Skip to main content

Op 13 september 2022 overstap aangevraagd van Ziggo naar, net aangelegde, KPN glasvezelkabel Internet 1000Mbps en 2x TV-ontvanger met overstap-service.

Aansluiting start volgens KPN op 13 oktober.

12 oktober met KPN Klanten Service gebeld omdat ik nog geen apparatuur heb ontvangen. Volgens KPN heeft de beheerder het netwerk nog niet vrijgegeven waardoor er geen signaal op het netwerk is, streefdatum is 14 oktober.

15 oktober met KPN Klanten Service gebeld, problemen in de wijkcentrale, nog geen internet op het netwerk. Nieuwe verwachte datum aansluiting 3 november.

20 oktober met KPN Klanten Service gebeld, ik moet KPN-Netwerk bellen om mijn aansluiting te laten vrijgeven.

20 oktober met KPN-Netwerk (van Gelder) gebeld, er moet nog een meting plaats vinden.

22 oktober status van de bestelling veranderd in: monteursafspraak op 27 oktober.

27 oktober monteur sluit glasvezelkastje aan en controleert het signaal. Dit is goed, ik kan de rest van de apparatuur zelf aansluiten als ik die heb. Monteur besteld nogmaals het installatiepakket. Na 15  minuten een Email ontvangen dat ik een nieuwe monteurs afspraak moet maken. KPN Klanten Service gebeld, die begrijpt er niets van en besteld het installatiepakket nogmaals.

28 oktober doos ontvangen met een gebruikte Experia v10a zonder beugel en verkeerde documentatie en een open doos met één Arris 2952 TV-ontvanger. KPN Klanten Service gebeld, ik wil graag de afgesproken KPN Box 12 met WiFi 6 en twee TV-ontvangers met 4K en bluetooth. Volgens de medewerker is deze apparatuur prima voor mijn aansluiting en zal hij een tweede TV-ontvanger na sturen. Nogmaals gebeld met KPN Klanten Service en een andere medewerker zegt dat de vorige niet wist waar hij het over had, hij bestelt een compleet installatiepakket met KPN Box 12 en twee 4K TV-ontvangers.

1 november met KPN Klanten Service gebeld, de medewerker weet ook geen oplossing en verbindt mij door met de afdeling opzeggingen. Daar wordt door een andere medewerker de bestelling van het installatiepakket nog maar eens doorgestuurd naar de afdeling logistiek. Als dat ook niet werkt moet ik het abonnement maar opzeggen en een hele nieuwe aanvraag doen.

2 november Email dat ik een monteursafspraak moet maken. Met KPN Klanten Service gebeld: “Nee hoor”, de apparatuur wordt mij gewoon toegestuurd.

2 november, deurbezoek of ik misschien een KPN-abonnement af wil sluiten? Ik leg de zaak nog maar eens uit en de salesmanager doet ook nog een poging om de apparatuur te bestellen, wat niet lukt.

Na ruim drie weken en tien uitgebreide telefoongesprekken met, meestal vriendelijke, KPN-medewerkers heb ik nog steeds geen Email ontvangen met track en trace dat mijn juiste installatiepakket is verzonden.

Dus: “Waarom wordt mijn installatiepakket niet geleverd?”

Hoi @JerZ, welkom op ons forum!
Wat een gedoe zeg! Dit hoort natuurlijk allemaal een stuk soepeler te lopen.
Ik zie dat je inmiddels ook al contact hebt gehad met de klachtenafdeling en je je apparatuur vanmiddag af kunt halen bij de supermarkt.

Mocht er toch iets misgaan of mocht je hier verder nog vragen over hebben kun je mijn collega's bereiken op het nummer waarmee ze jou gebeld hebben, staat ook in de mail.


Hoi, Thomas. Gisteren en vandaag weer een paar medewerkers van KPN-Netwerk aan de deur gehad om de glasvezelkabel naar binnen te brengen. Beide keren duidelijk gemaakt dat dat al meer dan twee maanden geleden is gedaan. Met als commentaar van de mannen dat het niet zo goed gaat bij KPN. Benieuwd of mijn installatiepakket er vanmiddag is en wat er in zit.


Geen SMS of Email zoals beloofd door KPN, toch maar gaan kijken bij de supermarkt. En jawel er ligt een doosje klaar met daarin twee Arris VIP5202 TV-ontvangers. Waar is mijn, in de aanbieding beloofde, KPN Box 12 met WiFi 6? Nog maar eens met de klantenservice gebeld, en die gaan de KPN Box 12 nog één keer bestellen. Ik krijg binnen twee dagen bericht. Als dat niet lukt kan ik weer een klacht indienen.

 

Wo 9-11 Sms van KPN: morgen 10-11 kan mijn apparatuur bij supermarkt omruilen. Na een SMS van PostNL mag ik mijn pakket ophalen en de oude apparatuur inleveren en retour zenden.

 

Do 10-11 Jawel een SMS van PostNL, mijn pakket is afgegeven. De KPN Klachten-afdeling belt ook nog even om een monteur in te plannen. Ik geef aan dat ik die niet nodig heb, en de medewerker zegt dat ze morgen terug bellen om te horen of het goed is gegaan. Nadat ik mijn oude modem en TV-ontvanger heb ingeleverd bij de supermarkt ontvang ik dan eindelijk mijn KPN Box 12. Aansluiten gaat verder zoals het hoort, alleen het admin-wachtwoord van het modem werkt (ook na resetten) niet. De KPN-App biedt uitkomst om de WiFi-instellingen te veranderen. De Internet- en WiFi-snelheid zijn in orde en ook de interactieve TV-aansluitingen werken naar behoren. Hierop ontvang ik een Email van KPN met: De apparatuur voor Hussel Internet 1 Gbit/s is goed geïnstalleerd. Alles werkt nu. Heel veel plezier ermee! Vanaf nu ontvang je ook onze facturen.”

 


@JerZ Hoi Jerz, 

Vervelend om te horen er is in ieder geval een oplossing om in te loggen op het modem als dat alsnog gewenst is.

Met de volgende link:

https://192.168.2.254  (doorgaan naar website)

Dan werkt het admin password wel.


@Abdelmajid_  nee hoor!