Skip to main content
Vraag

Verzoek voor omruilen modem terwijl ik dit al gedaan heb

• March 29, 2026
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik heb 7 maart van KPN een mail gekregen dat ik per 1 mei mijn modem niet meer kan gebruiken omdat het verouderd is. En dat ik het daarom moet omruilen. Recent ontving ik van KPN echter reeds een ander modem en dat gebruik ik. Het genoemde ExperiaBox V8 modem gebruik is dus niet, wel het nieuwe. ik begrijp het even niet meer. 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 29, 2026

Hallo ​@Louis_van_Herk ,

Heb je het V8 modem nog thuis liggen? Dan moet dat wel teruggestuurd worden naar KPN. Heb je dat al gedaan, dan maar even contact opnemen met de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 29, 2026

Hallo ​@Louis_van_Herk 

Er is een speciale pagina op de website over de omruil van de verouderde Experia box v8 en v9.

https://www.kpn.com/service/internet/oudmodem

Bij de veelgestelde vragen onderaan die pagina staat het volgende:

Ik heb van jullie een nieuw modem toegestuurd gekregen, maar heb zelf niks aangevraagd?

Sommige klanten krijgen van ons vanzelf een nieuw modem. Jij hoeft het alleen nog maar aan te sluiten. Zo simpel is het!

Moet ik mijn oude modem terugsturen?

Wil je je oude modem terugsturen? Kies dan voor ophalen bij een PostNL-punt. Je ruilt je oude modem daar direct om voor je nieuwe. Stuur alleen het modem en de stroomkabel terug. Andere kabels mag je houden. Je sluit je nieuwe modem gewoon aan op de bestaande kabels.

Laat je je modem thuis bezorgen? Lever je oude modem dan in bij de milieustraat of bij een KPN Winkel. Vind een winkel bij jou in de buurt

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Louis_van_Herk, goed dat je aan de bel trekt. Als je al een nieuwer type KPN Experia Box of KPN Modem in gebruik hebt, dan is nogmaals omruilen natuurlijk niet nodig. Als je jouw community profiel wil invullen? Dan duik ik hier de administratie in om eens te kijken wat er aan de hand is.Â