Skip to main content
Vraag

Updaten van de Experia Box V10

• June 2, 2025
  • 88 reacties
  • 1303 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

88 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2025

Maar als het dan allemaal zo slecht is volgens jou waarom ben je dan nog niet overgestapt?

Maar als het dan allemaal zo slecht is volgens jou waarom ben je dan nog niet overgestapt?

De opties zijn beperkt. Geen glasvezel beschikbaar en ook nog geen datum wanneer wel. Vroeger Ziggo gehad maar dat was ook niet zonder problemen. Odido zou kunnen maar is dan draadloos. De 5G verbinding bij mijn huis is regelmatig niet goed. Dan moet je echt bij het raam aan de straat staan. Meer naar binnen op begane grond is het meestal 4G. Boven verdieping is het iets beter. Verder heb ik gecombineerd mobiel, internet en tv van KPN. En nogmaals, met een modem zonder software update werkt alles wel naar behoren. Het kan dus wel goed werken. Waarom blijft KPN updates pushen die het slechter maken.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 3, 2025

Dat laatste is een aanname die je doet. Als KPN daadwerkelijk slechte updates zou pushen dan was er al lang ingegrepen. Ik denk oprecht dat u straks een keertje een update krijgt zonder dat u het merkt en dan als u in de toekomst gaat inloggen u stomverbaasd bent dat het al die tijd zo goed heeft gewerkt op de KPN Software. Het is namelijk echt een verbetering. 😉

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2025

Plaats eens een screenshot van de statuspagina van het modem? Inloggen, ga naar status en dan naar geavanceerd. Waarschijnlijk ziet ​@Ik_Combineer meteen of er iets mis is met je verbinding 

• June 3, 2025

Dat laatste is een aanname die je doet. Als KPN daadwerkelijk slechte updates zou pushen dan was er al lang ingegrepen. Ik denk oprecht dat u straks een keertje een update krijgt zonder dat u het merkt en dan als u in de toekomst gaat inloggen u stomverbaasd bent dat het al die tijd zo goed heeft gewerkt op de KPN Software. Het is namelijk echt een verbetering. 😉

Daar zijn de meningen over verdeeld. Er is een aantal forum-gebruikers dat de update liever gisteren dan vandaag teruggedraaid ziet.

Ik kan er niet over oordelen want ik ben nog niet aan de beurt. Eerst moet kpn beslissen of ze nog verder gaan met updaten van de SW1's die aan mijn V10 gekoppeld zijn en nu met de oude firmware hun werk prima doen. De uitrol van de eerste (inmiddels al weer maanden oude) versie voor de SW1 is naar ik heb begrepen stopgezet vanwege de vele problemen. En of en zo ja wanneer er een nieuwe (verbeterde?) versie komt is mij iig nog niet bekend. 

Ik snap dat u dat als KPN monteur zegt. Niet elke verandering is een verbetering. Mijn ervaring en vele anderen vinden het zeer zeker geen verbetering. Het is namelijk geen verbetering als het na de update slechter werkt. En ik gebruik verder geen functionaliteit uit het modem. Van mij mag het zo blijven als het nu is. Dan werkt het prima. 

Daar zijn de meningen over verdeeld. Er is een aantal forum-gebruikers dat de update liever gisteren dan vandaag teruggedraaid ziet.

Ik kan er niet over oordelen want ik ben nog niet aan de beurt. Eerst moet kpn beslissen of ze nog verder gaan met updaten van de SW1's die aan mijn V10 gekoppeld zijn en nu met de oude firmware hun werk prima doen. De uitrol van de eerste (inmiddels al weer maanden oude) versie voor de SW1 is naar ik heb begrepen stopgezet vanwege de vele problemen. En of en zo ja wanneer er een nieuwe (verbeterde?) versie komt is mij iig nog niet bekend. 

Helemaal eens, en een beetje jammer dat blijkbaar de ondervonden problemen niet serieus genomen worden. Als er geen probleem was zat ik nu niet mijn beklag te doen op dit forum. Ik besteed mijn tijd ook liever aan andere zaken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Helemaal eens, en een beetje jammer dat blijkbaar de ondervonden problemen niet serieus genomen worden. Als er geen probleem was zat ik nu niet mijn beklag te doen op dit forum. Ik besteed mijn tijd ook liever aan andere zaken.

