Skip to main content

Waarom moet ik zelf achter de slechte adapter van de Box 12 aan?

• January 5, 2025
  • 21 reacties
  • 1503 keer bekeken

k begreep vandaag dat het, inmiddels vrijwel continue, herstarten een bekend probleem is. ik zie dat het onderwerp al meer dan een jaar in omloop is. Ook begreep ik dat er een zending slechte adapter waren geweest die de oorzaak hiervoor zijn geweest.

Als je een beetje CMDB hebt kan je zo nagaan welke klanten je hiermee opgezadeld hebt en ze vervangen. KPN besluit echter te wachten tot iedereen afzonderlijk belt en de adapter te sturen, meestal is die er wel snel wordt er gezegd en lost dat het probleem op.

als dat niet zo is dan moet je opnieuw bellen.

paar vragen:

> Als je klant tevredenheid voorop staat waarom krijg ik dan niet een modem en een adapter? waarom kan ik e.e.a. niet zelf ophalen en moet ik wachten tot het gebracht wordt

> Als je toch van alles logt en in de gaten houdt, dat in en om het modem gebeurd, valt daar niet het modem onder dat in een log verteld dat het elke 10 minuten herstart en waarom gebruik je dat dan niet om de adapter te sturen. Bij mij, na wat initiele uitval werd het steeds vaker. of verzamelen jullie alleen gegevens de je kan verkopen?

Als thuiswerkende ZZP’er ben ik voorlopig even gehandicapt omdat KPN zijn klanten voor het geld heeft dat ze opleveren, niet om service aan te leveren.

> Waarom hangt de medewerker op als hij denkt een oplossing te hebben terwijl ik een vraag stel.

ik was weg bij Zuiggo vanwege de slechte service jullie komen goed in de buurt nu.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 5, 2025

Ziggo niet goed en nu kpn ook niet. Het lijkt er op dat uw verwachtingen iets te hoog zijn. 

Hier is een probleem geconstateerd een jaar geleden er er is voor gekozen die kosten te spreiden door de gebruikers een voor een te laten komen. Denk niet dat je hier kan zeggen dat het aan de klant ligt maar je kán dat wel zeggen natuurlijk, als jij jezelf daardoor beter voelt.

Het is misschien wat beperkt als dit alles is wat je uit het verhaal haalt (dat uitlegt hoe je het kan voorkomen en goed kan oplossen).

ik geef het op.

Ze hadden afgelopen zondag even moeten checken of de adapter die ik heb degene is die vervangen moet worden maar dat kan uiteraard ook vandaag als ik bel om te vragen waar wde spullen blijven.

de unlimited databundel die ik heb houdt vrij snel op qua snelheid dat kan je dan weer aanvullen als je weet dat dat kan. is mij niet verteld. ik dacht dat als je unlimted had het unlimited was maar daar moet je wel wat voor doen.

De adapter is nog niet gekomen. had die gister verwacht maar uiteraard via kpn post dus die leveren niet af op maandag. Had leuk geweest als ze dat hadden gezegd. Dan had ik niet op mijn adapter hoeven wachten en wat leuks kunnen doen echt werken is toch geen optie via de unlimted bundel op de telefoon.

de optie om de bestelling te volgen die het smsje aangeeft werkt niet omdat ik geen product kan aangeven dat ik heb besteld.

dus ​@Joep1965 je hebt gelijk mijn verwachtingen liggen te hoog voor de KPN. Ik had verwacht dat ze hun best zouden doen. Dat leek mij de ondergrens.

Fouten maakt iedereen, het is hoe je er me omgaat

• January 7, 2025

Ik denk dat KPN geen flauw idee heeft welke box elke klant heeft. Ze worden sowieso al verzonden door een externe organisatie. En boxen die terug komen van klanten worden weer opnieuw ingezet. Ook worden boxen wel eens door monteurs omgeruild. Ik denk dat dan het overzicht snel zoek raakt.

Als ze niet bijhouden wat ze waar hebben staan zijn ze als service provider geen knip voor de neus waard. ik denk eerder dat het een kosten beslissing is die ze niet op het externe bedrijf kunenn verhalen of dat het  externe bedrijf de kosten drukt op de Ford pinto manier (als het gebeurd zien we wel hoe we het oplossen. ze lijken efficienter dan de russen in het verstoren van netwerken

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 7, 2025

Ik denk dat KPN geen flauw idee heeft welke box elke klant heeft. Ze worden sowieso al verzonden door een externe organisatie. En boxen die terug komen van klanten worden weer opnieuw ingezet. Ook worden boxen wel eens door monteurs omgeruild. Ik denk dat dan het overzicht snel zoek raakt.

Beste ​@Marlon92 KPN weet precies welke modem/router de klant heeft, want het serienummer staat tegenwoordig in het profiel van de klant.

Kijk maar bij je eigen profiel, dan zie je het serienummer van je modem ook staan.

Ik heb nu duidelijkheid.

