Skip to main content
Beantwoord

Wacht ruim anderhalf jaar op update Box 12

• 6 januari 2025
  • 21 reacties
  • 253 keer bekeken

• Deelnemer
  • 8 reacties

Hallo, Ik wacht ruim 1,5 jaar op de update voor de v12.

wanneer krijg ik die?

heb nog de eerste versie, er zijn inmiddels al 3/4 updates maar ik heb nog steeds de oude.

is er een probleem in het oosten des land met het verkrijgen van de update?

lees dat het in amersfoort wel lukt, maar niet bv in hengelo.

de antwoorden van u krijgt die vanzelf, ken ik nu wel. graag een update geven, ook mijn superwifi word niet geüpdatet omdat de v12 nog oude software heeft!!!

ik heb nu nog steeds SGEJ1000060E

Beste antwoord door Erwin van KPN

@Doms  Ik had je graag meer duidelijkheid gegeven maar - en deze zag je ongetwijfeld al aankomen - die heb ik niet..  

@BKok Ik vroeg dat om na te gaan of je misschien in een situatie zat dat de update sowieso nog niet gepushed wordt vanwege conflicterende hardware. ​@Marlon92  gaf daar hierboven al uitleg over.

Verder hoop ik in ieder geval dat jullie snel aan de beurt zijn maar ik ga daar geen enkele toezegging of voorspelling aan verbinden. (omdat ik de informatie simpelweg niet heb) 

Bekijk origineel

21 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 9 januari 2025

Hoi ​@BKok . Welkom bij de KPN Community.,

Dank voor je bericht. Ik begrijp goed dat je al lang wacht op de update naar box12 en dat dit frustrerend kan zijn. Helaas hebben wij geen directe inzage in wanneer de update in jouw regio wordt uitgerold.

De uitrol gebeurt stapsgewijs en kan verschillen per gebied. Ik moet je dus teleurstellen en kan je alleen maar wijzen op ons product update topic:

Nog even voor de zekerheid: Wat heb jij allemaal aangesloten op jouw Box12 en wat voor signaal krijg jij geleverd? (glasvezel of koper) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 januari 2025

Hallo Erwin,

dit is nu precies de reactie die ik al had voorspeld , aan jullie klantenservice die ook al meerdere malen heb gebeld.

ik heb glasvezel.

wat bedoel je met wat heb je aangesloten op de box 12?

ik heb aangesloten een superwifi zoals vermeld, die dus ook niet word geüpdate.

Kpn is zeker niet de goedkoopste internet aanbieder, en de superwifi was ook niet goedkoop.

ik had toch wel verwacht dat ik naar anderhalf jaar een keer de update zou ontvangen!!!!

loop er inmiddels minimaal 3 updates achter volgens de kpn forum!!

hoe klein zijn de uitrolstapjes? moeten wel heel klein zijn, ik denk per wijk of zo in iedere plaats.😓

erg teleurstellend hoe jullie met klanten omgaan en het uitvoeren van updates.

verder ben ik wel tevreden met de kwaliteit, eigenlijk nooit geen problemen met internet helaas wel met het modem, maar die word dan omgeruild en probleem verholpen.

ik hoor dus al anderhalf jaar de update komt, u krijgt via sms/email bericht wanneer u aan de beurt bent.

hebben jullie mijn email adres???

en het is frustrerend!! laat de kan maar weg.

ik weet dat dit schrijven niet helpt, de update komt toch niet, of ik nu bel of hier op dit forum iets typ!!

zie nu net dat versie

V12.C.24.05.08 uit is dus loop ik al 4 updates achter!!!!!!!

en mijn superwifi ook.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 9 januari 2025

ik kan zelfs niet eens een klacht in dienen.

ik erg frustrerend.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 januari 2025

Ik snap de gang van zaken ook niet. Bij installatie 9 maanden geleden zijn de monteur dat hij er elk moment aan zou komen. Ik wilde namelijk zelf mijn dhcp ranges configureren. Maar dit is echt bizar. Zeker aangezien je toch zou zeggen dat je nieuwe installaties met de laatste versie doet zodat je niet alsnog moet updaten.

• 6 reacties
  • 10 januari 2025

De uitrol van de software duurt wel heel erg lang. Daarbij bevreemd het me dat je een modem ontvangt met oude software en je maar moet zien wanneer deze (misschien?) een keer wordt geüpdatet. Waarschijnlijk houdt dit dan ook in dat eventuele (kritische) beveiliging issues ook nog niet zijn meegenomen. KPN doet niet echt aan verwachtingsmanagement. 

Klacht indienen kan via https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

• 3346 reacties
  • 10 januari 2025
Doms schreef:

De uitrol van de software duurt wel heel erg lang. Daarbij bevreemd het me dat je een modem ontvangt met oude software...

Sommige klanten hebben nog witte SuperWifi’s of Experia WiFi's. Die werken alleen met oude firmware op de KPN Box 12 goed met elkaar samen. Daarom worden de boxen die bij KPN op voorraad zijn niet geüpdate. 

• 6 reacties
  • 10 januari 2025
Marlon92 schreef:
Doms schreef:

De uitrol van de software duurt wel heel erg lang. Daarbij bevreemd het me dat je een modem ontvangt met oude software...

Sommige klanten hebben nog witte SuperWifi’s of Experia WiFi's. Die werken alleen met oude firmware op de KPN Box 12 goed met elkaar samen. Daarom worden de boxen die bij KPN op voorraad zijn niet geüpdate. 

