Skip to main content
Antwoord

Wachtwoord Experia Box 10 wordt niet herkend

• October 26, 2025
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben mijn wifi wachtwoord van mijn experiabox v10 vergeten en na een reset naar fabrieksinstelling komt wel mijn netwerk naam in beeld maar mijn wachtwoord wat op de sticker achterop de box staat wordt niet herkent en kan daardoor niet inloggen met mijn laptops en telefoons. Hoe kan dit verholpen worden.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@torstenjankort, welkom op de community. Het kan zijn dat het wifi wachtwoord door de reset anders is inderdaad. Om in het modem in te loggen zoals Jan noemt hoef je de wifi verbinding niet te gebruiken, die kan je op dat moment even links laten liggen. De bekabelde verbinding is even tijdelijk, en daarmee ben je direct met het modem verbonden. Zo kan je in het modem kijken welke gegevens daar staan. Hoe je daar kunt inloggen leggen we uit in onze Kennisbank: 

Een andere manier, mogelijk wat makkelijker om te doen, is via onze servicetool. Ook hiervoor moet je tijdelijk met een kabel aan de V10 zijn verbonden. Via deze servicetool kan je de naam en het wachtwoord van het wifi netwerk zelf aanpassen. Als je weet wat de naam en het wachtwoord waren voor de reset kan je die weer terugzetten, en zullen al jouw apparaten weer verbinden: Wifinaam en –wachtwoord veranderen Servicetool.

Nadat je de wifi gegevens hebt aangepast kan je de kabel weer loskoppelen en opbergen, die is daarna niet meer nodig. Lukt het daarmee?

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 26, 2025

Beste ​@torstenjankort sluit je modem bekabeld aan op een pc/laptop, log in en ga naar de wifiinstellingen, dan zie je je wachtwoord staan en kun je dat eventueel aanpassen wanneer nodig.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Dank je wel voor de reactie maar kun je mij uitleggen hoe dit werkt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 26, 2025

Beste ​@torstenjankort ga via de pc naar 192.168.2.254 en log in op de modem, zie dan verder mijn eerdere reactie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Beste JanD, ik heb de laptop met een kabel aangesloten op de v10 box maar kan dan niet op wifi. Zodra ik voor wifi kies schakeld wifi na een paar seconden weer uit. En kan dan nog niet bij het wachtwoord.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 28, 2025

Hoi ​@torstenjankort, welkom op de community. Het kan zijn dat het wifi wachtwoord door de reset anders is inderdaad. Om in het modem in te loggen zoals Jan noemt hoef je de wifi verbinding niet te gebruiken, die kan je op dat moment even links laten liggen. De bekabelde verbinding is even tijdelijk, en daarmee ben je direct met het modem verbonden. Zo kan je in het modem kijken welke gegevens daar staan. Hoe je daar kunt inloggen leggen we uit in onze Kennisbank: 

Een andere manier, mogelijk wat makkelijker om te doen, is via onze servicetool. Ook hiervoor moet je tijdelijk met een kabel aan de V10 zijn verbonden. Via deze servicetool kan je de naam en het wachtwoord van het wifi netwerk zelf aanpassen. Als je weet wat de naam en het wachtwoord waren voor de reset kan je die weer terugzetten, en zullen al jouw apparaten weer verbinden: Wifinaam en –wachtwoord veranderen Servicetool.

Nadat je de wifi gegevens hebt aangepast kan je de kabel weer loskoppelen en opbergen, die is daarna niet meer nodig. Lukt het daarmee?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 28, 2025

Hallo JanD en Jasper van KPN. Het probleem is inmiddels opgelost na contact gehad te hebben met de technische dienst van KPN. Het probleem lag blijkbaar dieper want na een fabrieksreset van hun kant waren de inloggegevens die op de sticker achter op de box staan wel bereikbaar en kon ik alles weer instellen. In ieder geval bedankt voor de tips.

Groet Torsten 

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het via die weg gelukt is ​@torstenjankort! Ik denk dat het via de genoemde stappen ook mogelijk was, maar zo was het voor jou de makkelijkste en snelste optie. Fijn dat alles weer werkt, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