Skip to main content
Beantwoord

USB poort onbruikbaar op de Box12

• August 23, 2026
  • 6 reacties
  • 121 keer bekeken

Waarom zijn de USB poorten onbruikbaar op de Box 12b?

Mijn vorige provider (Kabeltex met Fitzbox) heeft mij verzekerd dat bij het overgaan van KPN naar Kabeltex alles zou blijven werken, maar de HD op de Box 12 werkt niet. Een NAS is geen bevredigende oplossing. Is er ook een vervanger voor de Box 12 waarbij de USB poorten wel werken? 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Orph KPN heeft alleen maar routers waarbij de USB-poort voor consumenten is uitgeschakeld.

Je hebt de keus eventueel een eigen router te gebruiken, die wel een werkende USB heeft.

6 reacties

JanD
Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 23, 2026

Beste ​@Orph KPN heeft alleen maar routers waarbij de USB-poort voor consumenten is uitgeschakeld.

Je hebt de keus eventueel een eigen router te gebruiken, die wel een werkende USB heeft.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 27, 2026

Goedemorgen ​@Orph , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Goede vraag en mooi dat deze ook al is beantwoord door ​@JanD 💪🏻 Voor nog meer aanvullende informatie kan ik je ook nog aanraden om dit topic eens door te nemen! Ik ga er vanuit dat je vraag hiermee is beantwoord maar mocht je toch nog verdere vragen hebben, laat het ons dan ook vooral weten! 

• August 27, 2026

Interessant om te lezen dat je een fritzbox via USB hebt gebruikt met een HD er aan, wat ook goed werkte blijkbaar.
Ik heb dat wel eens geprobeerd maar zonder veel succes.
Welk type FB had je ? ( en waar is die gebleven ? )

De oplossing lijkt mij eenvoudig, koop een (2e hands) fritzbox.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 27, 2026

Interessant om te lezen dat je een fritzbox via USB hebt gebruikt met een HD er aan, wat ook goed werkte blijkbaar.
Ik heb dat wel eens geprobeerd maar zonder veel succes.
Welk type FB had je ? ( en waar is die gebleven ? )

De oplossing lijkt mij eenvoudig, koop een (2e hands) fritzbox.

De USB-poort op de Box 12 is softwarematig uitgeschakeld en kan dus ook weer ingeschakeld worden. Dat deze uitgeschakeld is, heeft waarschijnlijk te maken met het voorkomen van ondersteuningsvragen in het geval van problemen.

Ik was ooit klant van Telfort en op hun routers was de USB poort actief. Ik had daar een printer op aangesloten en werd zo een netwerkprinter.

• Auteur
  • August 28, 2026

@KeesYagi  

De Fritz!box 4040, in bruikleen van mijn vorige provider, wat werkte. Deze moest (helaas dus) ingeleverd worden bij de overstap naar KPN.

• August 28, 2026

Ja, dat dacht ik al, om er wat mee te doen ? ? ?
Zonde, jammer.
Maar ik zie er een te koop te koop staan op het eiland, dus wat let je ?

Een ander type zal ook werken trouwens.