Skip to main content

Op de experia v10 log je simpel in met een reset zonder wachtwoord. Toch staat er ook een wpa sleutel op. Die je dus eigenlijk niet gebruikt. Waarvoor dient deze dan nog?

Hoi @Johny-xxx 

De WPA2 sleutel heeft wel degelijk een functie. Die gebruik je samen met de SSID om te verbinden met de WiFi. Er staat niet voor niets bij SSID (Network Name) en WPA2 (Wireless Key).

Veel mensen wijzigen deze initiële naam en wachtwoord van de WiFi, maar het is wel de default.


Klopt inderdaad. Was ik vergeten. Dat heb je ervan als je het nooit meer gebruikt en altijd wps gebruikt.  Topic kan dicht of verwijderd worden.


ps.  Is het mogelijk om de WPS functie uit  te zetten….. ?


Hoi @Johny-xxx , ik heb geen v10 meer, dus ik kan het niet bekijken, maar dan moet je even inloggen en kijken naar de WiFi-instellingen. De WPS functie is sowieso niet constant aktief. Alleen als je het knopje WPS een paar seconden ingedrukt houdt dan gaat het Wireless lampje knipperen en wordt WPS twee minuten aktief.


Dank Ruud.

Trouwens nóg een vraagje:  Als iemand onbevoegd inlogt op je WIFI (hacker), is dat te traceren in de servicelog van het modem? en zo ja voor hoe lange tijd? :thinking:


Hallo @Johny-xxx als iemand inlogt weet hij het wachtwoord (hoe verkregen dan ook). Of dat onbevoegd is, dat kan het modem niet bepalen. Alleen mislukte pogingen zijn een indicatie. Hoe gedetailleerd de logging is, dat weet ik niet (meer). De v10 is voor mij te lang geleden.


ok, dank Ruud. Misschien kan iemand van KPN dit aanvullen?