Skip to main content

Het wachtwoord van mijn Experiabox V10 werd vandaag zomaar spontaan niet meer herend.

Standaard na een reset is de eersteĀ inlog standaard wachtwoord vrij,

Las een bericht dat iemand dit ook heeft meegemaakt.

Dit is voor mij onverklaarbaar. Iemand bekend hiermee?

Het kan twee oorzaken hebben.

Ā 

Of je hebt een software-update gehad naar de nieuwste KPN software.Ā als het goed is heb je van te voren dan ook een sms van kpn gehad hier over. Een andere optie is dat een monteur in de centrale een kabeltje fout heeft gezet, dan kan het zijn dat je WiFi gegevens hetzelfde worden als die van iemand die bij u in de wijk woont. Vaak moet er in zoā€™n geval fysiek een monteur bij u langs komen om dit te herstellen. Opnames op de tv zijn dan niet goed werkend en uw vaste telefoonnummer werkt niet meer.Ā 


Ik heb van de KPN geen bericht van een softwareupdate ontvangen. De laatste keer dat ik zonder problemen heb ingelogd, was begin juni toen ik een nieuwe NAS server heb geĆÆnstalleerd. Die heb ik toen een dedicated ip-adres gegeven.

De WiFi van de EB V10 staat niet ingeschakeld bij mij. Met onze TV opnamen is op het eerste gezicht niks mis.

Wat mij betreft blijft het een mysterie.Ā 

Ā 


Hi @Glasblazer! Ik snap goed dat je zelf controle wilt houden over dingen als modeminstellingen. Zoals @Ik_CombineerĀ aangeeft veranderen we nooit zomaar instellingen tenzij het echt nodig is voor belangrijke updates of het herstellen van storingen. Ik markeer voor nu dat antwoord als kloppend antwoord.Ā 

Mocht het binnenkort nog een keer voorkomen en je hebt niet de update gehad, laat het dan hier weten. Dan houden we alles centraal en vinden we de oorzaak.Ā 


Vandaag 5 oktober kon ik wederom niet op mijn EB V10 inloggen. Na de reset van vorige week had ik het wachtwoord niet aangepast. Deze keer wel. Het zal toch niet waar wezen dat mijn box gehackt is. De reden dat ik het meld is ook om te achterhalen of dit frequenter voorkomt.Ā 


@GlasblazerĀ het wachtwoord wordt na iedere reset teruggezet naar een leeg wachtwoord. Bij de eerste keer inloggen na de reset moet dan een nieuw wachtwoord worden aangemaakt. Een gehackte Box ga ik niet vanuit.Ā 

Ā