Skip to main content

Goedemorgen,wij hebben gisteren ook de mail gehad om onze v9 (goed werkend tot nu toe en tevreden),om te ruilen tegen een v12 (zonder v volgens mij).Na wat gegoocheld te hebben schrik ik toch wel van de negatieve dingen over de 12.

Nu zijn mijn vragen is de 12 verbeterd (door updates),dus met een gerust hart omruilen.

Of de 12 is (kort door de bocht) slechter als de v9 (niet omruilen).

De V9 en wel aan vervanging toe.


Hoi wjb daar kan ik in komen dat de v9 aan vervanging toe is,maar is de 12 geschikt daarvoor.Dus geen wegvallend internet of slecht bereik (we hebben een nieuwbouwhuis met 1 etage).Daarvoor ben ik een beetje bang.


Hallo @ernatimmermans 
Op forums hoor je voornamelijk de klachten over een bepaald device. Mensen zonder klachten hoor je niet zo vaak. Ik heb de KPN Box 12 al tweeënhalf jaar en behalve een trage webinterface bij een oudere software versie heb ik geen klachten.


Dat is goed om te lezen RBxx,maar is de 12 met WiFi bereik hetzelfde als de v9 of heb ik daar de nieuwste WiFi 2 punten voor nodig (super WiFi 2 zo uit mijn hoofd). En niet onbelangrijk natuurlijk wat kosten die voor al een eeuwigheid tevreden klant van kpn.


Ik heb ook nog een experiabox WiFi (zwart) liggen zou ik die ook kunnen gebruiken.


Dat hangt natuurlijk af van de omstandigheden. In mijn (oude) rijtjeshuis komt de Box 12 wifi in zijn eentje door het hele huis. In een nieuwbouwhuis met veel beton is dat vaak anders. Ik heb ook nog SuperWiFi’s waardoor ik helemaal geen klachten heb.


Ook ik kreeg de mail van KPN mbt het omruilen van mijn V9 voor een V12.

Heb de bestelling in gang gezet maar lees nu dat ik bij het ophalen mijn V9 direct moet inleveren.

Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik wil eerst het nieuwe modem installeren en pas wanneer alles goed werkt het oude modem terugsturen.

Ik mag er toch vanuit gaan dat niet onredelijk is.

Zijn er hier mensen die kunnen zeggen of je het nieuwe modem echt niet mee krijgt zonder direct inleveren van het oude.

In dat geval ga ik de bestelling annuleren.

 

Bedankt.


Die krijg je echt niet mee zonder de oude in te leveren, maar wat houdt je tegen om het 1 op 1 om te wisselen? 


Die krijg je echt niet mee zonder de oude in te leveren, maar wat houdt je tegen om het 1 op 1 om te wisselen? 

Bedankt voor je snelle reactie.

Zoals ik al aangaf wil ik eerst testen of alles werkt, ook in combinatie met mijn Netgear Orbi's.

 

Is ook wel heel raar dat wanneer ik het modem thuis laat bezorgen ik de oude wel later kan terugsturen. Ik ga dus de bestelling maar annuleren en dan opnieuw bestellen en thuis laten bezorgen.

 


Is ook wel heel raar dat wanneer ik het modem thuis laat bezorgen ik de oude wel later kan terugsturen. Ik ga dus de bestelling maar annuleren en dan opnieuw bestellen en thuis laten bezorgen.

Dat kost 10 euro. En ... het is niet altijd zo dat u het oude modem later kunt terug sturen.

Ook de koerier aan de deur geeft het nieuwe modem soms pas als u het oude modem eerst aan hem of haar overhandigd.

Soms stuurt KPN zomaar uit zichzelf een nieuw modem toe. Dit is dan meestal naar aanleiding van een wijziging van abonnement ofzo. In dat geval hoeft het oude modem niet meteen retour gegeven te worden. Maar als u zelf via de tool om een nieuw modem vraagt misschien wel.


Is ook wel heel raar dat wanneer ik het modem thuis laat bezorgen ik de oude wel later kan terugsturen. Ik ga dus de bestelling maar annuleren en dan opnieuw bestellen en thuis laten bezorgen.

Dat kost 10 euro. En ... het is niet altijd zo dat u het oude modem later kunt terug sturen.

Ook de koerier aan de deur geeft het nieuwe modem soms pas als u het oude modem eerst aan hem of haar overhandigd. Lees dit topic bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/internet-9/modem-omwisseling-eerst-nieuwe-modem-ontvangen-en-pas-later-oude-terugsturen-503382

Het topic is wel al 2 jaar oud. Dus misschien is er wat veranderd. Maar ik betwijfel het.

