Skip to main content

Vandaag blijkt dat de nieuw ontvangen experiabox v12 niet werkt oftewel defect is. Komt zelden of nooit voor. 🙄 Hebben wij weer.

Gelukkig hadden we v9 nog die het nog wel deed. Maar, de medewerker van KPN heeft bij het regelen van een nieuwe v12 experiabox ter vervanging van de defecte versie alles zo ingesteld dat de oude experiabox ook niet meer werkt! 

Nu hebben we minstens 2 dagen geen internet en geen interactieve televisie. Dat betekent ook niet thuiswerken en kinderen kunnen thuis niet digitaal huiswerk maken.

Waarom kan KPN deze 'swap' niet aanpassen cq terugdraaien?

Wordt door medewerkers van KPN via telefoon erg gemakkelijk overgedaan dat er dan achteraf een vergoeding wordt uitgekeerd. Dit is dan x/28 van het maandbedrag. X is het aantal dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de diensten in de maand februari. Dat is wettelijk zo geregeld. Dit staat totaal niet in verhouding van het ongemak. Daarnaast ben ik gewoon teleurgesteld in de klantvriendelijkheid van KPN. Ik ben verkeerd geïnformeerd. Betreffende medewerker bevestigde dat ik de oude modem kon aansluiten. Ja, wel aansluiten maar werkend krijgen niet! Alles is overgezet / ingesteld voor de nieuwe modem. 

 

 

Laat ik helaas nu die ene zijn waarbij een nieuwe modem (v12) stuk is! 😫

Meest vervelende is dat de modem v9 het nog wel deed en dat door KPN de swap gezet is op morgen, 2 februari,  waardoor ik vandaag en morgen GEEN internet en ook GEEN interactieve televisie heb! 

Dit moet door KPN toch te herstellen zijn?


Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Vandaag blijkt dat de nieuw ontvangen experiabox v12 niet werkt oftewel defect is. Komt zelden of nooit voor. 🙄 Hebben wij weer.

Gelukkig hadden we v9 nog die het nog wel deed. Maar, de medewerker van KPN heeft bij het regelen van een nieuwe v12 experiabox ter vervanging van de defecte versie alles zo ingesteld dat de oude experiabox ook niet meer werkt! 

Als u de v9 nog heeft, dan zou die het gewoon moeten doen. Dat weet ik bijna wel zeker.

Ik hoop dat er hier ook nog andere mensen reageren. Maar echt, ik weet het bijna wel zeker dat de v9 gewoon moet werken.


Hij heeft het ook gedaan, maar na een aantal handelingen, ivm nieuwe box 12, van de KPN medewerker niet meer. Op de experiabox blijft bij 'internet' het lampje 'rood' branden. Resetten e.d. heeft geen zin. Alle mogelijkheden zijn ook door KPN bekeken, maar geen oplossing. 


Dag @Ger76 ik vermoed dat hier iets goed fout is gegaan.  Ik ga even een moderater op de schouder tikken of ze dit met spoed op kunnen pakken.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor u aan de slag.


Als de KPN Box niet werkt, en vervolgens blijkt dat ook de v9 niet meer werkt, dan zou ik haast denken dat er iets aan de verbinding mankeert. 


Dag @Ger76 ik vermoed dat hier iets goed fout is gegaan.  Ik ga even een moderater op de schouder tikken of ze dit met spoed op kunnen pakken.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor u aan de slag.

Profiel: https://forum.kpn.com/settings/profile .


Ik heb klantnummer en aantal aanvullende gegevens ingevuld in mijn profiel.

Bedankt voor de reactie(s).  Hopelijk kan het opgepakt en hersteld worden.


Welkom @Ger76, wat rot dit! Mijn advies is om toch nog eens te bellen met 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 open en het forum is onbemand vanaf 22 uur. Mijn collega's kunnen je zeker verder helpen hiermee. Ik heb een meting gedaan en er lijkt inderdaad iets niet goed. Branden er nog wel lampjes op je glasvezelkastje? En heb je de bekabeling gecontroleerd? Dat zit er allemaal goed in?


Euh, kpn is voor (melden van) storingen 24/7 juist OPEN natuurlijk. ( @Marcia_ )


We zijn 24/7 gesloten, beste klantenservice ooit 😅

@Ger76 de oplossing zou je toch echt ergens anders moeten zoeken dan het modem, want het oude modem zal nooit "defect" raken als je een andere plaatst. KPN heeft juist een vrije modemkeuze waardoor eigenlijk elk modem geschikt voor de lijn het zou moeten doen, geleverd door KPN of niet.*

Mogelijk zat er zo'n grote fout in de box12 dat hij de poort in onze centrale kapot heeft gemaakt (dit lijkt me erg stug), heb je per ongeluk aan je ISRA/Optical Network Terminal gezeten waardoor deze geen signaal meer doorgeeft of is je DSL/Netwerkkabel defect geraakt tijdens de swap.

