Skip to main content

Vandaag voor de 4de achtereen volgende dag t modem moeten resetten. Gisteren en vandaag via de kpn manager op afstand. Dit gaat even goed en dan valt weer alles uit. Vreselijk irritant, geen tv en geen wifi. Het gaat om de experia box V10A 

Dat klinkt niet best @Celsor . Wat is er zoal aangesloten op het modem? Heb je glasvezel of koper?


Internet...tv en telefoon via glasvezel


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Ja, 1 voor tv op slaapkamer. Ook nog 2 super wifi punten


Dat dacht ik al😉. Er zijn veel problemen met de draadloze verbindingssets. Verwijder ze een paar dagen om te testen.  Vrijwel zeker heb je het probleem dan niet meer. Heb je de witte of de zwarte SuperWiFi's?


Die oplossing hebben we al geprobeerd zonder succes. We hebben de witte


En wat doen de lampjes op het glasvezelkastje bij uitval?


Die branden gewoon


En dag 5 !! Wordt er echt boos van  KPN....  graag een nieuw modem!!! 


Hoi @Celsor, dat klinkt niet fijn inderdaad! Blijven resetten heeft dan ook weinig zin. Wat de oorzaak precies is kan ik zo niet zeggen, daarvoor heb ik te weinig informatie. Of een nieuw modem de oplossing is is daardoor ook niet zeker. Dat hoeft het niet te zijn.

Welke tv is dit war je deze foutmelding op kreeg? Is dat de tv boven (die met DVS is aangesloten) of de tv beneden (hoe is die precies aangesloten)?

De lampjes op het glasvezelkastje blijven branden zei je, wat doet het lampje op de Experia Box V10a? Blijft die ook branden, veranderd die van kleur of gebeurt er iets anders? En wat doen de SuperWifi punten op dat moment?

Wij weten alleen wat jij ons vertelt, hoe meer jij vertelt, hoe meer wij mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat natuurlijk ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Het gaat om de tv beneden, aangesloten op de tv ontvanger. . Het lampje op de experiabox wordt rood, ook rode lampjes op de super wifi punten. 


Daar gaan we weer! 😡


De foutmelding blijft komen dus, vervelend. Zou je de gestelde vragen nog kunnen beantwoorden zodat we met je mee kunnen denken?

Hoe is deze tv-ontvanger beneden precies aangesloten op het modem? Is dat met een draadloze verbindingsset, is dat een directe kabel, is dat via een switch, is dat anders?

Zoals gezegd weten wij alleen wat jij ons vertelt, zonder jouw antwoorden kunnen wij niets. Telefonisch uitleggen blijft ook mogelijk natuurlijk: 0800-0402.


Zo is de tv ontvanger aangesloten. Op dit moment is het echt een drama, minstens 1 x oer dag geen verbinding


De aangesloten experia v10a  box


Net voor de 2de keer vandaag weer alles eruit. Dit is toch geen tv kijken zo. Ik wordt er alleen maar bozer van.  Dus wil nu toch wel een oplossing, zo snel mogelijk


Net voor de 2de keer vandaag weer alles eruit. Dit is toch geen tv kijken zo. Ik wordt er alleen maar bozer van.  Dus wil nu toch wel een oplossing, zo snel mogelijk

Het lijkt erop dat op bepaalde tijden het v10a modem in elkaar stort en softwarematig crasht. Als dit gebeurt krijg je ook het effect dat de superwifis op rood schieten omdat deze geen signaal meer krijgen van de v10a. 

Een modem dat crasht zal automatisch herstarten en de gehele cyclus doorlopen van verbindingen opbouwen.

Om een indicatie te krijgen of het modem echt crasht zou u even een tweetal simpele stopwatch tijdsmetingen moeten doen.

Voer het volgende uit:

Zet tv aan op een live zender.

Start stopwatch app op smartphone op nul.

Haal nu de stroom van de v10a.

 Verbind de stroom van de v10a weer en start tegelijkertijd stopwatch meting.

Stop de stopwatch weer als de live tv zender weer terug is op tv.

Deze tijd is nu de referentietijd voor het modem om weer helemaal bij te komen inclusief herstellen van alle verbindingen.

Nu is het zaak om dezelfde meting te doen op het moment dat het fout gaat.

Als deze tijdsduur nu heel dicht bij de gemeten referentietijd ligt dan lijkt het er heel veel op dat het modem dus crasht omdat deze dan door dezelfde opstartprocedure loopt.

Er kunnen ook andere typen verstoringen aan de hand zijn echter die zullen zeer waarschijnlijk een andere tijdsduur van onderbreking laten zien.


Met deze foto's heb ik geen nieuwe informatie, er zit altijd een kabel in het apparaat, de vraag ging over hoe de kabel tussen beide apparaten gaat. Dat laten de foto's niet zien. Bruistablet geeft ook al een aantal goede tips om iets te proberen, dat is ook de moeite waard. Zou je dat kunnen doen?


Dank voor de gegeven eventuele oplossing. Maar ik denk dat dit dus t werk is voor n monteur. Als wij na een lange werkdag thuiskomen willen we gewoon even tv kijken zonder eerst weer allerlei handelingen te moeten doen. In mijn optiek moet iets waar ik genoeg voor betaal gewoon goed werken!  Klinkt erg negatief wat ik nu zeg maar ben t dan ook helemaal beu.


Als de verbinding blijft wegvallen snap ik dat je het beu bent @Celsor. Met de informatie die we nu hebben kan ik niet zeggen of een monteur hierbij kan helpen. Zoals eerder gezegd zien wij alleen wat jij ons vertelt en daarmee kunnen we nog geen volledig beeld vormen van de situatie. 

Ik denk dat het het verstandigste is om ons toch te bellen (0800-0402), dan kan een collega direct met je meekijken en kunnen vragen sneller beantwoord worden. Via die weg kan je het snelste meer duidelijkheid hebben.