Skip to main content

Zojuist ben ik vanwege een verhuizing van de provider dds ( Digitale Stad ) over gegaan naar KPN.

Van dds heb ik het bericht gekregen, dat ik m’n oude  Experia Box V8 niet meer terug hoefte te sturen.

Aangezien ik het wachtwoord voor de beheerpagina van de modem vergeten ben, 

( ik was ongeveer 12 jaar klant bij dds )  en vrij nieuwsgierig van aard ben, heb ik geprobeerd met een fabrieks-reset weer ‘binnen’  te komen. Echter alle, ook via Google, bekende default  wachtwoorden, incl. een ‘leeg’  wachtwoord, werken niet.    Zelfs een 30-30-30 reset bood geen soelaas. Als username staat ook ‘Admin’   vast ingevuld, en geen ‘KPN’   zoals bij de KPN modems.  Nu mijn vraag:  Bestaan er ‘customized’   modems, waarvan de firmware destijds door andere providers, in dit geval dds aangepast is ?   Zelfs dds zelf heeft er geen gegevens meer over.  Zoals gezegd, het is niet echt nodig, maar meer omdat ik uit nieuwsgierigheid eens wilde kijken, hoe de beheerspagina eruit zag.

Het is een Arcadyn Experia Box v8,  Astoria networks VGV7519. 

Hallo @Xenomatrix2 

 

Bij de KPN versie van de V8 was de inlognaam volgens de gebruiksaanwijzing Admin en het wachtwoord leeg laten bij de 1ste keer inloggen.

Er schijnen ook versies geweest te zijn waar je in moest loggen met wachtwoord 1234 of kpn (kleine letters).

Dat zou je kunnen proberen en misschien was het standaard wachtwoord bij DDS wel dds als ze een aangepaste firmware hadden.

Anders zou ik het ook niet weten.


Het bleek inderdaad ‘1234’  te zijn.  Dat heb ik dus wel eerder geprobeerd, maar waarschijnlijk nog voor het uitvoeren van de 30-30-30   reset.

Hoe dan ook, heel erg bedankt voor je hulp ….  😉   Grtz,  Ruben.


Mooi dat het gelukt is, blijkbaar zit er dan oude standaard software in.