Skip to main content

Ik heb een probleem met de LAN poorten van het box 12 modem. Ik heb standaard mijn pc bekabeldĀ  aangesloten via een superwifi 2 die weer bekabeld is aangesloten op mijn box12. Ook mijn NAS is bekabeld aangesloten op de box12. (poorten 1 en 2)

Als ik af en toe een extra bekabelde pc aansluit op poort 3 of 4 op de box 12 dan werk het internet niet op deze pc. Pas na een modern herstart werken en alle 4 dan poorten weer allemaal. Als ik een dag laterĀ  weer de extra pc wil aansluiten werken de nog vrije poorten weer niet. Lampjes knipperen wel???
Iemand een idee waarom de vrije poorten niet direct werken en het modem eerst opnieuw moet worden opgestart?

Ā 

Klinkt niet als normaal gedrag. De ethernet poorten op het modem zouden zich hetzelfde als een ethernet moeten gedragen. Komen de ethernet lampjes wel op als het niet werkt. En wat geeft de pc aan als deze niet werkt. Ziet deze geen signaal op ethernet of valt deze terug in een 169.254 ip adres?

welke softwareversie hebben het hier over?


Ik heb softwareversie SGEJ1000060E op de de box 12 is en Hardware versie is 3.0

De lampjes van de Poort branden en knipperen. De pc geeft een aardbolpictogram aan als netwerkverbinding.


Is het ook niet. Heb meerdere KPN monteurs over de vloer gehad en de laatste heeft zelfs de kabel doorgemeten met prima resultaat.Ā Werkt prima op een switch of de Experia Box (v10) maar niet op de Box (v12).

En het heeft overigens prima gewerktĀ tot de recente software update.

Ik heb bij mijn weten geen recente update van software gehad nog


Iemand nog een idee om mijn probleem met de ethernet poorten op te lossen?


Ik ben bang dat er geen oplossing is. De nieuwste firmware van het modem is een regelrechte ramp, en van KPN hoef je geen reactie te verwachten. Ik heb de update in juli gekregen, sindsdien alleen maar ellende. Nieuwe modem heeft ook niet geholpen, omdat die drama update daar ook op staat.

Na maanden klagen nog 0 reactie van KPN ontvangen over dit probleem. Ik ga vrijdag nog een keer bellen met de klantenservice. Als hier niet binnen korte termijn een oplossing voor komt, dan wordt het wat mij betreft overstappen naar een provider die wel de zaken op orde heeft.


HiĀ @KHdV, ik denk graag mee.Ā 

Ik lees dat dit gebeurt wanneer je een extra PC aansluit op de BoxĀ 12. Dit is dat rechtstreeks op poort 3 of 4 aangesloten. Dit klopt? Werkt de andere pc die aangesloten is op de WiFi 2 nog wel? En voor de zekerheid, de Superwifi 2 is ook met een kabel aangesloten op de Box 12. en de pc weer bekabeld op de Supwerwifi?Ā 


klopt. Als ik een extra pc rechtstreeks aansluit op de box12 (in mijn geval op de vrije poorten 3 en4) dan heb ik geen internet op deze pc. De andere PC werkt dan nog prima, evenals de NAS.

De Superwifi 2 is met een kabel aangesloten op de Box 12 en daarop een pc weer bekabeld op de Supwerwifi. Een 2e superwifi 2 is draadloos aangesloten,


Wat gek, de poorten zijn in ieder geval niet kapot aangezien ze wel tijdelijk werken.Ā Als je pc aansluit op poort 1 of 2, gebeurt het dan ook. Zou je de modem ook eens helemaal willen resetten?Ā