Skip to main content
Antwoord

Verhuisd en oude bewoners hebben modem laten hangen: Blijven gebruiken?

• April 1, 2025
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Hi,

Ik heb het KPN glasvezel modem van de oude bewoners nog hangen, deze is ingesteld en wel en zij hebben mij het wachtwoord gegeven. Modem is een jaar oud. Ik heb nu ook kpn glasvezel. Moet ik specifiek de mijne (die ik net ontvangen heb) ophangen, of kan ik deze blijven gebruiken? 

Vorige bewoners heeft een uitgebreid thuisnetwerk aangelegd en deze aan mij overgedragen. Beginpunt hiervan is het modem, maar weet dus niet of ik die moet uitwisselen.

Wij hebben exact hetzelfde abonnement als de vorige bewoner had.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Zoals ​@JanD ook al wel noemt heeft iedere klant de experiabox van ons in bruikleen, de oude bewoner wordt ook verzocht zijn apparatuur terug te sturen.

Je zou altijd even kunnen proberen jouw eigen modem aan te sluiten, als alles gewoon werkt kan het modem van de oude contractant gewoon weer retour.
Als je ergens tegenaan loopt denken we hier graag met je mee!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• April 1, 2025

Hallo ​@ndw 

Welke glasvezel modem hangt er dan, kan je een foto plaatsen?

Als het exact hetzelfde glasvezel modem is kan je de oude laten zitten, als het een ander type is kan je hem beter vervangen door de nieuwe die je hebt ontvangen.

Een glasvezel modem heeft geen wachtwoord, misschien is dat het wachtwoord van de router die je overgenomen hebt?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 1, 2025

Beste ​@ndw je bedoelt waarschijnlijk de modem/router, welk type is dat , de V10, V10a, 12 of 14???

Welk type het ook is, je moet je eigen modem/router gebruiken die je van KPN in bruikleen gekregen hebt en de vorige bewoner dient dat oude modem weer in te leveren bij einde abo, anders krijgt de oude bewoner een naheffingsfactuur voor de vervangingswaarde.

Dus neem even contact op met de vorige bewoner, dat deze de door KPN in bruikleen verstrekte spullen weer op verzoek van KPN retour kan sturen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 3, 2025

Zoals ​@JanD ook al wel noemt heeft iedere klant de experiabox van ons in bruikleen, de oude bewoner wordt ook verzocht zijn apparatuur terug te sturen.

Je zou altijd even kunnen proberen jouw eigen modem aan te sluiten, als alles gewoon werkt kan het modem van de oude contractant gewoon weer retour.
Als je ergens tegenaan loopt denken we hier graag met je mee!