Het beste kun je eerst je in-home aansluiting nakijken, is dit allemaal a-oke dan zou ik 24/7 bellen met 0800-0402 om een monteur in te plannen.

Mocht het zijn opgelost laat dan vooral hier achter wat de oorzaak van het probleem was.

*bij MKB en grootzakelijke klanten is dit niet altijd het geval, dan kunnen er vanaf onze kant bepaalde instellingen zijn ingesteld waardoor enkel 1 type modem werkt.


Welkom @Ger76, wat rot dit! Mijn advies is om toch nog eens te bellen met 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 gesloten en het forum is onbemand vanaf 22 uur. Mijn collega's kunnen je zeker verder helpen hiermee. Ik heb een meting gedaan en er lijkt inderdaad iets niet goed. Branden er nog wel lampjes op je glasvezelkastje? En heb je de bekabeling gecontroleerd? Dat zit er allemaal goed in?

Bedankt  @Marcia_  voor je reactie. 

Alle lampjes branden van de glasvezelkast. Bekabeling is meerdere gecontroleerd. 0800 0402 hebben we ook meerdere keren gebeld. Allemaal verschillende medewerkers aan de telefoon gehad en allemaal zeggen ze hetzelfde. Geen oplossing anders dan wachten dat de nieuwe experiabox 12 wordt geleverd en die te installeren.


Euh, kpn is voor (melden van) storingen 24/7 juist OPEN natuurlijk. ( @Marcia_ )

Oeps.. Ik heb het aangepast.

 

Welkom @Ger76, wat rot dit! Mijn advies is om toch nog eens te bellen met 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 gesloten en het forum is onbemand vanaf 22 uur. Mijn collega's kunnen je zeker verder helpen hiermee. Ik heb een meting gedaan en er lijkt inderdaad iets niet goed. Branden er nog wel lampjes op je glasvezelkastje? En heb je de bekabeling gecontroleerd? Dat zit er allemaal goed in?

Bedankt  @Marcia_  voor je reactie. 

Alle lampjes branden van de glasvezelkast. Bekabeling is meerdere gecontroleerd. 0800 0402 hebben we ook meerdere keren gebeld. Allemaal verschillende medewerkers aan de telefoon gehad en allemaal zeggen ze hetzelfde. Geen oplossing anders dan wachten dat de nieuwe experiabox 12 wordt geleverd en die te installeren.

Wat rot.. Ik verwacht dat je die vandaag krijgt. Laat hier even weten of het dan allemaal weer werkt. Anders moeten we verder voor je aan de slag. 


Euh, kpn is voor (melden van) storingen 24/7 juist OPEN natuurlijk. ( @Marcia_ )

Oeps.. Ik heb het aangepast.

 

Welkom @Ger76, wat rot dit! Mijn advies is om toch nog eens te bellen met 0800-0402. Voor storingen zijn we 24/7 gesloten en het forum is onbemand vanaf 22 uur. Mijn collega's kunnen je zeker verder helpen hiermee. Ik heb een meting gedaan en er lijkt inderdaad iets niet goed. Branden er nog wel lampjes op je glasvezelkastje? En heb je de bekabeling gecontroleerd? Dat zit er allemaal goed in?

Bedankt  @Marcia_  voor je reactie. 

Alle lampjes branden van de glasvezelkast. Bekabeling is meerdere gecontroleerd. 0800 0402 hebben we ook meerdere keren gebeld. Allemaal verschillende medewerkers aan de telefoon gehad en allemaal zeggen ze hetzelfde. Geen oplossing anders dan wachten dat de nieuwe experiabox 12 wordt geleverd en die te installeren.

Wat rot.. Ik verwacht dat je die vandaag krijgt. Laat hier even weten of het dan allemaal weer werkt. Anders moeten we verder voor je aan de slag. 

Ik ga ervan uit dat ik vandaag de nieuwe box ga krijgen. Anders is de teleurstelling nog groter.

Ik laat zeker even van me horen of het dan allemaal weer werkt.


Ik zou bijna denken dat een nieuwe KPN Box niets uithaalt...


Ik zou bijna denken dat een nieuwe KPN Box niets uithaalt...

Inderdaad. Branden de lampjes bij de UTP poort (!) van het glasvezelkastje???


Ik zou bijna denken dat een nieuwe KPN Box niets uithaalt...

Ik ben er ook bang voor, die v9 zou het namelijk gewoon moeten doen…


Joepie! Nieuwe experiabox v12 aangesloten en alles werkt weer!!! Gelukkig!

Conclusie: KPN heeft op 1 of andere manier de instelling(en) zo aangepast of een 'knop omgezet' dat de oude experiabox niet meer functioneerde. 

Bedankt allemaal voor het meedenken naar oorzaken en oplossingen. 👌


Wat fijn! Ik was ook heel sceptisch om eerlijk te zijn, maar goed om te lezen dat alles weer werkt.