Skip to main content

Ons V12 (oude software) gedraagt zich vrij bijzonder naar mijn idee…

Zo nu en dan moet ik het ding resetten, omdat bijv z'n portal wel heeeeeel traaaaaag is, andere dingen traag of net wat. Opnieuw starten haalt dan niets uit, dus doen we maar reset.

Na de reset komt het rare gedrag (bij zowel een reset middels de resetknop, terug naar default via interface en ook als ik 'm nog een tandje harder reset (is me thans ooit door een kpn monteur wijsgemaakt, resetknop ingedrukt blijven houden ookal begint ie aan een nieuwe boot, schijnt 'm te forceren 🤷‍♂️)

Het rare gedrag:

Als ie dan opnieuw start, komt z'n wifi "up" (zover niets vreemds), enkel…

Hij komt ook wel eens tevoorschijn met de eigen ingestelde BSSID, soms met de default BSSID, dat wisselt zich ook wel eens een paar x af. Dat is vooral vervelend als je dan net wilt gaan beginnen met instellen want dat vlieg je er weer uit.

Heel bijzonder is trouwens dat ie eens is komen aandragen met de default BSSID van een oud modem 🤷‍♂️, en dat ik toen dus ook moest inloggen met de default logins van dat ouder modem. 

Nu weet ik dat de settings die die zelf maakt (al dan niet (deels)) serverside bij kpn worden opgeslagen en het modem deze wil dowoaden en doorvoeren (de bedoeling is goed, scheelt de klant normaal werk en frustratie) 👍.

Vrees alleen dat het hier fout gaat... Wij zijn ooit eens begonnen met de combi V12 + 2x Sw1.

Modem is ooit eens vervangen

FTU is ooit eens vervangen

We hebben zelf de 2x SW1 een hele tijd geleden vervangen door 2x SW2. (Deze zitten overigens beide continu bedraad aangesloten op de V12)

Zoals zovele zit ik ook al zeker 2 jaar ofzo te wachten op een software update, welke sws niet ging komen met de SW1. 

Maar gezien we al zeker een jaar die SW2's hebben, nog steeds geen update + dat vreemde gedrag heb ik 't idee dat er serverside andere data staat als dat hier de situatie is 😂😂

Situatie dus:

Gigabit glas

V12 (a volgens mij uit 'm hoofd)

2x SW2 altijd bedraad op 't netwerk

4x TV+

Kan iemand van KPN hier eens induiken of contact met me opnemen hierover?

Ben wel benieuwd eigenlijk 

@Jasper van KPN kan jij hier misschien eens naar kijken?

Ik zie jou geregeld actief meedoen op het forum, heb nog 0 reactie tot nu toe.. 

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Zou het kunnen dat daar een storingsfactor zit?

Hoi ​@ErwinNL dat is inderdaad een vreemde combinatie van zaken. Het is dus willigkeurig en niet voorspelbaar welke SSID hij genereert? Of is dit een uitzondering op de norm? Het is inderdaad wel bijzonder te noemen. De complete uitrol van de update is inderdaad een lengthy process maar je zou tijdens de gefaseerde uitrol gewoon aan de beurt moeten komen.

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Zou het kunnen dat daar een storingsfactor zit?

Enkel 2x de SW2, 2x Netgear switch, 4x TV+ en een Homeassistant server…

Had hier ook al aan gedacht inderdaad, dus ook geprobeerd zonder dat er iets op de Box12 was aangesloten. Dus enkel maar toegankelijk via de wifi, zelfde resultaten…

Ook al geprobeerd enkel een laptop aangesloten en dan via de laptop benaderen (dus via ethernet), 1x zelfde resultaat en 1x onmogelijk in te loggen.

PS) ook na browser cache ledigen, ander apparaat of andere browser hetzelfde euvel. 

Hoi ​@ErwinNL dat is inderdaad een vreemde combinatie van zaken. Het is dus willigkeurig en niet voorspelbaar welke SSID hij genereert? Of is dit een uitzondering op de norm? Het is inderdaad wel bijzonder te noemen. De complete uitrol van de update is inderdaad een lengthy process maar je zou tijdens de gefaseerde uitrol gewoon aan de beurt moeten komen.

Het is eigenlijk inderdaad op zo'n moment een verassing met welke hij komt opdagen... 

Als het goed is, moet het mogelijk zijn om serverside mijn "profiel" zo te zeggen leeg te kieperen (of in iedergeval de instellingen van de Box12 die daar opgeslagen worden), denk dat dat zou helpen. Dan kan hij daar alvast niets meer ophalen en raakt ie ook niet "in de war".. 

Ik kan eens kijken of ik wat beren op de weg zie voor de update. Zou je jouw profiel eens kunnen invullen met tenminste je postcode en huisnummer dan kijk ik er even na en kom ik er na het weekend op terug!

Ik kan eens kijken of ik wat beren op de weg zie voor de update. Zou je jouw profiel eens kunnen invullen met tenminste je postcode en huisnummer dan kijk ik er even na en kom ik er na het weekend op terug!

Hoi Remco, 

Die gegevens stonden al ingevoerd, maar ik heb je een privébericht gestuurd... 

Alvast bedankt 😊

Dank je Erwin, sorry macht der gewoonte dacht even een leeg profiel te zien 🙂

Reageer