Als je naar wifi, ipv6, portforwarding, firewall zoekt, hebt je genoeg leesstoffen voor een maand.

Via Google voor laatste jaar, 5210 hits

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Zo, er is hier al een heleboel gezegd zie ik. Ik vind het mooi dat er een heel gesprek is ontstaan. Maar ik wil er toch, vanuit KPN, een beetje aanvullende nuance in aanbrengen. Zoals Ik_Combineer ook al heeft gedaan.

We hebben 2,8 miljoen vast internetklanten, en dus ook miljoenen apparaten in omloop. Een heel groot deel van die apparaten zijn in de afgelopen paar jaar omgezet naar KPN Software. Als er zodanig grootschalige problemen zouden zijn als hier wordt aangegeven zouden we echt niet verder doorgaan met uitrollen. We willen juist graag dat onze klanten een zo goed mogelijke ervaring hebben met hun diensten. Dat is inderdaad ook waarom we op dit moment even op pauze staan met de SuperWifi 1, maar daar gaan we straks ook gewoon mee verder zodra er een nieuwe versie voor beschikbaar is. En ook de Experia Wifi staat nog steeds op de planning om over te gaan naar KPN Software. 

De overgang van de oude firmware naar de nieuwe KPN Software is echter wel een migratie. Alles veranderd. En niet alles is 1 op 1 compatibel tussen de oude en de nieuwe versies. Dus we kunnen niet altijd voorkomen dat er bij de migratie ongemak ontstaat. Of een probleem. 

Als dat zo is, dan doen we ons uiterste best om dat met en voor je op te lossen. En we zien ook dat dit voor het overgrote deel van de klanten die een probleem meldt ook gewoon goed lukt. Helaas zijn er ook situaties waarbij het lastiger verloopt. Dat is voor niemand fijn. Maar dat zijn wel juist de situaties die hier terechtkomen. Dat is met alles zo. Mensen waarbij alles goed verloopt laten niet van zich horen. Mensen waarbij iets mis gaat, wel. En dat is ook logisch. Waardoor het lezen van de Communityberichten over de nieuwe Software niet per sé een representatief beeld geeft van hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt. 

Dat allemaal gezegd hebbende, laten we het hebben over de problemen die jij ervaart, ​@Modem aub niet updaten. Want het niet updaten van je KPN modem is geenoptie. Tenzij je zelf zou kiezen voor het gebruiken van een ander modem (wat je goed recht is). Voor de volledigheid, meer informatie daarover vind je hier.

Al een paar jaar is mijn internet van KPN zeer instabiel. Eerst had ik alleen de Experia box 10 in de meterkast. Daarna werd geadviseerd extra acces punten in het huis te zetten. Dezelfde klachten bleven. Daarna een google mesh aangeschaft en voldoende acces punten in het huis geplaats. Nog steeds dezelfde problemen. Na contact met KPN steeds het antwoord dat de verbinding in orde is. Echter ook bij internetten direct op het modem via wifi en/of vaste kabel dezelfde problemen.

Op het moment dat jij ook met een vaste verbinding problemen ondervindt, dan is de kans vrij groot dat het probleem toch onderliggend in je aansluiting zit. Vooral als dit al zo lang speelt. Het lijkt me dan ook goed dat we bij het begin beginnen. Wil jij je forumprofiel invullen? Dan kan ik hier de boel doormeten en kijken wat er al wel en niet gedaan is. 

Wanneer kan KPN garanderen dat alles naar behoren blijft werken na een software update? Zolang die garantie er namelijk niet is zal ik proberen de update van de software te voorkomen.

We kunnen letterlijk nooit een garantie geven daarop. Het blijft techniek waar altijd onverwacht iets zou kunnen gebeuren. Wat ik wel kan garanderen is dat wij keihard werken om te zorgen dat onze klanten zo min mogelijk hinder ondervinden van migratie en update.

Zo, er is hier al een heleboel gezegd zie ik. Ik vind het mooi dat er een heel gesprek is ontstaan. Maar ik wil er toch, vanuit KPN, een beetje aanvullende nuance in aanbrengen. Zoals Ik_Combineer ook al heeft gedaan.

