Skip to main content
Antwoord

Wachtwoord niet geldig na reset modem

• August 14, 2025
  • 16 reacties
  • 116 keer bekeken

Hallo! Na veel moeite alles gereset en terug naar fabrieksinstellingen. Modem/router en apparaten. Nu wil ik de originele wachtwoord in de kpn app aanpassen en wordt het wachtwoord niet herkent?!  Wat kan ik doen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik lees zeker mee ​@IndyMaria, het is me niet helemaal duidelijk wat er nou precies speelt. Heb je t nog werkend kunnen krijgen? Ik denk niet dat je gehackt bent.

In onze kennisbank kun je meer informatie vinden over de V10a, waaronder uitleg over de lampjes en het inloggen.

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

Hallo ​@IndyMaria ,

Gaat het om de KPN TV+ app op jouw telefoon? 

Hoe log ik in op de KPN TV+ App?

Log gemakkelijk in met jouw KPN account, waaraan je Internet en TV abonnement gekoppeld is. Dit is hetzelfde account dat je gebruikt voor MijnKPN. Ben je het wachtwoord voor je KPN account vergeten? Geen probleem. Stel dan een nieuw wachtwoord in.

Gaat het om de KPN TV+ app op jouw TV? 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download daarna de app. Na het starten van de app vul je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Je kunt ook inloggen met je KPN ID. Daarna kan je televisie kijken.

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de de KPN TV+ Smart TV app op je tv.

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Dag Noordzee dank voor je reactie. Ja dat klopt. Ik dacht na een reset gewoon dat wachtwoord achterop het kaartje vd router te gebruiken?! Dat herkent de KPN app dus niet… ik weet niet wat te doen 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

Nee ​@IndyMaria ,

Dat is jouw WiFi-wachtwoord. 

Jij vraagt om het wachtwoord van de KPN TV+-app. Dat is een ander wachtwoord. In mijn eerste reactie staat hoe je een nieuw wachtwoord kunt aanvragen als je jouw oude wachtwoord bent vergeten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Dank Noordzee. Dan heb ik mij verkeerd uitgedrukt: ik kan in de app. Want alleen daar kun je je wachtwoord voor het wifi etwerk wijzigen. Klopt? Als ik dat probeer in die app dan wordt het wachtwoord dat achterop de router staat niet herkend. En dat begrijp ik niet?!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Het wifiwachtwoord van de experiabox zal altijd moeten kloppen met die in de app. Kun je je experiabox eens herstarten en evt resetten? Als je superwifi punten hebt kan het zijn dat je die nog even bekabeld aangesloten moet laten om alle gegevens op te halen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Beste Thomas dankjewel voor je bericht. Al dagen ligt de wifi eruit. Heb vanalles gedaan en gecheckt terug naar fabrieksinstellingen ed. Als het goed is heeft kpn al een paar keer via wifiverbeteraar de melding gekregen dat er iets mis is. Ik kan op dit moment niet bellen alleen chatten of mailen. Hulp gewenst. 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 16, 2025

Beste Thomas dankjewel voor je bericht. Al dagen ligt de wifi eruit. Heb vanalles gedaan en gecheckt terug naar fabrieksinstellingen ed. Als het goed is heeft kpn al een paar keer via wifiverbeteraar de melding gekregen dat er iets mis is. Ik kan op dit moment niet bellen alleen chatten of mailen. Hulp gewenst. 

Beste ​@IndyMaria , wat voor modem gebruik je? En staat het lampje van de wifi/wireless wel op groen?

Als deze niet brandt; als je een KPN Box 12 hebt (de zwarte met ronde hoeken) zit er aan de zijkant een wifi knop, de onderste van de twee knoppen, deze kun je 2 ruime seconden ingedrukt houden en dat springt de wifi weer aan. 

Als je een Experiabox V10 hebt zitten er aan de smalle kant 3 knopjes, de middelste is voor de wifi. Als je deze ruim 2 seconden ingedrukt houdt springt de wifi aan. 

