Skip to main content

Hallo,

Ik "krijg” van KPN het aanbod mijn huidig modem (V9) om te ruilen voor een V10. Maar V10 is ook al een tijd op de markt. Waarom niet gelijk een V12 dan ben ik voorlopig weer bij de tijd. De V10 is met een jaar of iets dergelijks ook weer verouderd. Moet je weer een omruilactie doen.

En ik lees op een aantal websites dat de V10 ook al wordt omgeruild voor een V12. Waarom dan een tussenstap van V9 naar V10?

Dus de vraag luidt: Kan ik gelijk voor een V12 opteren?

Hallo,

Ik "krijg” van KPN het aanbod mijn huidig modem (V9) om te ruilen voor een V10. Maar V10 is ook al een tijd op de markt. Waarom niet gelijk een V12 dan ben ik voorlopig weer bij de tijd. De V10 is met een jaar of iets dergelijks ook weer verouderd. Moet je weer een omruilactie doen.

En ik lees op een aantal websites dat de V10 ook al wordt omgeruild voor een V12. Waarom dan een tussenstap van V9 naar V10?

Dus de vraag luidt: Kan ik gelijk voor een V12 opteren?

Nee dat kan niet, verder is de V10 veruit het beste en stabielste modem wat KPN te bieden heeft. En aangezien het ook hun enigste modem is welke pairbonding aan kan zal deze voorlopig echt niet verouderd zijn.


Ok, helder. Dank voor je uitleg.


En ik lees op een aantal websites dat de V10 ook al wordt omgeruild voor een V12. 

Nee. Dat gebeurt niet.

De KPN Box heeft nogal wat kinderziektes. Ik had vanaf juni 2020 de KPN Box. Maar na een firmware update een paar weken geleden kon ik niet meer inloggen. Box teruggestuurd naar KPN, en wat kreeg ik terug van KPN? Een Experiabox v10.

Dus het is eerder andersom...


Nieuwer is inderdaad niet altijd beter. Alhoewel je daar vaak wel vanuit gaat. Vandaar ook mijn vraag over de update. Maar nu ik dit zo lees is dat vermoedelijk ook de insteek van KPN achter de schermen. “Better safe than sorry” zeggen de Britten wel eens.


Nieuwer is inderdaad niet altijd beter. Alhoewel je daar vaak wel vanuit gaat. Vandaar ook mijn vraag over de update. Maar nu ik dit zo lees is dat vermoedelijk ook de insteek van KPN achter de schermen. “Better safe than sorry” zeggen de Britten wel eens.

Het heeft te maken met de huidige voorraad V10's welke KPN nog op voorraad heeft. Aangezien er meer en meer glas komt werden er steeds minder V10's uitgegeven voor pairbonding klanten. In principe is de box12 zeker niet slecht en zitten er ook best leuke features op zoals wifi6.


Pairbonding heb ik overigens niet eens nodig (glasvezel en dan gaat dit verhaal niet op).

En voorraad opmaken bij KPN? Daar heb ik wel begrip voor. Zonde om weg te mieteren als deze verder prima werkt.

En draadloos? gebruik ik niet voor mijn hoofdcomputer. Teveel storing van andere gebruikers (meer dan 60). Gaf alleen maar gedoe dus heb ik een kabel getrokken. Ik heb alleen een router (accesspoint) op het modem aangesloten voor mobiele telefoons.