Skip to main content

Ik zou graag willen dat de V10 altijd de zelfde Ip adressen uitdeelt aan mijn apparatuur. Hiervoor zit de functie "Vast ip adres bij dhcp binding" ingebouwd in de lijst. Echter worden deze instellingen niet onthouden door de V10. Als ik hem op “AAN” zet, op toepassen klik, en de pagina ververs, dan staat hij weer op uit. Hij onthoud dus zijn instelling niet. Ik heb hiervoor al contact gehad met de klantenservice, maar volgens hen lag dit niet aan de router en wordt hierop ook geen ondersteuning gegeven.

Heb de V10 al gereset naar fabrieksinstellingen en op nieuw alles ingesteld, maar mocht niet baten. Overigens werkte deze functie op mijn vorige woonadres wel. Sinds ik ben verhuist werkt deze functie niet meer in de V10

 

 

Hoeveel DHCP bindings heb je op jouw V10 gedefinieerd staan?

Als dit er al 10 zijn dan loop je waarschijnlijk tegen de belachelijke beperking aan dat er op een V10 maar 10 DHCP bindings vastgelegd kunnen worden.


Ik wil er graag meer dan 10 instellen, maar als ik jou zo begrijp is dit niet mogelijk? 


Ik wil er graag meer dan 10 instellen, maar als ik jou zo begrijp is dit niet mogelijk? 

Klopt, de Experia Boxen (V8, V9, V10 en V10a) hebben allemaal de belachelijke beperking dat er maar 10 DHCP bindings vastgelegd kunnen worden. Alleen op de KPN Box (V12) is het mogelijk om er meer te definiëren.


Ik wil er graag meer dan 10 instellen, maar als ik jou zo begrijp is dit niet mogelijk? 

Klopt, de Experia Boxen (V8, V9, V10 en V10a) hebben allemaal de belachelijke beperking dat er maar 10 DHCP bindings vastgelegd kunnen worden. Alleen op de KPN Box (V12) is het mogelijk om er meer te definiëren.

Aha, nou dit wisten ze me dus niet te vertellen bij de klantenservice. Enig idee hoe ik zo'n V12 kan bemachtigen ? 


Ik wil er graag meer dan 10 instellen, maar als ik jou zo begrijp is dit niet mogelijk? 

Klopt, de Experia Boxen (V8, V9, V10 en V10a) hebben allemaal de belachelijke beperking dat er maar 10 DHCP bindings vastgelegd kunnen worden. Alleen op de KPN Box (V12) is het mogelijk om er meer te definiëren.

Aha, nou dit wisten ze me dus niet te vertellen bij de klantenservice. Enig idee hoe ik zo'n V12 kan bemachtigen ? 

In principe worden Experia Boxen alleen omgeruild als ze defect zijn. Als je een Sneller Internet Buitengebied abonnement (4G + vast) hebt, dan ben je zelfs aan jouw V10 gebonden omdat de V10 de enige Experia Box is die dat ondersteunt.

Ik hoop dat er een moderator meeleest die bereid is om te proberen jouw V10 omgeruild te krijgen.

 

Waarom wil je overigens al jouw apparaten van een vast IP adres voorzien?

Dit is eigenlijk alleen nodig voor apparaten die van buitenaf benaderd moeten kunnen worden.


Ik maak gebruik van nfs machtigingen, en die werken niet meer als de ip adressen telkens veranderen. Ook mijn netwerk printer die aan mijn nas gekoppeld is heeft het zelfde probleem. Ik wil overigen ook gewoon de web interfaces van mijn apparatuur kunnen benaderen, zonder dat ik telkens moet uitzoeken welk ip die heeft gekregen. Super irritant dit. 


U kunt voor een fritzbox kiezen bij KPN. Kost alleen wel meer. U kunt er ook zelf 1 aanschaffen.


De vaste IP adressen instellen op de apparaten zelf.

Heeft ook als voordeel dat als je een nieuwe / andere router krijgt je niet alles opnieuw hoeft instellen.


De vaste IP adressen instellen op de apparaten zelf.

Heeft ook als voordeel dat als je een nieuwe / andere router krijgt je niet alles opnieuw hoeft instellen.

Wel een goede administratie bij houden, zodat niet 2 apparaten hetzelfde ip krijgen. En gebruik adressen boven de 192.168.2.100 ofzo.


Als je veel apparaten hebt is dat idd aan te raden. Zelf heb ik maar 2 apparaten die een vast IP hebben, printserver en ATA.


De vaste IP adressen instellen op de apparaten zelf.

Heeft ook als voordeel dat als je een nieuwe / andere router krijgt je niet alles opnieuw hoeft instellen.

Dat is sterk af te raden als je ook upnp gebruikt immers upnp hoeft niet te functioneren als je vaste IP adressen buiten de DHCP server om gaat instellen.

Tevens is dat sterk af te raden voor apparaten die je ook elders gebruikt.

Mijn advies: Laat IP adressen altijd door de DHCP server uitdelen en stel ze nooit hard in op het apparaat zelf.


Beste @René Van de Laarschot, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Meer dan 10 kan niet op de V10. Ik kan je V10 niet omruilen als deze niet defect is. Je zou dus kunnen overwegen om zelf een ander modem aan te schaffen als je van deze functionaliteit gebruik wilt maken.


De vaste IP adressen instellen op de apparaten zelf.

Heeft ook als voordeel dat als je een nieuwe / andere router krijgt je niet alles opnieuw hoeft instellen.

Dit heb ik ooit eerder gedaan. Heel vervelend en omslachtig. Ik wil gewoon in de dhcp server (dus op 1 plek) kunnen bepalen hoe dat wordt geregeld. Ik neem overigens mijn netwerk apparatuur ooit mee naar mijn werk of vrienden. Als deze dan niet op dhcp staan kan ik ze niet benaderen als ze niet in dezelfde ip range zitten. 
 

 


Beste @René Van de Laarschot, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Meer dan 10 kan niet op de V10. Ik kan je V10 niet omruilen als deze niet defect is. Je zou dus kunnen overwegen om zelf een ander modem aan te schaffen als je van deze functionaliteit gebruik wilt maken.

Mocht mijn v10 nu toch kapot gaan om de een of andere reden, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik wel een v12 krijg? Want begrijp dat de v12 niet die restrictie heeft? 


Daar kunt u niet voor zorgen. Het distributiecentrum van KPN bepaald dat zelf. 

Als u een koper aansluiting heeft en pairbonding heeft zult u zeker weer een v10 krijgen. Want de KPN Box ondersteund geen pairbonding. 


Daar kunt u niet voor zorgen. Het distributiecentrum van KPN bepaald dat zelf. 

Als u een koper aansluiting heeft en pairbonding heeft zult u zeker weer een v10 krijgen. Want de KPN Box ondersteund geen pairbonding. 

Dit is correct! Mocht je V10 kapot gaan, neem dan gerust contact op met de collega's via 0800-0402. Zij helpen je graag verder aan een nieuwe. Dit kan dus ook een V10 zijn: deze hebben wij nog liggen en worden gewoon nog ingezet. Helemaal bij pairbonding, kan je dus niet anders.