Skip to main content

Vragen modem V12

1 Haalt de installatie automatisch de gewijzigde gebruikersnaam en wachtwoord op of moet die tijdens het installatie proces zelf weer worden ingevoerd ? Ik wil n.l. dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord invullen, omdat ik dan alle andere apparaten niet opnieuw hoef te wijzigen.

2 Ik heb twee experia Wifi boxen. Wat is de volgorde van installatie ? Eerst het modem en dan pas de twee experia wifi installeren, of eerst de twee experia wifi boxen op het modem aansluiten en dan opstarten ?

3 Volgens handleiding staat WPS aan en is wifi van het modem “goed”. Maar let op: de TV is ingesteld op wifi. En werkt nu goed ! Maar de vraag is of de 1e experia zo dicht op het modem moet komen als het modem ook wifi geeft. In dat geval kan ik de 1e wifi verder weg zetten via een ethernet kabel. De 2e experia wifi staat in een andere kamer 10 meter verderop. 

4 Moeten de overige ethernetkabels van o.a. de streamer en HUE  los gekoppeld blijven tot na de installatie of ook eerst aangesloten worden alvorens te activeren ?

Vragen modem V12

1 Haalt de installatie automatisch de gewijzigde gebruikersnaam en wachtwoord op of moet die tijdens het installatie proces zelf weer worden ingevoerd ? Ik wil n.l. dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord invullen, omdat ik dan alle andere apparaten niet opnieuw hoef te wijzigen.

2 Ik heb twee experia Wifi boxen. Wat is de volgorde van installatie ? Eerst het modem en dan pas de twee experia wifi installeren, of eerst de twee experia wifi boxen op het modem aansluiten en dan opstarten ?

3 Volgens handleiding staat WPS aan en is wifi van het modem “goed”. Maar let op: de TV is ingesteld op wifi. En werkt nu goed ! Maar de vraag is of de 1e experia zo dicht op het modem moet komen als het modem ook wifi geeft. In dat geval kan ik de 1e wifi verder weg zetten via een ethernet kabel. De 2e experia wifi staat in een andere kamer 10 meter verderop. 

4 Moeten de overige ethernetkabels van o.a. de streamer en HUE  los gekoppeld blijven tot na de installatie of ook eerst aangesloten worden alvorens te activeren ?

Normaal gesproken zou de volgorde niet echt moeten uitmaken maar de v12 heeft nog wel eens last van wat software eigenaardigheden. In principe zou de v12 zijn gegevens voor wifi proberen op te halen bij de experia wifi als die op ethernet verbonden staat.

Als er al eerder een ander modem van KPN heeft gestaan dan zijn de wifi gegevens waarschijnlijk opgeslagen bij KPN en worden dan teruggezet bij het aansluiten van een v12.

Als e.e.a. niet goed loopt voer dan opnieuw een installatie uit van de v12 en de experia wifi,s in de volgende volgorde.

  1. Koppel beide experia wifi,s los en reset deze met de resetknop achter (ingedrukt houden totdat ze een aantal malen knipperen).
  2. Installeer de v12 en nadat deze weer internetverbinding heeft kijk dan of de oude wifi gegevens weer terugkomen.
  3. Indien niet. Maak dan verbinding met de v12 en log hierop in en zet de wif naam en password op de gewenste instellingen. (Dit kan ook via KPN thuis app)
  4. Als alles via de v12 werkt sluit dan beide experia wifi,s via ethernet aan op de v12. Deze zullen na opstarten de wifi gegevens en het toegangs password van de v12 gaan overnemen.
  5. De experia wifi,s hoeven niet in de buurt van de v12 te staan omdat anders de wifi van beide elkaar gaat beïnvloeden.
  6. WPS staat alleen aan als dit opgestart wordt met de WPS knop en is een secundaire koppelmethode die voor experia wifi niet nodig is. Uitwisseling gebeurt via de ethernetkabel.
  7. De kabels van de streamer en hue kunnen nu worden aangesloten.

 


Zeer helder antwoord. Dit waren voor mij precies nog de onduidelijkheden. Ik ga er mee aan de slag. Dank voor de snelle reactie.


Toch nog de volgende vraag over de experia wifi box:

1 De 1e experia wifi staat vermeld als primair systeem met een algmeen ip adres 192.168.2.150 en de 2e als gewoon met een ander eigen ip adres.

2 Hoe is nu de exacte procedure ? Eerst de beide experia boxen resetten en dan aansluiten op de ethernetkabel en opstarten of 

3 Kan ik de experiaboxen 1 voor 1 aansluiten op het  nieuwe modem, want de gebruikersnaam en wachtwoord zijn identiek aan de oude. 


Toch nog de volgende vraag over de experia wifi box:

1 De 1e experia wifi staat vermeld als primair systeem met een algmeen ip adres 192.168.2.150 en de 2e als gewoon met een ander eigen ip adres.

2 Hoe is nu de exacte procedure ? Eerst de beide experia boxen resetten en dan aansluiten op de ethernetkabel en opstarten of 

3 Kan ik de experiaboxen 1 voor 1 aansluiten op het  nieuwe modem, want de gebruikersnaam en wachtwoord zijn identiek aan de oude. 

Dat 192.168.2.150 is slechts een preferentie adres wat elke experia box vraagt. Is niet altijd zo dat deze op dit adres terechtkomt. Maakt voor de werking verder niet uit.

Beide resetten en dan tegelijk aansluiten of 1 voor 1 maakt niet veel uit. Ze komen elkaar tegen en als er een v12 staat die ingesteld staat met wifi dan nemen ze hiervan de gegevens over.


Dank voor je snelle reactie. Het resetten gebeurt dus voordat ik de boxen aansluit op de V12 ? En moet het resetten dan bekabeld of zonder ethernet kabel worden gereset ?


Dank voor je snelle reactie. Het resetten gebeurt dus voordat ik de boxen aansluit op de V12 ? En moet het resetten dan bekabeld of zonder ethernet kabel worden gereset ?

Ik zou even zonder kabel resetten om zeker te zijn dat ze ondertussen niet al weer informatie bij een ander apparaat hebben opgehaald.


De vervanging van de V9 naar de V12 is inmiddels prima gelukt. Alles draait goed. Met de installatie van de V12 is de experia wifi in de huiskamr niet meer nodig. Het wifi van de V12 is voldoende. De andere experia wifi die in mijn werkkamer staat is weer gekoppeld aan de V12 via een ethernet kabel. Die werkt ook prima. Ik probeer nu in te loggen op de experia wifi maar dat kan niet meer. Hij staat wel vermeld in het schema bij de home pagina van het modem V12. Klopt het dat in deze setting de experia wifi niet meer apart is te benaderen via  192.168.2.150 ?


De vervanging van de V9 naar de V12 is inmiddels prima gelukt. Alles draait goed. Met de installatie van de V12 is de experia wifi in de huiskamr niet meer nodig. Het wifi van de V12 is voldoende. De andere experia wifi die in mijn werkkamer staat is weer gekoppeld aan de V12 via een ethernet kabel. Die werkt ook prima. Ik probeer nu in te loggen op de experia wifi maar dat kan niet meer. Hij staat wel vermeld in het schema bij de home pagina van het modem V12. Klopt het dat in deze setting de experia wifi niet meer apart is te benaderen via  192.168.2.150 ?

Ja de experia wifi valt nu onder de bediening van de V12. Ze communiceren onderling ook met elkaar. Als er nu een wijziging plaatsvindt op de v12 gaat dit automatisch naar de aangesloten EW.


Dank voor de reactie; dit vermoedde ik al.