Hallo,
Kan ik met de ZTE router (V1.01.00T03.8V4) voorkomen dat bepaalde apparatuur (bv een printer of mijn NAS) een connectie naar het internet maakt? En als dat kan: hoe?
Thanks,
Hallo,
Kan ik met de ZTE router (V1.01.00T03.8V4) voorkomen dat bepaalde apparatuur (bv een printer of mijn NAS) een connectie naar het internet maakt? En als dat kan: hoe?
Thanks,
Hallo
Voor zover ik weet kan dat niet ingesteld worden in de V10 router.
Wat je b.v. wel kan doen is een vast ip-adres instellen op die apparaten, je vult dan alleen het ip-adres, netmask en dns server in. De gateway (de connectie naar internet) laat je dus leeg.
ip-adres is dan iets van 192.168.2.x
netmask 255.255.255.0
dns server 192.168.2.254
Je kan dan via een DHCP binding een ip-adres in de DHCP range kunnen vastzetten en dat gebruiken of anders een ip-adres kiezen wat buiten de DHCP range valt.
Gisteren ging er wat fout met het forum, ik vermoed dat je geen bericht hebt gehad omdat het aantal reacties nu op 0 staat terwijl ik er wel 1 geplaatst heb.
Ik kon hem ook niet meer bewerken na het plaatsen, er staat 1 woord teveel in de laatste zin: kunnen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.