Skip to main content

Ik ben net abonnee geworden van KPN en ik heb de Box 12 met de oude software gekregen. Ik blijk hiermee dus het dus LAN IP adres van de box niet te kunnen aanpassen en ik kan ook de DHCP server van de Box 12 niet uitzetten. Ik heb een uitgebreid thuisnetwerk incl. eigen DHCP server draaien op een ander subnet en kan de KPN Box 12 modem er niet in integreren nu. Kortom ik heb nu geen internet thuis. Het is teveel werk om alle netwerk devices in mijn netwerk over te zetten in de KPN Box 12, dan ben ik meer dan een week bezig om alles weer werkend te krijgen. Ik heb eigen wifi oplossing en geen KPN superWifi of andere KPN Wifi spullen (dus Box 12 only) zou graag vannacht of zsm overgaan op die nieuwe software zodat ik Ă¼berhaupt met KPN op internet kan met mijn hele netwerk. Kan iemand dat voor mij regelen? Net 45min aan de lijn gehangen met 0800-0402 maar die meneer kon niemand binnen KPN vinden die me hier mee kan helpen….? Hoop dat dit verzoek/probleem via deze weg wel op de juiste plaats binnen kpn terecht komt.

 

ik lees in dit topic

dat ik een eigen topic moet aanmaken met dit verzoek, dus bij deze.

Snelste actie, koop een eigen Fritzbox en je frustraties verdwijnen. Het modem is verre van stabiel en veel dingen werken niet (goed) 

Sterkte met je beslissing, ik heb deze gemaakt voor een eigen Fritzbox en sinds de dag van aansluiten kon ik zelf weer alles. 


Hoi @RoY232221 . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Hoi Eric, ik ben eergisteren overgezet naar de nieuwe software en ik heb alles werkend.
 

alvast kleine feedback over de nieuwe software; schermen van de nieuwe software zijn op mobiel toestel niet goed te openen/lezen. Zowel niet in safari, firefox en opera (iphone 14 pro max). Ik haal de 1 gbit niet en snelheden zijn vrij variabel/instabiel tussen 150mbit en 850mbit.

zal mn profiel vast aanvullen.

 

groet,

Roy