Skip to main content

Sinds een dag, nadat ik al jaren Unifi producten gebruik (eerst een USG met de daarop custom script voor IGMP Snooping) ipv de Experia box, is nu helas mijn DreamRouter er nu na een jaar trouwe dienst mee “opgehouden” wanneer deze direct aangesloten op de WAN. 

Wanneer ik een nieuwe UDR aansluit direct op WAN geeft hij aan ook geen internet te hebben.

Reset en/of terug zetten van backups heeft niet geholpen.

Wanneer de Experia box wordt aangesloten heeft deze wel prik. Zodra ik mijn beide UDRs aansluit op een van de LAN poorten op de Experia box, heeft de UDR wel weer connectie met het internet.  Beiden UDR lijken dus gewoon te werken…

 

Iemand een idee waarom mijn UDR niet meer direct op het KPN netwerk werkt zonder tussenkomst van de experia box?

Heb je televisie van KPN?


Hi wjb, dank voor je snelle reactie. Nee ik heb geen iptv. Heb kpn glas, 1/1Gb. Dank alvast!


Dan is het heel eenvoudig.

Zorg dat er een PPPoE verbinding op vlan 6 opgezet wordt. De login en wachtwoord mogen willekeurige waarden bevatten.

Het lijkt er op dat jouw UDR nu geconfigureerd is voor een WAN verbinding o.b.v. DHCP i.p.v. PPPoE.


Zojuist de dream router nogmaals een reset gegeven en een laatste backup terug gezet. Alles lijkt nu weer gewoon te werken. *afkloppen*
 

waarom de UDR maandag gestopt is met werken na een jaar trouwe dienst mag me een raadsel blijven. Dank voor je snelle reacties wjb!


Hi @jxfrey! Goed dat het is opgelost met de reset. 

Mocht het toch terugkomen wil je dan de aangeraden instellingen van WJB proberen?