Skip to main content

Is de nieuwe update er al?

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Is de nieuwe update er al?

Hi @Cihan Ersoy, welk modem heb je en naar welke update ben je op zoek? Hoe meer informatie je deelt, des te makkelijker het voor anderen wordt om je op weg te helpen.


Experia Box V10A Huidig firmware v5.00.53 build498-owl. Ik heb inmiddels een jaar geleden gehoord dat er een nieuwe update zou komen omdat bij de laatste modem update de 2.4 & 5G netwerken zijn samengevoegd. Het is bekend dat hierdoor heel veel KPN klanten al een jaar niet meer gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld beveiligingscamera's die aangesloten waren op het 2.4 netwerk. Bij de laatste modem update kunnen de netwerken niet meer gesplitst worden. Er is mij maanden geleden vanuit KPN verteld dat er zeer spoedig een nieuwe update eraan komt waar je weer de 2.4 & 5G netwerken kunnen gaan splitsen. Maar we zijn nu maanden verder. Ondertussen is onze huis dus niet camerabewaakt. Wie draait voor de gevolgen op als er iets gebeurt en de verzekering zegt we kunnen niets voor je betekenen omdat de camera's niet werkten? Wanneer komt die update er nou, ik wordt een beetje ongeduldig. Zo ga je toch niet met klanten om?!?


Hallo @Cihan Ersoy , ik heb nog niet gelezen dat een verz.mij. camerabewaking eist bij consumenten.

Mocht dat wèl zo zijn, dan kun je zelf voor aanvullende hardware zorgen zodat de camera's wèl werken.

Dat jouw camera's niet wilen werken met de huidige apparatuur kun je een provider niet aanrekenen.

Als je extra stopcontacten nodig hebt om de camera's van stroom te voorzien, ga je toch ook niet bij je energieleverancier klagen, maar schakel je een installateur in.

 


@Cihan Ersoy, Als die camera's op WiFi werken zijn ze sowieso niet goed gekeurd, met een simpel apparaatje zijn ze zo offline als men wat zou willen, alles wat niet bekabelt is is een potentieel lek in je beveiliging.

@JanD , In dit geval vind ik klagen zeker wel terecht, KPN dacht in zijn wijsheid iets te moeten veranderen in hun firmware en werking van de router waardoor hele bossen apparatuur moeite hebben er verbinding mee te maken, als dit nu oude meuk is die allang vervangen had moeten worden oké, maar het is ook degelijke modern spul wat niet meer werkt en bewust op de 2.4 word gehouden i.v.m. de reikwijdte van het signaal.


Is de nieuwe update er al?

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Nee.

Update waarbij er instellingen per wifi band kunnen is er voor V12, experia wifis en superwifis maar niet voor v10a (nog).

 


Kunnen de mensen die graag gebruik willen maken van de 2.4 netwerk en die dus graag thuis hun apparaat op de 2.4 netwerk willen zetten hun V10 modem niet omruilen met de V12 ??


Kunnen de mensen die graag gebruik willen maken van de 2.4 netwerk en die dus graag thuis hun apparaat op de 2.4 netwerk willen zetten hun V10 modem niet omruilen met de V12 ??

Hallo @Cihan Ersoy je bedoelt waarschijnlijk de 10a. Nee, die gaat KPN niet omruilen, het modem is immers niet defect en voldoet nog aan de standaarden van KPN.

Â