Of heb je nog andere apparatuur die invloed heeft op de wifi? Versterkers, repeaters, switches, etc. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Thx Flitsend. Idd experiabox 10a aan de zijkant zit 1 knop met twee symbolen en idd al geprobeerd. De router geeft alle kleuren vd tegenboog rood oranje violet behalve groen. En ja er is nog een glasvezelkastje bij binnenkomst vh signaal in huis. 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 16, 2025

Thx Flitsend. Idd experiabox 10a aan de zijkant zit 1 knop met twee symbolen en idd al geprobeerd. De router geeft alle kleuren vd tegenboog rood oranje violet behalve groen. En ja er is nog een glasvezelkastje bij binnenkomst vh signaal in huis. 

De kabel die van het glasvezelaansluitpunt naar het modem loopt zit in de rode WAN poort? Het lijkt er op dat je een wegvallende verbinding hebt. Blijven de lampjes op je NT (glasvezelpunt) wel stabiel dezelfde kleur branden? En anders; welk lampje heeft welke kleur? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Flitsend dankjewel. Draad in rode wanpoort. Check. Modem brandt groen check. En router die brandt violet. En als ik dat zijknopje poosje induw: oranje. 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 16, 2025

Flitsend dankjewel. Draad in rode wanpoort. Check. Modem brandt groen check. En router die brandt violet. En als ik dat zijknopje poosje induw: oranje. 

Wat bedoel je precies met router? Een SuperWifi punt (zo'n witte of zwarte schijf?)? Na mijn weten heeft de Experia Box V10A namelijk geen violetkleurig lampje. Als het Wifi lampje (aan de zijkant van de box) niet blauw is, kun je die knop 10 seconden ingedrukt houden om wifi wel aan te zetten, het lampje gaat dan blauw knipperen. 

Als je inderdaad een SuperWifi punt hebt, en je deze helemaal uitzet (geen internetkabels erin en uit het stopcontact) heb je dan wel wifi? Het kan zijn dat je je SuperWifi punt opnieuw moet koppelen. De instructies om dit te doen kun je hier vinden onder “een schone installatie”. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Oke wat is wat: in de meterkast hangt een kastje waar het signaal vd glasvezel het huis inkomt: modem. Ik heb mij laten vertellen dat de experiabox de router is? En deze heeft wel heel zeker rood oranje violet en als alles lekker werkt groene kleur streep op de voorkant. Dus op dezelfde plaats kleurt telkens een andere kleur op. Echt waar. Vraag is kan het zijn dat het systeem gehackt is?! 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 16, 2025

Oke wat is wat: in de meterkast hangt een kastje waar het signaal vd glasvezel het huis inkomt: modem. Ik heb mij laten vertellen dat de experiabox de router is? En deze heeft wel heel zeker rood oranje violet en als alles lekker werkt groene kleur streep op de voorkant. Dus op dezelfde plaats kleurt telkens een andere kleur op. Echt waar. Vraag is kan het zijn dat het systeem gehackt is?! 

Dat je gehackt bent lijkt mij niet aan de orde. Het lijkt er eerder op dat je modem (experiabox) of de software op de experiabox problemen geeft. Als de bekabeling goed zit, en je geeft aan van wel, en je glasvezelkastje (NT-kastje) constant groen is, zou ik even de KPN klantenservice bellen op 0800-0402. Dan kunnen ze je modem even uitlezen, die moet misschien vervangen worden als ik het zo hoor. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Thnx Flitsend. Mss leest Thomas van KPN mee. Ik kan op dit moment niet bellen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Ik lees zeker mee ​@IndyMaria, het is me niet helemaal duidelijk wat er nou precies speelt. Heb je t nog werkend kunnen krijgen? Ik denk niet dat je gehackt bent.

In onze kennisbank kun je meer informatie vinden over de V10a, waaronder uitleg over de lampjes en het inloggen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Allen dank voor moeite en meedenken: de modem bleek stuk en is inmiddels vervangen. Problem solved. Dankkkkk