Skip to main content

Beste allemaal,

Binnenkort komen zonnepanelen op onsĀ  dak. De installateur wil daarvoor het wachtwoord en de netwerknaam van de router weten. Kan iemand me vertellen waar/hoe ik dit wifi wachtwoord voor de verbinding met de monitoring en de netwerknaam van de router kan vinden?

Bedankt voor reacties

bostari

U weet toch de naam /Ā wachtwoord van uw WiFi netwerk wel?

En het "merk" is gewoon KPN Experiabox of KPN Box.Ā 


Dankjewel voor de reactie. Ik begrijp dat er dus geen extra wachtwoord nodig is voor die monitoring. Het merk doet er niet toe.

Ik neem nu wel aan dat met netwerknaam bedoeld wordt de naam die op de lijst staat van de routers in het bereik, die je ook kunt veranderen.

Met dank, bostari


Volgens mij ben je al grotendeels geholpen, @bostari, maar voor de volledigheid nog:

De netwerknaam is de naam van je wifinetwerk. Dat is de naam die je ziet staan in de lijst van routers die in bereik zijn. Deze kun je inderdaad ook veranderen als je zou willen.

Om verbinding te maken met dat wifinetwerk heb je ook het wifiwachtwoord nodig. Deze kun je ook veranderen als je zou willen.

Ā 

Heb je netwerknaam en wachtwoord niet zelf aangepast, dan vind je deze terug op de sticker aan de achterkant van je Experia of KPN Box.

Heb je het wel gewijzigd, dan zou je het moeten weten, of misschien heb je het ergens opgeschreven. Als je het toch niet meer weet, dan kun je inloggen op je modem en daar de gegevens nakijken.Ā 


Beste Erik,

Ben door jouw uitleg volledig geholpen!

Dankjewel,

Bostari

šŸ™‚