Skip to main content

op internet vond ik wel een beschrijving hoe je een vpn tunnel tussen 2 linksys routers kunt instellen, maar niets over een vpn tunnel tussen 2 V10 routers.

ik heb thuis en in 2e woning een V10 router en wil graag een vpn verbinding van 2e huis naar homenetwerk thuis.

hoe zou je dat kunnen instellen of zijn daar aanvullende zaken voor nodig?

Dan zal je thuis een VPN server moeten hebben en in jouw 2e huis een VPN cliënt die de verbinding op zet.

Wil je één of meerdere speciefieke apparaten via die VPN tunnel laten communiceren of moet alles vanuit jouw 2e huis via het thuisnetwerk communiceren?

Wat wil je bereiken?


Bij de linksys modems is een aparte vpn server niet nodig, het gaat niet om een volledige vpn service, enkel om een tunnel. Dat had ik in het verleden ook met KPN apparatuur tussen kantoor en thuiswerkplek.

Reden is mijn Slingcatcher naar Slingbox  thuis verbinding . Dat werkt altijd via home network tussen bv woonkamer en slaapkamer, vanuit een plek buiten het thuisnetwerk wordt de verbinding tot stand gebracht door de Slingservers in de US, en die worden in november 2022 uitgeschakeld. Via een vpn tunnel kan de Slingcatcher direct de Slingbox vinden zonder de Slingservers.


Maar de Experia/KPN Boxen hebben geen ingebouwde VPN servers en dus zal je er een VPN server achter moeten zetten.