De adapter is besteld en de afleverdatum is 16 januari. daar is niets aan te veranderen is mij duidelijk gemaakt. we kunenn dan de 16e zien of het de adapter was,

KPN vindt het ‘normaal’ om voor een adapter de klant 10 dagen zonder tv, internet en interne netwerk te laten zitten (eigenlijk kan ik niet eens via het netwerk printen).

mijn internet verbinding via mijn hotspot (KPN netwerk) is trager dan 300 baud met mijn unlimited bundel.

het is duidelijk mijn probleem niet iets waar KPn wat mee wil doen.

@Joep1965 de verwachtingen zijn al gauw te hoog bij KPN

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik vind 10 dagen ook wel erg lang Peter. Via welk kanaal heb je die ontvanger aangevraagd dan?

ik heb een storing gemeld omdat het modem niet meer werkte (steeds rebooten). men besloot dat de (stroom) adapter de oorzaak was (al jaar bekend probleem) en stuurt eerst een nieuwe adapter op, Dan kijken we verder. aflever datum 16 januari. mij werd dinsdag verteld dat maandag post niet bezorgt en het twee werkdagen duurt. daarna begreep ik dat de 16e altijd al de aflever datum was..

10 dagen is niet lang maar onacceptabel in mijn ogen voor een mogelijke oplossing.

I weet inmiddels ook dat Ziggo in 3 werkdagen hun installatie kan doen via de kabel als je neit overstapt maar ‘nieuw’ bent en je zelf opzegt.

• January 9, 2025

Ik had denk ik het draadje doorgeknipt en er met een kroonsteentje een andere adapter aangeknoopt. Vraag me niet waarom, maar van apparaten die ik weg doe bewaar ik altijd de adapters. Dus ik heb hier een hele bak liggen met oude adapters 🫣 😁

• January 9, 2025

Ik vind 10 dagen ook wel erg lang Peter. 

Als gewoon het modem helemaal kapot is en KPN stuurt een ander modem op, dan is die er volgens mij veel sneller. Die heb je met 2 of 3 werkdagen dacht ik toch?

met de stroom adapter zijneen paar dingenaan de hand. de spanning die de adpater afgeeft is ongeveer de helft van wat er nodig is. het is een bekend probleem (serinummers kan KPN checken al je belt en ik denk dat ze de amerikaanse adapter n de europese behuizing hebben gedaan per vergissing. Ik heb het model opgezocht en die is simpel te verkrijgen (ik heb er een nieuw  vergelijkbare hier). De stekker however staat voor dat model te boek als 5.5 x 2,1 maar die van KPN blijkt 5.5x2.4 te zijn die nieuwe gaat dus echt nit over dat pootje. Ik had voorgesteld dat ik zelf een adapater koop maar dat mag iet van KPN want als ie stuk gaat,….. daar heb ik het opgegeven ze willen geen service leveren. Ik denk dat ik er meer moeite in gestopt heb dan KPN vanaf dat ze de foute serie adapters ontdekten en besloten ze bij melding te vervangen via de langzaamst mogelijke post bezorging (PostNL).

Wat mij er erg aan stoort is dat ze ronduit liegen tegen je over de telefoon, dinsdag was bekend dat de afleverdatum 16 januari was (en dat waszondag ook bekend) was en toch stellen ze je “gerust”met dat het 2 werkdagenkost.

Het is trouwens ook geen optie om het zelf ergens op te halen want ik heb aangeboden om waar dan ook in Nederland die adapter op fiets te komen ophalen om aan te tonen dat het zelfs met de fiets sneller is dan van 5 tot 16 januari.

ik kan een beetje klunen via mijn hotspot maar dat deze router, als spin in het thuis netwerk web, nu ook voorkomt dat ik mijn NAS en printer kan bereiken maakt het best onhandig. op die plek komt geen router van een provider meet. zonder TV en internet is onhandig  maar is goed om vast aan de oorlogseconomie van Rutte te wennen maar als alle muziek onbereikbaar is,…

KPN realiseert zich niet welke rol en verantwoording ze hebben, dat maakt mij ook angstig over de beveiliging voor bedreigingen van buiten af. dit is geen goed teken.

Het is niet alleen maar ellende. net is de post gekomen en heeft de adapter afgeleverd (7 dagen eerder dan gepland), dus maar dus maar 5 van de voorspelde 11 dagen zonder KPN gezeten.

Alles werkt weer maar het blijft een gekke gewaardwording.

• Nieuwkomer
  • January 10, 2025

Helaas heb ik ook een verkeerde adapter, maar anders dan eerder beschreven was de telefonist erg transparant over het bekende probleem met de adapter en de problemen bij PostNL. De adapter is dezelfde dag verzonden en bevestigd ontvangen door PostNL; verwachte bezorging: volgende dag.

Om de tijd te overbruggen heb ik een extra mobiele databundel ontvangen zodat ik mijn mobiel als hotspot kan gebruiken zonder tegen het daglimiet aan te lopen.

Echter had ook ik liever een proactieve terugroepactie gezien van KPN, desnoods gefaseerd.

