Skip to main content

Hallo,

een tijd terug heb ik eens gebeld met de klantenservice voor het omruilen van een v10 naar KPN Box 12. Uitgelegd waarom omdat dit niet zomaar kan, en zelfs bij problemen en storingen de wifi-manager gebruikt moet worden voor tips of apparaten. Nu maar via deze weg proberen dus.

Ik heb een 1000mbit abonnement en heb thuis meerdere wifi 6 apparaten. Ik kan nu dus geen gebruik maken van wifi 6 omdat de v10 dit niet ondersteunt.

Ook wil ik graag meer apparaten kunnen voorzien van een vast ip-adres (ivm met smarthome). De huidige box ondersteunt er maar 10 (!).. terwijl ik toch wel meer dan 25 apparaten heb die ik van een vaste ip-adres wil voorzien.

Verder vind ik het raar dat een nieuwe klant de kpn box wel krijgt, maar een jaren lang betalende klant weer niet. Heeft iedereen niet recht om het maximale uit hun abonnement te kunnen halen?

De v10 is het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad. Wees er zuinig op!!! Wifi 6 voegt echt niets toe. Pas bij een groot aantal apparaten. De box 12 heeft echt nog wel wat kinderziektes.  Wellicht is een Fritzbox dan meer iets voor jou.


Hoi @Miker90 ,

KPN gaat die V10 echt nooit omruilen,Het is nog steeds het beste modem en dat zal de komende 5jaar wel zo blijven.

Zelfs als je het bekende trukje van 0800-0402 bellen met de stekker eruit doet is de kans groot dat je weer een V10 krijgt.


Hallo @Miker90 KPN ruilt alléén modems om die defect zijn of niet meer aan de standaarden van KPN voldoen.

De Experia V10 is een modem, dat door veel klanten als een van de beste ooit is betiteld, dat KPN ooit uitgegeven heeft en nog steeds een noodzakelijk modem is, waar pairbonding gewenst is.

Nu met de vrije modemkeuze, staat niets jou meer in de weg om zelf apparatuur te kopen die beter op jouw wensen aansluit.

 


@Joep1965@JanD@martijn197108 goedemorgen,

 

ik snap de reacties, en de v10 doet inderdaad goed dienst. En ik hoef echt niet het nieuwste omdat het nieuw is, maar ik wil wel gewoon het beste eruit halen. Tevens vind ik dat als er wordt gepromoot met betere wifi, je dit ook beschikbaar mag maken voor bestaande klanten, zeker als deze aangeven hier gebruik te van willen maken.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik heb nu een beter beeld gekregen dan van de klantenservice.

Het zit er dus helaas niet in voor bestaande klanten, dus schaf ik er zelf maar een aan die op mijn wensen aansluit.

 

 


@Miker90 , De WiFi is voor elke provider een extra service die ze leveren, zolang jij ongeveer 20/30Mbps kan halen is het meer dan prima volgens de geleerden, zo niet kun je bijvoorbeeld de WiFi manager doen en extra puntjes tegen gereduceerd tarief aankopen.(was een tijdje zelfs gratis) verder gaat het niet op wifi gebied, dat de Box 12 nu WiFi 6 ondersteund is natuurlijk leuk, voorbereid op de toekomst, alleen is het nog geen gemeengoed, sterker nog, WiFi 5 zijn er nog genoeg van verstoken omdat ze nog de oudere V8 of V9 hebben.

Een provider levert over het algemeen zo zo materiaal, wil jij uit de verbinding het maximale halen zit er maar 1 ding op, zelf investeren in je eigen apparatuur.

Tot die tijd is het genoegen nemen met wat je krijgt/hebt, die Box 12 of de opvolger komt ook wel een keer jou kant op, als de V10a en alles wat er voor zit uitgerangeerd word en actief vervangen of die V10 van jou de geest geeft en ze geen andere meer hebben dan de Box12 en die standaard gaan uitgeven.


 

Tot die tijd is het genoegen nemen met wat je krijgt/hebt, die Box 12 of de opvolger komt ook wel een keer jou kant op, als de V10a en alles wat er voor zit uitgerangeerd word en actief vervangen of die V10 van jou de geest geeft en ze geen andere meer hebben dan de Box12 en die standaard gaan uitgeven.

Ik vermoed dat de V10 en V10A nog even lang ondersteund blijven als de BOX12.

Er zit namelijk technisch weinig merkbaar verschil in.


 

Tot die tijd is het genoegen nemen met wat je krijgt/hebt, die Box 12 of de opvolger komt ook wel een keer jou kant op, als de V10a en alles wat er voor zit uitgerangeerd word en actief vervangen of die V10 van jou de geest geeft en ze geen andere meer hebben dan de Box12 en die standaard gaan uitgeven.

Ik vermoed dat de V10 en V10A nog even lang ondersteund blijven als de BOX12.

Er zit namelijk technisch weinig merkbaar verschil in.

Hallo @martijn197108 , ik zou mijn huiswerk nog maar eens even goed over maken als jij geen duidelijke verschillen ziet tussen de Experia’s en de KPN Box12:sunglasses:


Hallo @martijn197108 , ik zou mijn huiswerk nog maar eens even goed over maken als jij geen duidelijke verschillen ziet tussen de Experia’s en de KPN Box12:sunglasses:

Tja,Enige wat ik kan bedenken is wifi6.En dat is niet zo nodig vind ik.

De box 12 heeft toch ook maar 1GBps poorten?


Hallo @martijn197108 , ik zou mijn huiswerk nog maar eens even goed over maken als jij geen duidelijke verschillen ziet tussen de Experia’s en de KPN Box12:sunglasses:

Tja,Enige wat ik kan bedenken is wifi6.En dat is niet zo nodig vind ik.

De box 12 heeft toch ook maar 1GBps poorten?

Hallo @martijn197108 , wat dacht je van wifi extra bij de Box12,dat kennen de Experia’s niet.

De V10 kan nog met gescheiden 2.4- en 5.-band werken, de 10a kan dat weer niet en de Box12 weer wel door de extra wifi functie.


Die verschillen zijn over het algemeen firmware matig, mag ik advocaat van de duivel spelen, denk dat de Box12 sneller uitgerangeerd is dan de V10(en V10a), ze moeten wat met pair bonding en sneller internet buitengebied.


Ik snap dat gedweep over die v12 modem niet, zelf een v10 modem met 1000mb internet en 2 witte wifi versterkers hele huis wifi in huiskamer variërend van 350 tot 450 mb, in de slaapkamers loopt hij wel terug maar nog steeds boven de 200 mb alleen laat in de avond is het signaal onstabieler en lager, kan dan in onze slaapkamer teruglopen na onder de 20 mb, ik vraag mij wel af waar dit aan ligt?, en hoe dit kan.

 


Zijn de wifi versterkers met een kabel aangesloten op het modem?