Skip to main content

Het is al 2 maanden dit gezeik....dagelijks valt mijn wifi en vaste internet een aantal malen uit. Zeker 1 keer per dag start het modem uit zichzelf opnieuw op. 

Ik herstart het modem, reset het modem, stekker eruit, controleer de kabels. Ik krijg er een punthoofd van. 

Ik heb een V10a modem

Hi @Astrid24! Ik zie via de gegevens in je profiel de wegvallende verbindingen ook. Met hoe vaak de verbinding wegvalt begrijp ik je ontevredenheid volledig. 

In het vorige topic bleek dat de kabel van je ISRA punt naar de Experia Box erg lang was. Een stuk langer dan de 1,5 meter die maximaal gebruikt kan worden zonder signaalverlies. Is dat nog steeds zo? Anders kan ik daarvoor een nieuwe kabel van 1,5 meter sturen.

Als die kabel ondertussen vervangen is door een kortere kabel kan ik een monteur sturen. Let wel op dat het daarbij belangrijk is eerst andere dingen in je netwerk uit te sluiten. 

Op het moment dat de storing in ons modem zit of in ons netwerk is zo'n storingsmonteur kosteloos. Als bij aankomst toch blijkt dat het veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld een te lange ISRA kabel, kan dit kosten voor je veroorzaken.

Als je dus goed hebt uitgezocht dat het niet zit in een apparaat in je netwerk, laat het hier weten. Bevestig ook dat die kabel vervangen is. Dan kan ik op een gewenst moment een monteur voor je inplannen. 


Dank voor uw reactie. 

Ik zal het nog even toelichten. Een aantal jaar geleden had ik hetzelfde probleem. Toen bleek iets mis te zijn met het isra punt. Dat was opgelost en even later begonnen de problemen weer. 

Er is wederom een monteur geweest van jullie en die zei dat mijn modem nooit in de meterkast mag hangen. Hij heeft het modem juist daaruit gehaald en naar de woonkamer verplaatst. 

Dit is lang goed gegaan qua verbindingen maar nu begint de ellende weer opnieuw. 

Het is niet alleen uitvallende wifi maar het gehele modem dat zichzelf herstart cq uitvalt. 

 

Ik snap uw opmerking over het israpunt maar het is een tijd geleden zelf door jullie monteur zo verplaatst. 

Ik hoop dat er een oplossing voor is


@Astrid24 helemaal duidelijk. Dank je voor de uitleg. 

Ik weet niet direct waarom de monteur heeft gekozen voor deze uitleg. Er is voor zover ik weet niks mis met de meterkast. Met als uitzonderingen dat deze misschien niet op een gunstige plek in de woning zit, of buitengewoon goed geÏsoleerd is. Misschien dat @Ik_Hussel hier wat over kan zeggen. Hij is KPN monteur en ook aanwezig op het forum.

Los daarvan, feit blijft dat bij DSL verbindingen de kabel van het ISRA naar de Experia Box niet langer dan 1,5 meter mag zijn. Dit zorgt voor het wegvallen van de verbinding binnen de Experia Box. Zou je nog willen bevestigen dat dit het geval is? 

Zo niet dan ga ik een ticket voor je aanmaken met als doel een monteur te sturen. Als die kabel al wel korter dan 1,5 meter is ga ik een aanvraag voor een nieuw modem voor je doen. Daarbij helpt het nog als je kan aangeven of het modem helemaal uitvalt of alleen de lampjes op rood gaan. Wel snap ik heel goed dat het steeds uitvallen knap vervelend is. En ik ben het met je eens dat er snel iets moet gebeuren. 


Mijn meterkast staat op een gunstige plaats in de woning. Dat zou idd het probleem niet moeten zijn. Maar sinds de monteur het modem heeft verplaatst  naar de woonkamer had ik lange tijd geen storing meer. Sinds begin juli is dit probleem er weer. 

 

Ik bevestig hierbij dat de kabel langer is dan 1,5 meter omdat de monteur het bewust zo heeft geplaatst een aantal jaar geleden. 

 

Het modem brandt rood en herstart zichzelf na enkele minuten en als het langer duurt dan doe ik het handmatig. 

 

Ik hoop dat er idd een monteur hiernaar kan komen kijken. Het is een buitengewoon vervelende situatie. 

 

Alvast dank, 

Astrid


@Astrid24 ik heb een ticket voor je aangemaakt. Daarin heb ik duidelijk de situatie uitgelegd. En laten weten dat de manier waarop het nu staat is door de monteur is aangelegd.

Er gaat eerst door de technische dienst gekeken worden naar de situatie. ​​​​​​Die nemen contact met je op. Dit duurt doorgaans een paar werkdagen. Laat je hier weten als ze je gebeld hebben?


Ontzettend bedankt 👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