Goed punt, maar vanaf dag 1 ziet KPN wat er op je netwerk is aangesloten en kan alsnog als de juiste voorwaarden aanwezig zijn een update uitvoeren. Wat mij stoort is het gebrek aan duidelijkheid. “tuurlijk je krijgt een update, maar zien nog wel of en wanneer” Als de updates in batches worden uitgevoerd dan kan ook een indicatie gegeven worden over hoe wat en waar.  Als de firmware nog niet goed of af is leg je de updates stil en geef je dit aan. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2025

@Doms  Ik had je graag meer duidelijkheid gegeven maar - en deze zag je ongetwijfeld al aankomen - die heb ik niet..  

@BKok Ik vroeg dat om na te gaan of je misschien in een situatie zat dat de update sowieso nog niet gepushed wordt vanwege conflicterende hardware. ​@Marlon92  gaf daar hierboven al uitleg over.

Verder hoop ik in ieder geval dat jullie snel aan de beurt zijn maar ik ga daar geen enkele toezegging of voorspelling aan verbinden. (omdat ik de informatie simpelweg niet heb) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Hallo Erwin, dit is nu net het probleem, die ik al 2 jaar heb, jullie doe er niets aan en zeggen dat je er niets aan kunt doen,!!

Super slecht toch, wacht nogmaals al 2 jaar!!!!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Ook werd beloofd bij het nieuwe modem, dat de update dan gelijk zou komen. NIET DUS.!

Moest zelf ook nog het modem omruilen in de kpn winkel. Die in een andere plaats zit.

Maar goed , alle communicatie met kpn is volstrekt zinloos. Word niet opgelost. Dank hiervoor!!!

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 10 januari 2025

@BKok Werkt de modem nu dan niet zonder de update?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Roos79, geef ik aan dat het modum niet werkt?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 10 januari 2025

Omdat je de update zo graag wilt vroeg ik mij dat af.

Ik heb het idee dat de update hier pas gebeurd is en sindsdien ziet mijn laptop de modem niet meer.

Gelukkig de andere apparaten wel maar zo blij ben ik dus niet met de update.

• 3346 reacties
  • 10 januari 2025
Doms schreef:

Goed punt, maar vanaf dag 1 ziet KPN wat er op je netwerk is aangesloten en kan alsnog als de juiste voorwaarden aanwezig zijn een update uitvoeren. 

Als het updaten automatisch zou gaan, dan zou dit kloppen ja. Maar volgens mij gaat er momenteel niets automatisch bij dat updaten. Volgens mij zetten ze nu elke dag een reeks aansluitingen handmatig in een "batch" klaar die dan in de nacht geüpdate worden. En de volgende dag kijken ze weer verder.

• 6 reacties
  • 10 januari 2025
Marlon92 schreef:
Doms schreef:

Goed punt, maar vanaf dag 1 ziet KPN wat er op je netwerk is aangesloten en kan alsnog als de juiste voorwaarden aanwezig zijn een update uitvoeren. 

Als het updaten automatisch zou gaan, dan zou dit kloppen ja. Maar volgens mij gaat er momenteel niets automatisch bij dat updaten. Volgens mij zetten ze nu elke dag een reeks aansluitingen handmatig in een "batch" klaar die dan in de nacht geüpdate worden. En de volgende dag kijken ze weer verder.

Eigenlijk weet jjij het ook niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Graag stoppen met reageren, is toch zinloos. Wil alleen dat kpn zou reageren op mijn probleem.  Dat was mijn bedoeling. Bedankt voor de acties. Maar graag stoppen, is zinloos blijkbaar. Kpn lost het update probleem niet op!!!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 11 januari 2025

Beste ​@BKok KPN heeft bij monde van een moderator diverse malen naar jou toe gereageerd.

Dit is een openbaar forum voor en door klanten onder toezicht van het moderatieteam van KPN.

Als je niet wilt dat medeforumleden hier reageren, moet je hier geen vraag stellen maar rechtstreeks aan KPN via Facebook, X of bellen.

Kpn lost het update probleem niet op!!!

Er is geen updateprobleem, KPN is updates volgens een bepaalde logica aan het uitrollen en je komt vanzelf een keer aan de beurt. Gewoon geduld hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Jand,

ik moet volgens kpn op dit forum mijn probleem aangeven.

Er is 1 x gereageerd.

Er is wel gelijk een update probleem, anders loop ik niet 4 updates achter.

Dat ik een keer aan de beurt kom zou inderdaad moeten gebeuren, maar dit is de laatste 2 jaar niet gebeurd.

Jand lees eerst eens goed voor je reageert.

• 3346 reacties
  • 11 januari 2025
BKok schreef:

Er is wel gelijk een update probleem, anders loop ik niet 4 updates achter.

Je loopt niet 4 updates achter. Bijna iemand heeft al die updates gekregen. Elke update die uitkomt word maar naar een beperk aantal klanten uitgerold volgens mij.

Je zal hier toch mee moeten leven denk ik. Als jij slapeloze nachten hebt omdat je de laatste versie niet hebt, dan kan je beter een fritzbox aanschaffen. Want anders zal je heel weinig slapen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 januari 2025

Tja volgens jou. Heb ik niets aan.

Wil de update, zowel voor modum als super wifi en de beveiligings updates.

• 3346 reacties
  • 11 januari 2025

KPN medewerkers hier op het forum zeggen er helemaal niets over. Dus we zullen het moeten doen met de informatie die we hier in de vele verschillende topics voorbij zien komen.

Dat is dat iedereen heel lang moet wachten. En dat - op een uitzondering na - niemand elke update netjes opvolgend meteen krijgt.

Reageer