Skip to main content

Sinds gisteren kan ik op mijn telefoon of laptop de 5 GHz band niet meer gebruiken, melding: verbinding mislukt.

Ik heb de 5 GHz band een andere naam gegeven, werkt ook niet.

In mijn netwerk heb ik ook 2 KPN Netwerkversterkers (oude witte), 5 GHz werkt daar goed.

Ter Info
Ik heb gisteren een Synology NAS geïnstalleerd, het lijkt daarna te zijn ontstaan, alhoewel ik heb alleen de UTP kabel in de router gestoken.

Router
Experia Box v.10

@PietKei 

Piet,

Staat het IP op de foon of laptop op static of DHCP.

Dus wifi instellingen op die 2 openen en kijken wat er staat.

@Krijskever 

Dank voor je reactie!

Staat op DHCP.

@PietKei 

Piet,

Bent u in staat een screenshot te plaatsen van de foutmelding?

Is de wifinaam en wachtwoord bij zowel de 2.4- als bij de 5.0-band gelijk ??? @PietKei 

Geef de 5.0-band dan eens een andere naam en wachtwoord, dan kun je specifiek met de 5,0-band verbinden.

@JanD 

Nee de 2,4 en 5 ghz band hebben aparte SSID namen, ze hebben wel hetzelfde wifi wachtwoord.

@JanD

Nee de 2,4 en 5 ghz band hebben aparte SSID namen, ze hebben wel hetzelfde wifi wachtwoord.

Ik lees dat je KPN-versterkers gebruikt, dan behoort de wifi op de V10 ook uit te staan en moet je verbinden met de versterkers.

NVT

@JanD

Ik lees dat je KPN-versterkers gebruikt, dan behoort de wifi op de V10 ook uit te staan en moet je verbinden met de versterkers.

Ik heb de “oude” witte versterkers, dus geen mesh, de V10 blijft aan.

Hoi @PietKei, heb je de witte vierkante versterkers? Die laten de Wifi op de V10 inderdaad aanstaan. De witte ronde SuperWifi's zetten de Wifi wel uit. 

Welke versie van de software staat er op jouw V10? Bij de oude versie van de software kon je de netwerken van 2.4 GHz en 5 GHz scheiden, bij de nieuwe software kan dat niet meer.

@Jasper van KPN

Hoi Jasper,

Klopt ik heb 2 oude witte vierkante versterkers.

Op mijn Expiria V10 staat versie V1.01.00T04.3Intermediate.

Daarmee blijft de Wifi van de V10 aan inderdaad, dat klopt dus. Kan je een screenshot sturen van de pagina van de Wifi instellingen op de V10? Dan kunnen we daar met je naar meekijken. Je kunt daarbij de naam van het netwerk en het wachtwoord verbergen. De kans dat er iemand in de buurt is en je netwerk kan gebruiken is klein, maar better safe than sorry.

Reageer