Skip to main content

Hallo allemaal! Ik ben nieuw bij kpn, en bij het instellen va het modem heb ik een nieuw wachtwoord aangemaakt met mijn password manager (volgens de opgegeven vereisten). Echter, als ik opnieuw wil inloggen wordt het wachtwoord niet geaccepteerd. Terwijl dit gewoon ge’copy-paste wordt vanuit mijn password manager, dus de tekens kloppen. Ook met het originele wachtwoord op het etiket tevergeefs geprobeerd.

“Modem resetten” zeg je dan, en dat zei ik ook. Dus meermaals gedaan, maar alsnog worden beide wachtwoorden niet geaccepteerd.
De wachtwoorden kloppen qua tekens, ik heb de QR code op het etiket gescand en vanuit daar gekopieerd. De box resetten doe ik telkens met een punaise, ik voel duidelijk het knopje indrukken, en ik houd hem voor 10-15 sec ingedrukt. Dan duurt het even voor de box gaat resetten, na ±1 minuut branden alle LED’s weer normaal en laad de login pagina weer.
Ook wis ik telkens mijn cookies voor ik inlog en kopieer het wachtwoord, ipv typen. Mijn verbinding is altijd bekabeld geweest.

Ik kom dus nu de hele admin pagina van mijn Box niet meer in. Heeft iemand een beter idee dan wat ik tot nu toe heb geprobeerd?

Hallo @joenrol probeer het eens via onderstaande link, dan moet het lukken:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


Hoi @joenrol en welkom hier op ons forum!

Heb je nog iets gehad aan de goede tip van @JanD? Laat je ons weten of het op die manier alsnog is gelukt? Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan horen we dat ook graag van je zodat we verder mee kunnen denken richting een oplossing :) 


Dag @JanD en @JanZ_. Sorry voor de late reactie, ik had een drukke week.

Allereerst dank voor de hulp! Helaas, de link verwijst mij direct door naar http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Ik heb dan alsnog geprobeerd in te loggen met beide wachtwoorden, tevergeefs..


Dag @JanD en @JanZ_. Sorry voor de late reactie, ik had een drukke week.

Allereerst dank voor de hulp! Helaas, de link verwijst mij direct door naar http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Ik heb dan alsnog geprobeerd in te loggen met beide wachtwoorden, tevergeefs..

Heel vreemd @joenrol !

Welk type Experia Box heb je in gebruik? En wat gebeurt er precies als je probeert in te loggen via het linkje van @JanD, krijg je dan een foutmelding te zien of iets anders?


Dag @JanD en @JanZ_. Sorry voor de late reactie, ik had een drukke week.

Allereerst dank voor de hulp! Helaas, de link verwijst mij direct door naar http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Ik heb dan alsnog geprobeerd in te loggen met beide wachtwoorden, tevergeefs..

Heel vreemd @joenrol !

Welk type Experia Box heb je in gebruik? En wat gebeurt er precies als je probeert in te loggen via het linkje van @JanD, krijg je dan een foutmelding te zien of iets anders?

Dag @JanZ_ ,  Dank voor je reactie!

Het gaat om de KPN Box 12 van Sagemcom. Als ik inlog krijg ik in rood de melding boven het invoerveld “alert.png Wrong login information” Dit met beide wachtwoorden. (zie afbeelding)

Wrong login information

Ik vind het vreemd dat als ik de box reset, dat het admin wachtwoord zich niet lijkt te resetten.

Dank voor de hulp!


Goedemorgen @joenrol en dank voor de terugkoppeling ook :)

Kun je eens kijken of het inlogen met de browser Firefox bijvoorbeeld wel lukt? Ik kwam een ouder topic tegen waarin iemand met hetzelfde probleem zat. Met Firefox lukte het vervolgens dus wel. Benieuwd of dat voor jou ook werkt!


Ha "grappig”... Het bekende "kan opeens niet meer inloggen/wachtwoord opeens ongeldig - mysterie” is weer eens terug. Ik ervaar nu ook weer hetzelfde, net als een maand of twee geleden.

Met HTTPS inloggen in Chrome, zowel op PC, als in Android 11 op mobiel, wordt opeens het wachtwoord niet meer herkend. Op dit moment lukt dat (nog) wel met Edge op de PC. 

Met HTTP (zonder Secure) inloggen op het IP nummer lukt dat welhttp://192.168.2.254 Negeer de waarschuwingen en ga door naar de site. (Dit lijkt minder veilig, maar zeker via PC met kabel, op je eigen stukje netwerk 192.168.2.xxx, valt de onveiligheid nogal mee...)

Bijzonder dat deze combinatie van KPN certificaten/KPN DNS/browserbeveiliging (Chrome/Edge etc)/firmware Box12 nog steeds niet definitief is opgelost. De eerste meldingen van dit fenomeen zijn sinds het verschijnen van box 12 op dit forum.


Dag mensen!

Ik heb met de klantenservice gebeld, na een tijdje troubleshooten hebben ze het modem (meermaals) gereset op afstand. Dit schijnt geholpen te hebben; Ik kan inloggen!

Een probleem wel: de pagina’s laden super traag. Telkens zo’n 20-25 seconden duurt het om in te loggen en vervolgens ook bij elke pagina. Nou ja, maakt niet uit. Ik heb alles in één keer kunnen instellen, nu hoef ik er voorlopig niet meer in.

Dank voor alle hulp!

 

Mensen met een soortgelijk probleem: het schijnt vaker voor te komen. Bel de klantenservice, die kunnen hem resetten. Anders kunnen ze een nieuw modem toesturen.


Dag mensen!

Ik heb met de klantenservice gebeld, na een tijdje troubleshooten hebben ze het modem (meermaals) gereset op afstand. Dit schijnt geholpen te hebben; Ik kan inloggen!

Een probleem wel: de pagina’s laden super traag. Telkens zo’n 20-25 seconden duurt het om in te loggen en vervolgens ook bij elke pagina. Nou ja, maakt niet uit. Ik heb alles in één keer kunnen instellen, nu hoef ik er voorlopig niet meer in.

Dank voor alle hulp!

 

Mensen met een soortgelijk probleem: het schijnt vaker voor te komen. Bel de klantenservice, die kunnen hem resetten. Anders kunnen ze een nieuw modem toesturen.

Goed om te lezen @joenrol en ook bedankt voor het laten weten!