Beste…
Gisteren heb ik alles laten vernieuwen. Had nog steeds een KPN compleet.
Tot voorkort volstond dit omdat ik als ex KPN medewerker 50% korting had. Maar nu ik dat niet meer heb en weer de volle pond betaal vond ik het toch handiger om me weer eens te laten vernieuwen.
Dus ik krijg binnenkort de zelfde aansluiting alleen dan niet meer compleet.
Ik had compleet + een mobiele sim only + een data kaartje omdat dit nu eenmaal voor de data op mijn normale mobiel handiger was en die 5 euro op dat kaartje goed aansloot. NU gebruik ik het data kaartje nooit dus die ga ik opzeggen.
Heb dus nu een nieuwe glasvezelaansluiting besteld. Alleen snap ik de reden van een monteur nog steeds niet. De glasvezel modem hangt er al. oke vervangen voor een nieuwe. Maar is dat niet gewoon een stekkertje wisselen? De TV box is net nieuw, dus ik heb al de nieuwste. dus wat moet ik met een nieuwe box. Oke dan vervang ik hem. Maar dat kan ook zelf gedaan worden.
Het enige wat ik dan nu nog zelf als voordeel kan zien is het volgende:
Heb als router een fritz 7590 AX en ook de diverse Mesh routers van fritz.
Nu zou ik deze kunnen vervangen voor een Fritz die geen glasmodem meer nodig heeft. Maar is dat dan een POM of een AON . Die wil ik dat eigenlijk vast aanschaffen, dat als die monteur komt dat hij juist de aansluiting kan doen zonder de glasvezel modem.
Wat is het verschil nu precies en welke is voor mij het beste,
Ik heb een redelijk slim huis, met alarm, google systemen, inmiddels ook tester voor Alexa omdat die eindelijk DUTCH gaat worden. De nodige verlichting en stekkers. Werk thuis met 4 schermen + laptop - En nog wel wat andere slimme dingen. Het enige wat hier een laat IQ heeft ben ik zelf. hahhaa
Gekheid.
Dus iemand van de KPN medewerkers die me kan adviseren?