Skip to main content

Ik heb mijn admin-password voor de Experia Box V10 aangepast.

Ik zie nu dat er ook onder de tab ‘internet’ sprake is van een password. Waartoe dient dat? Is het raadzaam, ook dat password aan te passen?

En ook onder de tab 3G/4G is er sprake van een password. Zelfde vragen: waartoe dient dat? Is het raadzaam dat ook aan te passen?

Hallo @Jan Baltussen in de rubriek 3g/4g hoef je niets aan te passen, wordt toch nooit gebruikt.

Er zijn 2 soorten wachtwoorden, 1  voor toegang tot het modem en 1 voor toegang tot de wifi.

 


@JanD : Mogelijk wordt het nooit gebruikt (tot het wel gebruikt wordt....daarom is het vermoedelijk toch bedacht door de maker van een bepaald stukje software in de box...) Dus: waartoe dient het, welke toegang geeft het, tot welke functies, aan wie (soort admin?), en op welk moment reguleert het toegang? Is U dat bekend?


Het zijn login gegevens voor de verbinding tussen de Experiabox en KPN. Voor deze verbinding word een bepaald protocol gebruikt waarbij inloggen geïmplementeerd is. Dit protocol heeft KPN niet bedacht. Het is een standaard protocol wat wereldwijd veel gebruikt word. 

Het inloggen gebruikt KPN echter niet. Het zit er wel in, het is onderdeel van het protocol. Daarom word het in de webinterface getoond. Maar KPN controleert niets eens wat er als gebruikersnaam of wachtwoord gebruikt word. Dat mag alles zijn. Dus bijvoorbeeld "KPN" als gebruikersnaam en wachtwoord werkt gewoon. Maar "pietjepuk" ook. 


Hallo @Jan Baltussen de 3g/4g-toegang wordt pas actief als je storing hebt vanuit KPN. Je kunt dan een dongle of je mobiel via de USB-poort op de modem aansluiten om toch weer via een hotspot internet te kunnen hebben. Die toegangscodes voor 3g/4g zijn standaard en hoeven niet aangepast te worden indien actief.

Duidelijk zo?

 


Helemaal gesnopen. Dank.


Helemaal gesnopen. Dank.

Fijn zo, graag gedaan @Jan Baltussen