Het is alleen zo jammer dat je eerst hier op een forum moet gaan klagen voordat een probleem serieus wordt genomen. Eerst even aanvullende info. Ik reageer hier namens mijn dochter. Zij is chronisch ziek en heeft daar de energie niet voor. Zelf woon ik in het buitenland en dan is het vervelend als dit soort basic dingen niet naar behoren werken. Op afstand kan ik maar zoveel assisteren en daarom zit er ook steeds langere tijd tussen de klachten die we bij KPN leggen.

We hebben 2,8 miljoen vast internetklanten, en dus ook miljoenen apparaten in omloop. Een heel groot deel van die apparaten zijn in de afgelopen paar jaar omgezet naar KPN Software. Als er zodanig grootschalige problemen zouden zijn als hier wordt aangegeven zouden we echt niet verder doorgaan met uitrollen. We willen juist graag dat onze klanten een zo goed mogelijke ervaring hebben met hun diensten. Dat is inderdaad ook waarom we op dit moment even op pauze staan met de SuperWifi 1, maar daar gaan we straks ook gewoon mee verder zodra er een nieuwe versie voor beschikbaar is. En ook de Experia Wifi staat nog steeds op de planning om over te gaan naar KPN Software. 

Zoals ik in een ander bericht al had aangegeven ben ik zeker niet tegen software updates. Het wordt een ander verhaal als hierdoor de internet verbinding gewoon bijna niet bruikbaar is.

De overgang van de oude firmware naar de nieuwe KPN Software is echter wel een migratie. Alles veranderd. En niet alles is 1 op 1 compatibel tussen de oude en de nieuwe versies. Dus we kunnen niet altijd voorkomen dat er bij de migratie ongemak ontstaat. Of een probleem. 

Als dat zo is, dan doen we ons uiterste best om dat met en voor je op te lossen. En we zien ook dat dit voor het overgrote deel van de klanten die een probleem meldt ook gewoon goed lukt. Helaas zijn er ook situaties waarbij het lastiger verloopt. Dat is voor niemand fijn. Maar dat zijn wel juist de situaties die hier terechtkomen. Dat is met alles zo. Mensen waarbij alles goed verloopt laten niet van zich horen. Mensen waarbij iets mis gaat, wel. En dat is ook logisch. Waardoor het lezen van de Communityberichten over de nieuwe Software niet per sé een representatief beeld geeft van hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt. 

Ik begrijp dat, ik werk in de techniek. Er staan echter geen speciale instellingen in het modem ingesteld. Het is precies zoals we het van KPN hebben ontvangen. Het enige dat het modem moet doen is de 2-draads koperen verbinding omzetten naar ethernet.   

Dat allemaal gezegd hebbende, laten we het hebben over de problemen die jij ervaart, ​@Modem aub niet updaten. Want het niet updaten van je KPN modem is geenoptie. Tenzij je zelf zou kiezen voor het gebruiken van een ander modem (wat je goed recht is). Voor de volledigheid, meer informatie daarover vind je hier.

Al een paar jaar is mijn internet van KPN zeer instabiel. Eerst had ik alleen de Experia box 10 in de meterkast. Daarna werd geadviseerd extra acces punten in het huis te zetten. Dezelfde klachten bleven. Daarna een google mesh aangeschaft en voldoende acces punten in het huis geplaats. Nog steeds dezelfde problemen. Na contact met KPN steeds het antwoord dat de verbinding in orde is. Echter ook bij internetten direct op het modem via wifi en/of vaste kabel dezelfde problemen.

We willen geen ander modem gebruiken. Eigenlijk willen we naar glasvezel maar die optie is voorlopig nog niet beschikbaar naar ik begrijp. We zitten dus nog even vast aan de koper verbinding. We willen een werkende internet verbinding.

Op het moment dat jij ook met een vaste verbinding problemen ondervindt, dan is de kans vrij groot dat het probleem toch onderliggend in je aansluiting zit. Vooral als dit al zo lang speelt. Het lijkt me dan ook goed dat we bij het begin beginnen. Wil jij je forumprofiel invullen? Dan kan ik hier de boel doormeten en kijken wat er al wel en niet gedaan is. 