Wel ben ik nu bewust geworden hoe verschrikkelijk afhankelijk je bent geworden van één zo'n apparaatje: lampen die niet goed/volledig functioneren, boiler is alleen nog fysiek op een onmogelijke plaats te bedienen, alarmsysteem die geen doormelding geeft, cctv live monitoring buiten werking, televisie/radio werkt niet, video casting werkt niet meer direct, computer back-up's staan on hold. 

• January 10, 2025

Er staan zat Experiaboxen op marktplaats. Voor een paar tientjes heb je een reserve.

• Deelnemer
  • February 13, 2025

k begreep vandaag dat het, inmiddels vrijwel continue, herstarten een bekend probleem is. ik zie dat het onderwerp al meer dan een jaar in omloop is. Ook begreep ik dat er een zending slechte adapter waren geweest die de oorzaak hiervoor zijn geweest.

Als je een beetje CMDB hebt kan je zo nagaan welke klanten je hiermee opgezadeld hebt en ze vervangen. KPN besluit echter te wachten tot iedereen afzonderlijk belt en de adapter te sturen, meestal is die er wel snel wordt er gezegd en lost dat het probleem op.

als dat niet zo is dan moet je opnieuw bellen.

paar vragen:

> Als je klant tevredenheid voorop staat waarom krijg ik dan niet een modem en een adapter? waarom kan ik e.e.a. niet zelf ophalen en moet ik wachten tot het gebracht wordt

> Als je toch van alles logt en in de gaten houdt, dat in en om het modem gebeurd, valt daar niet het modem onder dat in een log verteld dat het elke 10 minuten herstart en waarom gebruik je dat dan niet om de adapter te sturen. Bij mij, na wat initiele uitval werd het steeds vaker. of verzamelen jullie alleen gegevens de je kan verkopen?

Als thuiswerkende ZZP’er ben ik voorlopig even gehandicapt omdat KPN zijn klanten voor het geld heeft dat ze opleveren, niet om service aan te leveren.

> Waarom hangt de medewerker op als hij denkt een oplossing te hebben terwijl ik een vraag stel.

ik was weg bij Zuiggo vanwege de slechte service jullie komen goed in de buurt nu.

Hi, zelf vandaag bij mij.. na wat gezeur hield de router en wifi er in de avond opeens mee op.
En dan proberen die mensen te pakken te krijgen, … eerst moet je naar je app. Die werkt niet ivm onderhoud, sturen ze je naar de website die je dan weer naar de app stuurt….
Uiteindelijk nummer gevonden en na 30 minuten horen je dan dat ze al tijden weten van deze klachten..

Wat een waardeloze vorm van probleem eigenaarschap en klant waarde, natuurlijk weten ze wie wat heeft en dat ze dit niet proactief fixen is echt niet meer van deze tijd. Dit denken met je wallet ipv denken aan je klanten…. Maar goed dat die adapter niet brandgevaarlijk zijn, maar dat zullen we dan ook nooit weten…. en ja gebruik uw hotspot, nou daar kan ik geen normale game mee spullen of website mee laden …. we gaat het zien wanneer ik die adapter krijg. 

Grt
Ontvreden klant
(@Kpn: dit is niet agile and customer value zou ik uit de waarden schrappen)

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 13, 2025

Hi, zelf vandaag bij mij.. na wat gezeur hield de router en wifi er in de avond opeens mee op.
En dan proberen die mensen te pakken te krijgen, …

Misschien heb je nog ergens een 12V voeding (over) van een ander apparaat die je kan gebruiken?
Heb ik zelf zo vaak bij de hand gehad met modems/routers.
Wat ik zie is de voeding 12V/2.5A
Als je iets hebt wat ongeveer in de buurt komt en past?

• Deelnemer
  • February 13, 2025

Misschien heb je nog ergens een 12V voeding (over) van een ander apparaat die je kan gebruiken?

.. nou sterker nog… mijn wifi komt net opeens weer ‘op’ .. hoezo issue met mijn adapter, alles werkt weer…. shoot me, maar er was echt wat aan de hand tenzij wisten het gewoon niet ..

• Deelnemer
  • February 13, 2025

.. nou sterker nog… mijn wifi komt net opeens weer ‘op’ .. hoezo issue met mijn adapter, alles werkt weer…. shoot me, maar er was echt wat aan de hand tenzij wisten het gewoon niet ..

en thanks voor je tip !!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 14, 2025

Dat is een heel slecht advies.
De adapter moet 12V zijn en minimaal 2,5A.
Mag wel meer Ampères hebben maar beslist niet minder en de spanning moet 12 Volt zijn en niet ongeveer...

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 14, 2025

Dat is een heel slecht advies.
De adapter moet 12V zijn en minimaal 2,5A.
Mag wel meer Ampères hebben maar beslist niet minder en de spanning moet 12 Volt zijn en niet ongeveer...

Ok, Ik had het wat zorgvuldiger op kunnen schrijven. 🙂
Uiteraard neem je een 12 V adapter met liefst voldoende/meer amperage.
Ampères kan eventueel/geval van nood misschien iets minder zijn aangezien adapters berekent zijn op volledig belast apparaten en de USB3 poort (0,9A) toch niet gebruikt wordt.