vorige bericht noemde lijkt me in dit geval het verstandigste, als je dat doet terwijl de verbinding is weggevallen kan op dat moment worden gekeken wat er aan de hand is met de verbinding.

Via deze weg kunnen we alleen achteraf naar de verbinding kijken, en dan is er veel minder over te zien.


Zou een Sonos boost de boosdoener kunnen zijn? Er werd mij aangeraden om een boost aan te schaffen, want dan was t probleem verholpen. Ik heb dat apparaat nu maar met de V9 was er geen probleem met de v10 en v12 weer wel…. Denk ik 


Ik durf niet te zeggen of de Sonos daar een aandeel in heeft, maar je kunt het testen. Als je de Sonos een tijdje loskoppelt en niet gebruikt, blijft het wegvallen dan, of stopt het dan? Als het dan blijft is het niet de Sonos. Heb je ons ook al gebeld op het moment dat de verbinding is weggevallen zoals ik noemde?


Ik heb op alle momenten gebeld, het signaal is vaak alweer terug als ik kom aan de lijn heb. Gekste momenten valt t weg, ook als er nauwelijks gebruik van internet wordt gemaakt. Over Sonos kan ik zelf ook niks vinden. 


Hoi @Jbos1967 ,

Kun je inloggen op het modem en dan het modem log delen? Mogelijk is hieruit een oorzaak te vinden.


Op het moment dat het signaal terug is is er minder te zien over wat de oorzaak was, dat is het lastige in zo'n situatie. Via het forum gaat het contact niet zo snel, waardoor we daarvoor altijd te laat zijn om iets te zien. 

Het kan zijn dat de log van het modem iets aangeeft, dat kan aangeven of het in het netwerk zit, of dat het iets in huis is wat dwars zit.


Het probleem leek zich alleen nog voor te doen bij de Sonos apparaten, boost er tussenuit gehaald. Alle apparaten draadloos gekoppeld met de v12. Nu kijken wat er gebeurt