Skip to main content
Beantwoord

Videodeurbel werkt voor geen meter bij KPN met Box 12b

• June 2, 2026
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Hallo, onlangs een eufy video deurbel e340 aangeschaft, en die wil heel slecht met jullie router box12b nu heb ik vernomen dat hij werkt op 2,4GHz en de router is voorzien van 2,4 GHz als op 5,00 GHz waardoor de eufy zegt doe het zelf maar.

Onze zoon heeft zo n zelfde video bel en half jaar eerder KPN genomen maar heeft een heel ander modem gekregen en daar werkt het prima dus bij ons in NOORDEN 2431 postcodegebied hebben jullie verschillende modems geleverd.

Is dit op een simpele manier op te lossen is mijn vraag, of moet ik weer terug naar Ziggo voor goed werkende spullen

Beste antwoord door joop2011

@ivo46 

Mee eens, de KPN software is niet goed op de KPN modem (router)s.

zie ook deze topic en aan het einde zie dat er geen reactie van KPN meer komt.

@het Tollehuis 

Met de mobiele telefoon kan je de WIFI sterkte meten waar de Video Deurbel zit.

Kijk eens of dat signaal daar wel sterk genoeg is.

Als dat niet zo is, kan je er een KPN Super WIFI 2 repeater tussen zetten, die kan je huren of kopen bij KPN.

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 2, 2026

Beste ​@het Tollehuis het ligt niet aan de goed werkende spullen van KPN, maar eerder aan de niet goed werkende spullen die je er op aan wilt sluiten.

Daarvoor heeft KPN een oplossing bedacht: extra wifi, een aparte 2.4- en 5.0-band.

Als je binnen de extra wifi de 2,4-band activeert, moet jouw Eufi daar probleemloos op kunnen werken, mits de afstand tot de router niet te groot is.

Er bestaan verschilllende modem/routers voor diverse soorten klanten.

De infrastructuur en/of het soort abo bepaalt welk type modem/router KPN levert.

Succes.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Beste ​@het Tollehuis het ligt niet aan de goed werkende spullen van KPN, maar eerder aan de niet goed werkende spullen die je er op aan wilt sluiten.

Daarvoor heeft KPN een oplossing bedacht: extra wifi, een aparte 2.4- en 5.0-band.

Als je binnen de extra wifi de 2,4-band activeert, moet jouw Eufi daar probleemloos op kunnen werken, mits de afstand tot de router niet te groot is.

Er bestaan verschilllende modem/routers voor diverse soorten klanten.

De infrastructuur en/of het soort abo bepaalt welk type modem/router KPN levert.

Succes.

Nou de nieuwe software van kpn is anders niet best , eerder om te janken.

Ik heb zelf een eufi robot stofzuiger dweiler en werkt trouwens perfect met v12.

Maar er is hier wel vaker gemeld dat eufy deurbel slecht connect met v12, maar het ligt denk ik waar de 2,4 Ghz is ingesteld b,g,n bijv.

Verder op welk kanaal draai je?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 2, 2026

@ivo46 

Mee eens, de KPN software is niet goed op de KPN modem (router)s.

zie ook deze topic en aan het einde zie dat er geen reactie van KPN meer komt.

@het Tollehuis 

Met de mobiele telefoon kan je de WIFI sterkte meten waar de Video Deurbel zit.

Kijk eens of dat signaal daar wel sterk genoeg is.

Als dat niet zo is, kan je er een KPN Super WIFI 2 repeater tussen zetten, die kan je huren of kopen bij KPN.