Soms stuurt KPN zomaar uit zichzelf een nieuw modem toe. Dit is dan meestal naar aanleiding van een wijziging van abonnement ofzo. In dat geval hoeft het oude modem niet meteen retour gegeven te worden. Maar als u zelf via de tool om een nieuw modem vraagt misschien wel.

Nick, ook jij bedankt voor je reactie.

Ik ga morgen eerst wel eens even bellen. Ik snap trouwens niet waarom KPN hier zo moeilijk over doet. Denken ze nou echt dat ik een oud V9 modem ga proberen te verkopen. En zoals ook in het andere topic al aangegeven wordt is het ook gewoon erg onpraktisch om het direct om te wisselen. Ook ik werk gewoon fulltime en wil er in het weekend gewoon even rustig de tijd voor nemen.

V9 modem werkt trouwens nog probleemloos dus misschien moet ik er maar helemaal vanaf zien.


Goedemiddag Ruud,Ik had hetzelfde bericht gehad als jij om de v9 mee te geven aan de koerier.Maar dat hoefde niet ik mocht na het installeren van de 12 (fluitje van een cent en goed WiFi bereik) uiterlijk 14 dagen erna pas terug te sturen.Gewoon in de doos van de v12 gedaan en zelf een retourzegel uitgeprint voor kpn.Wat overigens niet nodig was want ik kreeg 3 dagen erna een retourzegel van kpn thuis gestuurd.


Goedemiddag Ruud,Ik had hetzelfde bericht gehad als jij om de v9 mee te geven aan de koerier.Maar dat hoefde niet ik mocht na het installeren van de 12 (fluitje van een cent en goed WiFi bereik) uiterlijk 14 dagen erna pas terug te sturen.Gewoon in de doos van de v12 gedaan en zelf een retourzegel uitgeprint voor kpn.Wat overigens niet nodig was want ik kreeg 3 dagen erna een retourzegel van kpn thuis gestuurd.

Aha, er is dus hoop 😉 en KPN is hierin misschien niet heel consequent.

Ik ga het zien, krijg ik de V12 mee is het goed. En wanneer ik de V12 niet mee krijg blijf ik gewoon de V9 gebruiken.

Fijne zondag verder.


Waarom mensen zich hier nou zo druk om maken snap ik niet.  Met de gladheid binnen gebleven zeker want stel je voor dat....Blijkbaar is er weinig vertrouwen.


Waarom mensen zich hier nou zo druk om maken snap ik niet.  Met de gladheid binnen gebleven zeker want stel je voor dat....Blijkbaar is er weinig vertrouwen.

Ik denk dat er ook gewoon een leerpunt bij KPN zit qua informatievoorziening. Waarschijnlijk is het voor jou en mij iets waar we onze handen niet voor omdraaien maar ik snap heel goed dat andere mensen daar meer moeite mee hebben. 
Zelf weet ik niet welke informatie KPN je stuurt als er een modemswap plaatsvind, maar er zou duidelijke informatie moeten worden gegeven waarom dit wordt gedaan. O.a. dat SSID/WPA hetzelfde blijven, echt een kwestie van stekkertjes uit de oude en in de nieuwe, en dat KPN dit doet omdat het al jaren een van de groenste providers ter wereld is, en dit zo wilt houden. 


Goedemiddag Ruud,Ik had hetzelfde bericht gehad als jij om de v9 mee te geven aan de koerier.Maar dat hoefde niet ik mocht na het installeren van de 12 (fluitje van een cent en goed WiFi bereik) uiterlijk 14 dagen erna pas terug te sturen.Gewoon in de doos van de v12 gedaan en zelf een retourzegel uitgeprint voor kpn.Wat overigens niet nodig was want ik kreeg 3 dagen erna een retourzegel van kpn thuis gestuurd.

Aha, er is dus hoop 😉 en KPN is hierin misschien niet heel consequent.

Ik ga het zien, krijg ik de V12 mee is het goed. En wanneer ik de V12 niet mee krijg blijf ik gewoon de V9 gebruiken.

Fijne zondag verder.

Vanmiddag het nieuwe modem bij een post.nl afhaalpunt opgehaald. Geen enkel probleem, de vriendelijke medewerkster vroeg nog wel of iets retour had. Toen ik aangaf dat later te doen kreeg ik de retour sticker mee. Dit weekend het de V12 aansluiten en volgende week de V9 retour.

 


Goed om te horen ruud 338,succes met aansluiten van de v12 (fluitje van een cent)😀.