Dat is al diverse keren doorgemeten en was altijd goed volgens de helpdesk. Aan de ene kant lijkt me dat ook juist want met de tv aansluiting via de Experia V10 box hebben we geen problemen. Die werkt wel altijd. Ook als het internet slecht is. Het modem zit in de meterkast en was in eerste instantie het acces point voor het hele huis. Daar mijn dochter problemen ondervond met WIFI in delen van het huis werd geadviseerd extra acces point van KPN te plaatsen. De problemen bleven. Ik denk nu omdat het niet het WIFI signaal was maar gewoon omdat internet niet stabiel was. Omdat de KPN acces points geen verbetering gaven en KPN bleef aangeven dat er geen problemen met de internet verbinding zijn heb ik een Google mesh systeem geïnstalleerd. Mijn dochter gebruikte al wat smarthome producten en dat werkte dan mooi samen. Helaas bleven de problemen met WIFI. Tevens gaf het Google Mesh systeem vaak aan dat er geen verbinding was. Bij mijn laatste bezoek vorige maand modem omgeruild voor een V12b en dezelfde problemen maar nog vaker dan met de V10. Dus daarom besloten de KPN monteur te laten komen. Ik ging er vanuit dat het dan toch een probleem in de fysieke kabel verbinding moest zijn en dat ze die zouden natrekken. Nu herinner ik me ook dat in het modem iets wordt bijgehouden over foutcorrecties. Die stond wel heel hoog. Op een andere forumpost had ik gelezen dat we ons daar niet zo druk over moesten maken als de verbinding werkt. Ook is er een ping optie in het modem. Als ik die ping test deed waren er veel timeouts. Dat heb ik ook gemeld aan de helpdesk voordat de monteur kwam. Ook als je een tracert commando via een met kabel aangesloten computer doet krijg je dezelfde vertragingen en timeout meldingen. Nu ben ik geen netwerk expert maar grote vertragingen en timeout melding betekenen dat er iets niet goed gaat. 

Wanneer kan KPN garanderen dat alles naar behoren blijft werken na een software update? Zolang die garantie er namelijk niet is zal ik proberen de update van de software te voorkomen.

We kunnen letterlijk nooit een garantie geven daarop. Het blijft techniek waar altijd onverwacht iets zou kunnen gebeuren. Wat ik wel kan garanderen is dat wij keihard werken om te zorgen dat onze klanten zo min mogelijk hinder ondervinden van migratie en update.

Uiteraard begrijp ik dat er nooit garanties zijn. Bij een standaard modem opstelling verwacht je wel dat de nieuwe software goed getest is en de kans daarop minimaal is. Als ik allerlei aanpassingen in het modem had gedaan dan begrijp dat de kans groter is dat sommige instellingen niet goed mee overgenomen worden. Het blijft wel jammer dat we zelf allerlei extra kosten hebben gemaakt die geen verbetering hebben gebracht in de situatie. Het enige wat wel werkt op dit moment is een modem met de standaard software dus zonder updates. Overigens was de ping test en tracert test net zo slecht maar werkte de internet verbinding wel stabiel. Geen problemen met website bezoeken, geen merkbare vertraging, altijd ruim de maximaal opgegeven internet speed en ook geen problemen of meldingen van de Google mesh. In ben zeer benieuwd of u toch iets kunt vinden waardoor deze problemen veroorzaakt worden. Als extra info, ik woon zelf op Aruba. Daar gebruik ik al jaren een Google mesh systeem eerst via een coax kabel verbinding en nu via glasvezel. De problemen die mijn dochter heeft heb zelf nooit gehad. Mijn internet werkt gewoon goed behoudens een enkele keer stroom uitval op het eiland. Alvast bedankt voor uw assistentie.

Als je naar wifi, ipv6, portforwarding, firewall zoekt, hebt je genoeg leesstoffen voor een maand.

Via Google voor laatste jaar, 5210 hits

Bedankt voor de info. Ik ben geen netwerk expert en wil dat eerlijk gezegd ook niet worden. Ik wil alleen een werkende internet verbinding.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Bedankt voor de info. Ik ben geen netwerk expert en wil dat eerlijk gezegd ook niet worden. Ik wil alleen een werkende internet verbinding.

Ik was niet duidelijk geweest. Dat zijn mensen, de in de laatste jaar problemen met KPN modem hebben, en 5210 berichten zijn niet weinig en laat zien, hoe langdurig problemen niet gefixed door KPN. Als je tijd hebt, kan de in sommige threads ook waardevolle informaties lezen, maar de meeste moeten toch leven met de problemen.

