Skip to main content

Als bezitter van een experiabox v10 en de snelste verbinding die KPN mij kan aanbieden lijkt het me logisch dat KPN mij ook voorziet van de laatste hardware(KPN BOX 12) zodat ik ook optimaal gebruik kan maken van deze dienst.

Dat stukje hardware is nu het probleem. Wanneer ik op de website van KPN  lees over al het moois wat dit modem te bieden heeft ( veiliger, veel sneller, stabieler, energie zuiniger etc.) dan denk ik…..dat wil ik natuurlijk ook. Wanneer je belt met de helpdesk ben je echter snel klaar, modem werkt nog dus gaan we niet vervangen en al die dingen die u opnoemt daar heb je eigenlijk nog niets aan want meest apparaten kunnen deze specs niet aan.  Geduld heb ik  wel maar als ik moet wachten tot mijn oude modem kapot is om vervolgens van nieuwe technologie gebruik te mogen maken zou ik dat wel jammer vinden. En wat is het nut van een snelle verbinding als je hardware hebt die daar eigenlijk de rem op zet in vergelijking met moderner spul.

 

Groet JP

Hallo @JP1974 de V10 kan de Gigabit verbinding bekabeld net zo goed aan als de KPN Box12.

Het enigste dat de KPN Box 12  nieuwer heeft is wifi6(AX), daarmee is draadloos onder ideale omstandigheden, de juiste instellingen en de geschikte hardware hogere snelheden te halen.

Verder is er geen verbetering.

Admin: Kennisbank Modems


Persoonlijk zou ik het niet aanraden. 
Onlangs m'n abo verlengt en om het nieuwe modem gevraagd aangezien deze ook als access point kan dienen met m'n wifi versterkers.
Heb het nu een klein maandje in gebruik en kom diverse problemen tegen.
Wat ik ook doe, inloggen op het modem is onmogelijk.
Het inloggen op bv telebankieren ga gi-gan-tisch traag. Duurt gerust 30-40 seconden voordat ik in de app zit.
Als ik Viaplay opstart voor de F1, dan geeft de app aan dat er geen verbinding is.
En zo zijn er nog legio problemen mbt het verversen van data.
Zojuist m'n nieuwe telefoon geinstalleerd en wil de backup van whatsapp (welke opgeslagen staat in google drive) laten terug zetten. Ik moest de wifi verbinding uitschakelen omdat het niet gevonden werd.

Maandag ga ik bellen voor een nieuw modem of de V10 terug.


Hallo @JP1974 de V10 kan de Gigabit verbinding bekabeld net zo goed aan als de KPN Box12.

Het enigste dat de KPN Box 12  nieuwer heeft is wifi6(AX), daarmee is draadloos onder ideale omstandigheden, de juiste instellingen en de geschikte hardware hogere snelheden te halen.

Verder is er geen verbetering.

 

Heb net een nieuw macbook dus dat wifi6 zou ik wel willen proberen. Ga me maar eens verdiepen in de aanschaf van een nieuw eigen modem want dat kan gelukkig tegenwoordig wel bij KPN.


Heeft u glasvezel? 


Heeft u glasvezel? 

Ja dat heb ik.


Persoonlijk zou ik het niet aanraden. 
Onlangs m'n abo verlengt en om het nieuwe modem gevraagd aangezien deze ook als access point kan dienen met m'n wifi versterkers.
Heb het nu een klein maandje in gebruik en kom diverse problemen tegen.
Wat ik ook doe, inloggen op het modem is onmogelijk.
Het inloggen op bv telebankieren ga gi-gan-tisch traag. Duurt gerust 30-40 seconden voordat ik in de app zit.
Als ik Viaplay opstart voor de F1, dan geeft de app aan dat er geen verbinding is.
En zo zijn er nog legio problemen mbt het verversen van data.
Zojuist m'n nieuwe telefoon geinstalleerd en wil de backup van whatsapp (welke opgeslagen staat in google drive) laten terug zetten. Ik moest de wifi verbinding uitschakelen omdat het niet gevonden werd.

Maandag ga ik bellen voor een nieuw modem of de V10 terug.

Ruilen ;)


Een Superwifi 2.0 erop aansluiten en je hebt wifi6, zonder de gebreken van de Box12 👌🏼


Fritzbox