Ik was niet duidelijk geweest. Dat zijn mensen, de in de laatste jaar problemen met KPN modem hebben, en 5210 berichten zijn niet weinig en laat zien, hoe langdurig problemen niet gefixed door KPN. Als je tijd hebt, kan de in sommige threads ook waardevolle informaties lezen, maar de meeste moeten toch leven met de problemen.

Bedankt voor de toevoeging. Het is idd jammer dat problemen niet serieus genomen worden. Je kan dan zeggen dat de meeste mensen geen problemen hebben maar 5210 berichten suggereren toch iets anders. Daarnaast zullen de meeste mensen met problemen ook niet op dit forum komen klagen. Ik heb zelf veel gelezen van de info en ook dingen die geadviseerd werden geprobeerd maar die bleken niet te werken voor mijn situatie. Pas na de uitleg van de KPN monteur tot de conclusie gekomen dat het in de software moet zitten omdat alles met een vers modem met originele software gewoon wel werkt. Zonder merkbare problemen. Overigens geven pingen en tracert ook bij het nieuwe modem wel aan dat er vertragingen en timeouts zijn maar die leken verder geen invloed op de werking te hebben. Je kan gewoon normaal internetten.

@Erik van KPN 

Even een vervolg op mijn bovenstaande bericht. Helaas heeft KPN ongevraagd toch de software geupdate (versie V10.C.25.04.04-P) . En u raad het vast al. Na al die tijd met de originele software perfect te hebben gewerkt is het gedaan met de pret. Het werkt weer niet. Ik vind het echt niet kunnen hoe KPN met hun klanten omgaat. Na toch heel duidelijk te hebben gevraag dit niet te doen tot ze een goede oplossing hebben. Ik heb hier echt geen woorden voor. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

Nee joh! Dat is echt niet de bedoeling hoor.

wat is precies het “het werkt niet” waar je last van had? Werkt niks meer? Of hapert hij nu?

Nee joh! Dat is echt niet de bedoeling hoor.

wat is precies het “het werkt niet” waar je last van had? Werkt niks meer? Of hapert hij nu?

Nee, dit is idd niet de bedoeling. Het is weer zoals eerder. Soms werkt het wel, soms niet. De google mesh geeft nu weer steeds connectie fouten. Behalve de software update is er niks veranderd. Het is toch echt een probleem met die software.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

En als het niet werkt, worden de lampjes van het modem dan ook rood/oranje? Of blijft dit wel groen? Of valt het modem daadwerkelijk uit en start opnieuw op? 

En als het niet werkt, worden de lampjes van het modem dan ook rood/oranje? Of blijft dit wel groen? Of valt het modem daadwerkelijk uit en start opnieuw op? 

De lampjes blijven groen. Het enige wat we hebben gedaan is de WIFI uitzetten omdat we die niet gebruiken. Maar dat was een maand zo en alles werkte prima tot de software update.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

Dus de wifi van het KPN modem staat uit, die gebruikt u niet. U gebruikt enkel de wifi van de google dingen. En juist hier is waar het stoort. Begrijp ik dat goed?

In welke modus staan deze te draaien? Ik kom die van google niet zo vaak tegen maar van tp-link deco weet ik dat ze vanuit de fabriek in router modus worden geleverd en ons modem (eigenlijk een router van het modem is het glasvezelkastje) vindt dat niet leuk. Via de deco app zijn ze dan aan te passen naar acces point modes. Zou dit ook kunnen met die google dingen?

Dus de wifi van het KPN modem staat uit, die gebruikt u niet. U gebruikt enkel de wifi van de google dingen. En juist hier is waar het stoort. Begrijp ik dat goed?

In welke modus staan deze te draaien? Ik kom die van google niet zo vaak tegen maar van tp-link deco weet ik dat ze vanuit de fabriek in router modus worden geleverd en ons modem (eigenlijk een router van het modem is het glasvezelkastje) vindt dat niet leuk. Via de deco app zijn ze dan aan te passen naar acces point modes. Zou dit ook kunnen met die google dingen?

Mijn dochter heeft helaas nog geen glasvezel. Het is ook nog niet bekend wanneer die zal komen. Ze zit nog op de koper aansluiting. Het ligt niet aan de google mesh. Zoals ik al in een ander bericht had aangegeven werkte dat allemaal prima zonder de update. Als de wifi van de KPN router aan staat werkte dat zonder update wel goed maar nu na update werkt ook die wifi niet goed. Zelfs met een ethernet kabel in het KPN modem direct werkt het niet goed. Ook als ik de google mesh er helemaal vanaf haal.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

Check, heb je al geprobeerd om ipv6 uit te zetten in het modem? Zo ver ik weet is dat probleem wel verholpen maar in het verleden hadden we v10's die na de update problemen hierop gaven waardoor het modem het prima leek te doen alleen er geen data meer was.

Check, heb je al geprobeerd om ipv6 uit te zetten in het modem? Zo ver ik weet is dat probleem wel verholpen maar in het verleden hadden we v10's die na de update problemen hierop gaven waardoor het modem het prima leek te doen alleen er geen data meer was.

Nee niet geprobeerd, het probleem is ook met een v12b modem dus ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. KPN zet naar ik begrijp op alle modems dezelfde software. Met die nieuwe software start het probleem. Het is denk ik ook niet aan de gebruikers om door trial en error uit te moeten vinden wat nou echt het probleem is.

Er zit gewoon overduidelijk een bug in de software. Als je die er niet eerst uithaalt blijft die in elke nieuwe update terugkomen. Na welke software versie zijn deze problemen begonnen? Ik werk ook in de techniek, als er zoiets voordoet ga je terug naar de versie waar het probleem nog niet in zat en begin je opnieuw. Het probleem ontkennen of blijven volhouden dat het niet aan de software ligt lost het probleem niet op. Geen update, geen probleem, wel update wel probleem. Direct na de update zijn de problemen begonnen. Zo moeilijk is dat volgens mij niet vast te stellen. Lastiger is te achterhalen welk deel in de software de problemen veroorzaakt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

Nee niet geprobeerd, het probleem is ook met een v12b modem dus ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. KPN zet naar ik begrijp op alle modems dezelfde software. Met die nieuwe software start het probleem. Het is denk ik ook niet aan de gebruikers om door trial en error uit te moeten vinden wat nou echt het probleem is.

Ik snap wat je zegt, het lijkt er bij jou inderdaad door de update flink wat fout te gaan. Maar dit zijn (gelukkig) geen problemen die bij het merendeel van KPN haar klanten voor doen. Al onze software wordt eerst intern getest, daarna naar een interne groep van enkele 100e collega's, als dat oke is komt er een pilot bij klanten, dit kan je zien ook zien in elke product update dat er een testgroep is. Meestal enkele dagen voor de update van de rest. Deze klanten worden dan gemonitoord en als er opeens problemen naar boven komen en mensen gaan bellen dan gaat de algemene update niet door. Dus nogmaals; op een of andere manier spelen deze problemen zich nu bij jou af, super vervelend maar het is niet bij iedereen. 

Dus je standpunt met "gebruikers moeten het niet uitvogelen, kpn moet dat doen" snap ik. Ben ik het ook mee eens dat kpn jou niet met een probleem op moet zadelen, maar je hebt er voor nu wel mee te dealen helaas. Dus mijn advies zou zijn om te kijken wat er gebeurt als je ipv6 uit zet. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 5, 2025

Er zit gewoon overduidelijk een bug in de software. Als je die er niet eerst uithaalt blijft die in elke nieuwe update terugkomen. Na welke software versie zijn deze problemen begonnen? 

Ik ben geen ontwikkelaar en zoals ik al eerder heb aangegeven herken ik jouw issues niet echt als een kpn software probleem die bij meerdere klanten af speelt. Dus ze zijn afgelopen nacht begonnen toen jij de update kreeg. Je kan altijd opnieuw met KPN bellen en dan komt er een monteur. 

Mocht je een monteur laten komen, laat hem of haar dan een ticket aanmaken voor een specialist in plaats van het modem vervangen voor een nieuwe V10 zonder de kpn software. Want dat is leuk, alleen dan komt kpn volgende week waarschijnlijk weer in de lucht met dat ze gaan updaten. Uiteindelijk moet iedereen over en in jouw huis, (of in de aansluiting in de kast buiten) zit iets waardoor het niet samen werkt met kpn software. Dat moet dan goed uitgezocht worden en de meeste monteurs hebben daar niet de skills voor.